Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace

ASEM dal na hospodářském výboru stopku hlasování o novele zákona 56/2001 Sb.

3/28/2018

8 Comments

 
PictureVeřejnost nebude snášet, co jim servírují politici, co žijí ve lži. "Něco je shnilého ve státě dánském", konstatoval jeden z předsedajících po shlédnutí porovnání počtu emisně nevyhovujících vozidel v Německu a Česku...
Zástupce ASEM Libor Fleischhans byl 28.3. od 13:00 hod. poslancem Bláhou pozván na jednání hospodářského výboru, kde se projednávaly pozměňovací návrhy v připomínkovém řízení k novele zákona č. 56/2001 Sb.
Evidentně se spěchalo. České republice hrozí sankce, když do zákona neimplementuje to, k čemu ho zavazuje směrnice Evropské Unie a termín doslova hoří, jedná se o dny až týdny...
Poslanec Bláha mne uvedl doporučením,, že by se poslanci měli bavit především s odbornou veřejností, aby se vyvarovali špatných rozhodnutí.
Nebyl čas, tak jsem začal údernou větou: "Poslouchal jsem první polovinu rozpravy a Vaše argumentace při hlasování a připodobním ji k debatě domovních dveřích, které mají chránit dům. Vy zde mluvíte pouze o tom, že dveřní zámek je kvalitní a že má bezpečnostní certifikát, že je promazaný a že nevržou panty, ale vůbec se nebavíte o tom, že těm domovním dveřím chybí výplně, a že jimi projde každý, kdo si vzpomene."
​Poslanci zpozorněli. V další části jsem naznačil, že ...

Podstata nesmyslného a děravého systému je ve zprivatizovaném byznysu s červenými známkami a soutěži o přízeň zákazníka, který se z technických a emisních kontrol za 15 let stal. U technické kontroly více méně diktuje její výsledek VIP zákazník. Hořce se s tím pomalu seznamuje i Německo, kde má v organizovaném zločinu kriminální Policie napilno.
Poslanci mi zakázali dostat na obrazovku celou prezentaci z paměťové karty, leč prosadil jsem z prezentace alespoň jednu stránku, kterou jsem považoval za zásadní.

V Německu bylo za rok 2017 každé třetí vozidlo mladší sedmi let (36,3%) s technickými nedostatky, z toho bylo hned na druhém místě (první byly závady na osvětlení 25,7%) zjištěno 21,3 % vozidel nadmíru zatěžujících životní prostředí (ze všech prověřovaných je to 7,7% emisně závadných vozidel). U vozidel od 9 do 12 let stáří bylo v Německu zjištěno 45% vozidel s nedostatky.
Na akci Diagnostic Con 2018 prezentoval v karlínském Fóru Ing. Ivan Novák, ředitel odboru 150 MDČR, že kontroly jsou na jedné z příkladných STK prováděny zhruba v taktu 3 až 7 minut, a že bylo v České republice s věkovým průměrem vozidel 15 let zjištěno 2,34 % emisně nevyhovujících vozidel. 
Tedy u dvojnásobně staršího vozového parku je to třikrát méně nedostatků než v Německu, kde se dokonce u vozidel od roku výroby 2006 s vytvořeným Readiness Code emise ve výfuku vůbec neměří. Schůzi přerušil tento obrázek:
Picture
​Z Českých statistických přehledů lze dokonce vyfiltrovat i takové STK, které mají 100% průchodnost kontrol bez závad, které by bránily vystavit vozidlu kladný protokol!

Brzy se na českou veřejnost dostane německý třičtvrtěhodinový filmový dokument, který popisuje, jak jsou zdánlivě dobře organizované kontroly děravé, díky podstatě jejího fungování. Je to miliardový byznys s vylepováním známek a "prodeje vyhovujících protokolů", ze kterého nadstandardně žijí organizované skupiny, kterým se v ČR již 15 let daří ovlivňovat zákony. Již se nejedná o podstatu, aby auta byla technicky v pořádku, ale o soutěž mezi jednotlivými STK mezi sebou a boj o zákazníka, jako v každém byznysu. Kontrolní technici jsou dokonce vydíráni svými VIP zákazníky, kteří jim vyhrožují, že když nepustí teď to, co pustil minule, jeho podvody v "pouštění" prozradí. Ve filmu je vidět, že na podobné falešné kamarádství mezi opravnou a technickou kontrolou málem uhořela jedna žena s autem přestavěným na LPG.

Výsledkem vystoupení ASEM v hospodářském výboru tedy je, že se schůze k tomuto bodu přerušila, doposud odhlasované body se budou znovu probírat na schůzi příští, dokud se na podvýboru, který na rychlo zorganizuje poslanec Kolovratník, neproberou detaily, které poslancům osvětlí trojnásobně nižší poruchovost dvojnásobně staršího vozového parku u nás a v Německu, kde též začínají vážně bojovat s byznysem, do kterého již též prorostla organizovaná kriminalita.
8 Comments
Polo
4/1/2018 07:58:57

O emisích se teď mluví hodně,ale nezapomeňte také na stk pokud jim stačí vyfotit auto na začátku linky a zbytek je jen o rozhodnutí technika bez nutnosti online přístrojú pak je to o ničem stk se dnes stalo jednodušším než emise logicky pak tlačí na emise aby jim ten krásnej byznys šlapal.Linky a jejich vybavení jsou stará nekolik desitek let a za tu dobu jsou auta dávno jinde.Chceme li věci zlepšovat,pak ať mají obě kontroly stejné podmínky vždyť na stk není online vůbec nic je to jakoby emisař měril emise a pak se v hlavě rozhodl co napiše do počítače jako výsledek kontroly a odešle na server.Proč nenačítají airbagy online ABS a podobně,válcová brzda online ?Foto vozidla ze spodu?Pokud budou podmínky stejné jistě věřím,že se vše změní k lepšímu.

Reply
Libor Fleischhans link
4/4/2018 10:11:11

ASEM bojuje sám a ze strachu před pomstou SOD a tou partičkou okolo Ministerstva dopravy a jednou certifikační společností s exkluzívní pozicí na trhu a ve mnohanásobném střetu zájmů, se nám bohužel nehlásí další členové. Přemýšlíme o tom, že přejdeme (nadneseně) do ilegality členy budeme držet v anonymitě, jinak se jim bude ta klaka okolo STK mstít prostřednictvím těch jejich všudypřítomných kamarádíčků, a může, protože k tomu má podmínky vytvořené kartelovou dohodou se státní správou, do které prorostly. Je to skupina porušující pravidla volné hospodářské soutěže a podobá se to mafii s vlastními pravidly podnikání.
Je třeba jim zatnout tipec, ale co zmohu sám, když se všichni, kdo s mými názory souhlasí, se bojí a jsou (promiňte mi) posraní? Co mi je platné, že mi mnozí (s přáním o diskrétnost) vyjadřují sympatie, když pak na hospodářském výboru sedím sám proti 20 právním zástupcům mnoha STKáčkařů s jejich četnými seskupeními rádoby profesních komor a vznešených názvů za tu naleštěnou bídu, o které píšete?

Jsem sám! ASEM členů nepřibývá i když to je zoufale potřeba. V Německu má ZDK tisícinásobnou sílu a mluví do politiky soukromých podnikatelů v opravárenství. Nikdo je nemůže obejít! Ale u nás? Vždyť se podívejte okolo sebe, jak kdo za co ve svém oboru bojuje. V to je slabost českého posraného anonymního národa, který si nechá kálet na hlavu od bývalých eSTébáků.
A je to zase na emigraci, už druhou v mém životě. Bohužel, jsme typičtí Češi. Poslední kdo bojoval byl Jan Žižka, ostatní jen sklápěli hlavy, uši a pak se smiřovali se 40 lety komunismu. Já jsem za komoušů riskoval kriminál, protože jsem doma měl tajně autogen (jako klempíř jsem ho potřeboval). Tak daleko to ti politici táhnou. Dneska vám "berou" emise, zakážou vám podpis pod poctivou opravou. A teď se o to snaží znova, pod rouškou demokracie. Hovno! Neponaučitelní, slepí hluší Češi.

Reply
Pavel
4/5/2018 14:33:25

Co si stále berete do úst Německo? Zveřejněte taky na východ od republiky jaké mají statistiky. V Německu si vymýšlí závady aby mohli opravovat. Tím se zvyšuje statistika.

Reply
Libor Fleischhans
4/5/2018 14:46:43

Nemáte pravdu. V Německu začínají bojovat se stejným klientelismem, jak máme v Česku, aby auta procházela. Je to přesně naopak. Němci také přimhouří oči, ale třikrát méně, než v Česku. To, že si vymýšlí, aby mohli opravovat je úplný nesmysl. Vždyť si každý zákazník může určit, kdo mu to bude opravovat a za kolik, nebo i sám. Takže když si někdo něco vymyslí, je to odhalitelné.

A odhalovat statistiky z východu je zbytečné. Tam je to totiž korupcí prohnilé ještě víc než tady. Čím dál na východ, tím větší lži a zkreslování. Na úplatky tam čekají úplně všichni od POlicie počínaje. Jen se tam jeďte podívat.

Reply
Dali
4/9/2018 13:34:52

Nějak se ve vašich vyjádřeních začínám ztrácet.
Vy prosazujete volnou soutěž, neboli vznik několik tisíc nových STK. (Do každé rodiny elektrické hodiny a STK) To přece ještě zvýší konkurenci a pak projde už úplně všechno. Zvýšení kvantity rozhodně nepřinese zvýšeny kvality. Tak nějak nevím za koho bojujete.

Libor Fleischhans
4/9/2018 14:38:33

Odpověď Dali: Nepodporujeme vznik STK tak, jak je znáte. Tedy ty, co umí jen zkasírovat, nebo vás vyhodit a zákazník si na to ještě musí počkat ve frontě.

Ty malé TK+ME u autoservisů budou vznikat velmi pomalu a asi jen v kritických lokalitách, kde žádná STK není (budou se bát i dalších podrazů od státu, už jich zažili dost). Za druhé si v budoucnu nebudou konkurovat, protože kontroly přestanou být byznysem a byznysem se stanou opravy, když jich bude dostatečně (SRN 33.000; Rakousko 6000; Británie 26.000), nebude žádný primární a exklusívní byznys "bez přidané hodnoty s rukama v kapsách" pro skupinku vyvolených, jako je tomu teď.
Vždyť ti vyvolení si to dělají sami, že podvádí, ale vlastně bytostně musí, protože první přísnější STK musí zákonitě zkrachovat, je tak nastaven český systém.

Ti, co mi píší mailem podrobnější detaily hovoří o tom, že jako servisy stejně musí jezdit k STK místo zákazníků a že jim to bere čas a stejně to nějak zákazníkům naúčtují (cesta + strávený čas). Když to budou moci dělat u sebe, ušetří obě strany nervy i peníze. No a když se někde bude cíleně a hromadně podvádět, nejlíp to napoví CIS (už dnes je jasné která STK podvádí a používá šidítka) a pak "mystery shopping" a doživotní zákaz dělat kontroly a tečka. Co je na tom horšího než to, co je teď? Cokoliv jiného nemůže být horší než je ta trapné panoptikum, kdy zákazníci (myslím tím ty servisáky) jsou stokrát víc v obraze, než ti, co jím přivezené auto kontrolují.

Doufám, že už se v tom začínáte orientovat. Snad vám tohle polopatické vysvětlení pomůže. Mně se taky všechno musí vysvětlovat dvakrát, abych to pochopil, jsem totiž taky takový, s prominutím "blbec". Tak přeji hezký den!

PepaZdepa
4/10/2018 23:56:39

Odstrašující případ z "ještě nezrušené SME" AUTORIZOVANÉHO servisu.
Nevychází nám hodnota Lambda = vyměníme LAMBDA-SONDU
(1500Kč+práce)
Pořád nám to nevychází, vyměníme KATALYZÁTOR
(3800Kč+práce)
EMISE stále nevycházejí na přebytek kyslíku ...
Zákazník zaplatil servisu cca. 7000,-Kč) a emisemi NEPROŠEL. :´(
Stačilo vyměnit (+utěsnit) sponu výfukového spoje. Pár kaček + práce mechanika.
Emise OK :))
Nechci vidět ten nehorázný kšeft, po prosazení vámi navrhovaných pravidel ... :((

Reply
Libor Fleischhans
4/11/2018 10:57:10

Ano, jako všude se najde někdo, kdo to neumí, ale to je volná soutěž. Šiřte to o něm nenanonymně (tohle je jedna paní povídala) a lidi k němu přestanou jezdit sami od sebe, protože je to patlák a nic neumí. Ten by taky tu TK+ME neměl dostat z hlediska nesplnění odbornosti.

Ale jak to má co dělat s deregulací STK s rysy jasné kartelové dohody se střetem zájmů a korupce a klientelismu, jsem nepochopil. Vy mluvíte o koze, my o voze. Asi došly jiné argumenty? Ale zvu vás na 19. 4 . 2018 na střet argumentů před poslanci. Ostatně vaši příznivci ze všech možných profesních komor, jak se ta jejich loutková divadla všechny nazývají, tam do nás budou taky podobně trapně pálit. My do nich jinak, s důkazy a argumenty, které jsou na papíře. Ne bla bla. Přijďte!

Reply



Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace