Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace

Důvodová zpráva k Návrhu novely zákona č. 56/2001

7/27/2016

7 Comments

 
Picture
Včera zaslalo Ministerstvo dopravy všem dotčeným organizacím návrh novely zákona č. 56/2001 Sb. k připomínkování, které však musí být uskutečněno písemně odboru č. 150 do 2. 8. 2016, což je jinými slovy 5 a 1/2 pracovního dne včetně dnů odeslání a požadované nejpozdější reakce, což je v době dovolených skutečně krátký termín. Reaguji tedy z dovolené, že se tím ASEM zabývá a reagovat do požadované lhůty s připomínkami bude. Tento spěch je reakcí nejen na Směrnici 2014/45/EU, ale i na Směrnice  2014/46/EU a  2014/47/EU, podle kterých musí členské státy zavést do svých legislativ jednotná pravidla zde uvedená.

V informaci jsou rozpracovány jak "Důvodová zpráva", tak i Zákon č. 56/2001 Sb. v původním znění se zapracovanými navrhovanými změnami a to ve dvou verzích, jak pro sloučené TK+ME, tak i pro nadále odděleně fungující kontrolní místa TK bez ME a oddělenou ME bez TK, kterým dává "Důvodová zpráva" relativně menší šanci na další existenci v oddělené formě, ale jistou šanci dává. Oba dokumenty poskytl ASEM ke stažení na svých stránkách pro své členy v diskrétní sekci ještě v noci z 26. na 27. 7. 2016 a zaslal všem svým členům avizo, aby se k návrhu novely zákona, která se jich bezprostředně týká, vyjádřili.

Důvodová zpráva je však v příloze této aktuality, doprovodný dopis a zákon č. 56/2001 Sb. v jejich platném znění se zapracovaným navrhovaným novým zněním, vyhovujícím směrnici 2014/45/EU, jsou však jen k dispozici členům asociace emisních techniků a opravářů, protože ti byli Ministerstvem osloveni k reakci na změny v první řadě.

V návrhu novely zákona č. 56/2001 Sb. našel ASEM doposud jednu chybu a dvě skutečnosti, které bude zcela jistě písemně připomínkovat (ve verzi pro samostatně existující ME bez TK). 

Doufáme, že zasvěcení si pročtou dokonale důvodovou zprávu a najdou tam náznak toho, čím se Ministerstvo při rozvolňování regulace počtu STK  a slučování TK+ME do detailu zabývalo.

Případné reakce prosím posílejte vzhledem k časové tísni rovnou na libor.fleischhans@asem.cz
důvodová_zpráva.pdf
File Size: 449 kb
File Type: pdf
Download File

7 Comments
Roman
7/27/2016 09:03:42

Pokud tedy dobře tuto zprávu chápu když jsem chtĕl začít provozovat ME (samotnĕ už asi nelze ) tak jsem začal k tomu uvažovat o TK , ale ve mĕstĕ už jedna STK stojí ,takže povolení stejnĕ nevidaji i když ministr v TV vypravĕl jiné pohádky .

Reply
Lojza
7/27/2016 10:42:14

Ano Romane pochopil jsi to správně. Žijeme ve státě kde ministerstvo řídí mafie v podobě majitelů STK a různá pochybná lobby. I já jsem si chtěl postavit STK, ale znovu si musíme všichni jen uvědomit, že žijeme v banánové republice.

Reply
Libor Fleischhans
7/27/2016 22:41:10

Dle starých pravidel Vám musí schválit nyní žádost o samostatnou emisní stanici. Otázkou je, co s ní bude do budoucna. Asi skončí, pokud nedopadne uzákonění samostatných stanic nebo pokud nesloučíte ME s TK do požadovaného termínu po skončení přechodného období. Pokud si ale dle nových pravidel zažádáte o TK+ME po 20. 5. 2018, pak byste měl povolení dostat, protože se uvažuje o trojnásobném počtu TK+ME než je doposud.

Pokud o TK+ME požádá autoservis s nízkou kapacitou (nikoliv STK jak ji známe my v ČR, nýbrž servis, který jako "třešničku na dortu" pro své zákazníky bude poskytovat tuhle službu ke svým hlavním servisním činnostem nebo pro menší lokality v odlehlých regionech), pak se počet TK+ME může i zněkolikanásobit. Jsme však v začátku jednání a budeme vidět, kam se bude vše dále postupem času ubírat.

Závěrem: Myslím, že bychom neměli jen nadávat na mafii, ale ukázat, že lze neustálým vyjednáváním a mandátem počtu členů ASEM drtit našimi argumenty ty jejich. Vždyť v Německu kdysi velké hráče rozdrtili malí hráči a pryč je doba exkluzivity dvou hráčů na německém poli kontrol HU+AU (TK+ME). Ti malí tuhle službu nabízejí také (33.000 kontrolních míst !!!) vedle jiných znaleckých služeb v oboru.

Nehartuste, ale zkuste sami přemýšlet o možných diskutovatelných modelech v ČR. Sem s nimi!

Reply
David
7/28/2016 19:56:11

Režim je Kapitalizmus a to znamená asi co ??? Že nějaké argumenty nic neznamenají každý hrabe jak krtek. STKačka chcou velké zisky tak jako prodejci přístroju a softvéru pro ně atd. Uplatit se dá úplně vše ,když na to člověk má a ten kdo žije poctivě je ten největší hlupák.

Josef
8/18/2016 16:54:04

Chlapci, MD rozhodně neřídí žádná STK mafie, jako jeden z nich jsem v době, kdy byla liberalizace včas a na správném místě požádal a tu stanici vybudoval. V tem moment byli všichni rádoby zájemci překvapení, ale byl jsem nejrychlejší a včas na správném místě. O tom je podnikání. Podle spousty čechů by to však mělo být tak, že ráno po vyhankování vstanu popřemýšlím a když náhodou budu mít chuť, tak si o něco požádám a podnikám- a vydělávám. A když to tak nefunguje tak je tu bordel co?To co tady tlápete jsou akorát závistivé řeči, české společnosti lenochů vlastní.

Nedovedete si představit co takové provozování STK nese za množství šílených problémů.
Ale možná dostanete možnost si to zkusit, pokud ten bláznivý Ťokův nápad bude možné realizovat.

Reply
Libor Fleischhans
8/18/2016 17:15:32

Velký souhlas až na drobnost. Pokud stát /úřad reguluje, pak je možné buď "být rychlý a na správném místě" jako Vy, nebo korumpovat úředníky a postavit regulovaný objekt tam, kde se to ostatním zakázalo. Důvod se už nějak najde. Pokud podnikat, pak rovně. Bez dotací bez regulací. Zcela mimo otázku, zda "kontrola" je dobrá jako hlavní a jediný zdroj podnikání.

Ten samý osud jsem slyšel nedávno od člověka, který byl také součástí liberalizace jako Vy. také zažádal a dostal. Začal poctivě podnikat a vydělával. Ale SME. Ne STK. No a teď se bojí ještě víc než Vy. jemu nevyroste konkurence, ale jeho úplně zruší. V tom je ten rozdíl pocitu Vašeho a jeho.

Zcela mimo "byznys": Stát neměl dávat z rukou kontrolu, za kterou odpovídá EU a odkud mu hrozí postihy, když kontrola nebude fungovat. Musí se spoléhat na soukromé subjekty, které "podnikají", jak správně píšete. Jenže kontrola vozidel není "o průtoku největšího možného počtu vozidel", ale o "kontrole technického stavu", což se zrovna s podnikáním, u kterého potřebujeme "zájem zákazníků" zrovna dost dobře neslučuje. A je jedno, jak to dopadne, začátek a dosavadní průběh byl nešťastný.

Libor Fleischhans
8/3/2016 14:03:42

Davide, to jsou nesmysly.

Reply



Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace