![]() Zástupce ASEM Libor Fleischhans byl 28.3. od 13:00 hod. poslancem Bláhou pozván na jednání hospodářského výboru, kde se projednávaly pozměňovací návrhy v připomínkovém řízení k novele zákona č. 56/2001 Sb. Evidentně se spěchalo. České republice hrozí sankce, když do zákona neimplementuje to, k čemu ho zavazuje směrnice Evropské Unie a termín doslova hoří, jedná se o dny až týdny... Poslanec Bláha mne uvedl doporučením,, že by se poslanci měli bavit především s odbornou veřejností, aby se vyvarovali špatných rozhodnutí. Nebyl čas, tak jsem začal údernou větou: "Poslouchal jsem první polovinu rozpravy a Vaše argumentace při hlasování a připodobním ji k debatě domovních dveřích, které mají chránit dům. Vy zde mluvíte pouze o tom, že dveřní zámek je kvalitní a že má bezpečnostní certifikát, že je promazaný a že nevržou panty, ale vůbec se nebavíte o tom, že těm domovním dveřím chybí výplně, a že jimi projde každý, kdo si vzpomene." Poslanci zpozorněli. V další části jsem naznačil, že ... Podstata nesmyslného a děravého systému je ve zprivatizovaném byznysu s červenými známkami a soutěži o přízeň zákazníka, který se z technických a emisních kontrol za 15 let stal. U technické kontroly více méně diktuje její výsledek VIP zákazník. Hořce se s tím pomalu seznamuje i Německo, kde má v organizovaném zločinu kriminální Policie napilno. Poslanci mi zakázali dostat na obrazovku celou prezentaci z paměťové karty, leč prosadil jsem z prezentace alespoň jednu stránku, kterou jsem považoval za zásadní. V Německu bylo za rok 2017 každé třetí vozidlo mladší sedmi let (36,3%) s technickými nedostatky, z toho bylo hned na druhém místě (první byly závady na osvětlení 25,7%) zjištěno 21,3 % vozidel nadmíru zatěžujících životní prostředí (ze všech prověřovaných je to 7,7% emisně závadných vozidel). U vozidel od 9 do 12 let stáří bylo v Německu zjištěno 45% vozidel s nedostatky. Na akci Diagnostic Con 2018 prezentoval v karlínském Fóru Ing. Ivan Novák, ředitel odboru 150 MDČR, že kontroly jsou na jedné z příkladných STK prováděny zhruba v taktu 3 až 7 minut, a že bylo v České republice s věkovým průměrem vozidel 15 let zjištěno 2,34 % emisně nevyhovujících vozidel. Tedy u dvojnásobně staršího vozového parku je to třikrát méně nedostatků než v Německu, kde se dokonce u vozidel od roku výroby 2006 s vytvořeným Readiness Code emise ve výfuku vůbec neměří. Schůzi přerušil tento obrázek: Z Českých statistických přehledů lze dokonce vyfiltrovat i takové STK, které mají 100% průchodnost kontrol bez závad, které by bránily vystavit vozidlu kladný protokol!
Brzy se na českou veřejnost dostane německý třičtvrtěhodinový filmový dokument, který popisuje, jak jsou zdánlivě dobře organizované kontroly děravé, díky podstatě jejího fungování. Je to miliardový byznys s vylepováním známek a "prodeje vyhovujících protokolů", ze kterého nadstandardně žijí organizované skupiny, kterým se v ČR již 15 let daří ovlivňovat zákony. Již se nejedná o podstatu, aby auta byla technicky v pořádku, ale o soutěž mezi jednotlivými STK mezi sebou a boj o zákazníka, jako v každém byznysu. Kontrolní technici jsou dokonce vydíráni svými VIP zákazníky, kteří jim vyhrožují, že když nepustí teď to, co pustil minule, jeho podvody v "pouštění" prozradí. Ve filmu je vidět, že na podobné falešné kamarádství mezi opravnou a technickou kontrolou málem uhořela jedna žena s autem přestavěným na LPG. Výsledkem vystoupení ASEM v hospodářském výboru tedy je, že se schůze k tomuto bodu přerušila, doposud odhlasované body se budou znovu probírat na schůzi příští, dokud se na podvýboru, který na rychlo zorganizuje poslanec Kolovratník, neproberou detaily, které poslancům osvětlí trojnásobně nižší poruchovost dvojnásobně staršího vozového parku u nás a v Německu, kde též začínají vážně bojovat s byznysem, do kterého již též prorostla organizovaná kriminalita.
8 Comments
Polo
4/1/2018 07:58:57
O emisích se teď mluví hodně,ale nezapomeňte také na stk pokud jim stačí vyfotit auto na začátku linky a zbytek je jen o rozhodnutí technika bez nutnosti online přístrojú pak je to o ničem stk se dnes stalo jednodušším než emise logicky pak tlačí na emise aby jim ten krásnej byznys šlapal.Linky a jejich vybavení jsou stará nekolik desitek let a za tu dobu jsou auta dávno jinde.Chceme li věci zlepšovat,pak ať mají obě kontroly stejné podmínky vždyť na stk není online vůbec nic je to jakoby emisař měril emise a pak se v hlavě rozhodl co napiše do počítače jako výsledek kontroly a odešle na server.Proč nenačítají airbagy online ABS a podobně,válcová brzda online ?Foto vozidla ze spodu?Pokud budou podmínky stejné jistě věřím,že se vše změní k lepšímu.
Reply
4/4/2018 10:11:11
ASEM bojuje sám a ze strachu před pomstou SOD a tou partičkou okolo Ministerstva dopravy a jednou certifikační společností s exkluzívní pozicí na trhu a ve mnohanásobném střetu zájmů, se nám bohužel nehlásí další členové. Přemýšlíme o tom, že přejdeme (nadneseně) do ilegality členy budeme držet v anonymitě, jinak se jim bude ta klaka okolo STK mstít prostřednictvím těch jejich všudypřítomných kamarádíčků, a může, protože k tomu má podmínky vytvořené kartelovou dohodou se státní správou, do které prorostly. Je to skupina porušující pravidla volné hospodářské soutěže a podobá se to mafii s vlastními pravidly podnikání.
Reply
Pavel
4/5/2018 14:33:25
Co si stále berete do úst Německo? Zveřejněte taky na východ od republiky jaké mají statistiky. V Německu si vymýšlí závady aby mohli opravovat. Tím se zvyšuje statistika.
Reply
Libor Fleischhans
4/5/2018 14:46:43
Nemáte pravdu. V Německu začínají bojovat se stejným klientelismem, jak máme v Česku, aby auta procházela. Je to přesně naopak. Němci také přimhouří oči, ale třikrát méně, než v Česku. To, že si vymýšlí, aby mohli opravovat je úplný nesmysl. Vždyť si každý zákazník může určit, kdo mu to bude opravovat a za kolik, nebo i sám. Takže když si někdo něco vymyslí, je to odhalitelné.
Reply
Dali
4/9/2018 13:34:52
Nějak se ve vašich vyjádřeních začínám ztrácet.
Libor Fleischhans
4/9/2018 14:38:33
Odpověď Dali: Nepodporujeme vznik STK tak, jak je znáte. Tedy ty, co umí jen zkasírovat, nebo vás vyhodit a zákazník si na to ještě musí počkat ve frontě.
PepaZdepa
4/10/2018 23:56:39
Odstrašující případ z "ještě nezrušené SME" AUTORIZOVANÉHO servisu.
Reply
Libor Fleischhans
4/11/2018 10:57:10
Ano, jako všude se najde někdo, kdo to neumí, ale to je volná soutěž. Šiřte to o něm nenanonymně (tohle je jedna paní povídala) a lidi k němu přestanou jezdit sami od sebe, protože je to patlák a nic neumí. Ten by taky tu TK+ME neměl dostat z hlediska nesplnění odbornosti.
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz. Děkujeme |