Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace

Měření emisí nezkvalitní, rozhodli o tom vlivní

9/19/2017

23 Comments

 
PictureZ neznámého důvodu nenačtené Radiness Code u dvou policejních vozidel jsou ještě před technickým zkoumáním příčiny důvodem k okamžitému vydání korigovaného pokynu výrobce ŠKODA Auto, aby se v ČR vzdal komplexní kontroly emisních systémů ve vozidle u 99% ostatních vozidel v provozu, kde tyto testy načteny standardně jsou. Ode dneška tedy stačí, aby přímo v emisní zkušebně na chvíli zhasla kontrolka MIL a známka na dva roky je na světě.
Včera přistálo na informačním portálu Ministerstva dopravy korigované sdělení výrobce ŠKODA Auto a.s., kterého masáž "mocných a vlivných" donutila kvůli ca 1% vozidel, kde se nenačte Readiness Code, změnit paušální pokyny pro servis vozidla tím, že se může dle nátlaku nejmocnějších v tomto státě mazat paměť závad u 99% ostatních standardně fungujících vozidel (co všechny emisně relevantní kódy jinak normálně načtou), a to i bezprostředně před  nebo dokonce i při "Měřením emisí".

Naděje, že se budou auta, které hlásí emisní závady opravovat, je od včerejška nulová. Stačil k tomu telefonát od Policie České republiky. že původním nařízením ŠKODA Auto a.s. byla ohrožena bezpečnost státu, protože díky nenačteným emisním testům v Readiness Code byly od emisní zkoušky vráceny dva policejní vozy.
Čtěte dále kliknutím na "Read more"..

PictureOd včerejšího dne dovoluje metodika MDČR emisním mechanikům takto svítící kontrolku, oznamující poruchu emisně relevantních systémů a komponentů vozidel, zhasnout prakticky jimi samými "vymazáním emisně relevantních závad" přímo na pracovišti Měření emisí. Nikdo je tedy nemusí opravovat a prakticky každý dostane vylepenu známku na další dva roky.
Na případu tak rychle napsaného korigovaného prohlášení je zajímavé, že se tak stalo, aniž by kdokoliv technickou příčinu u podobných v ca 1% se vyskytujících případů zkoumal, Je pravda, že se jedna v kontrolách vozidel dominující nadnárodní společnost angažovala tak, že panu Procházkovi ze společnosti Škoda zvonil telefon od rána do večera, aby to vedení společnosti ŠKODA omrzelo vyžadovat najeté testy v kódu Readiness Code. Pracovníci velkokapacitních SME byly nabádáni, aby častým voláním na jeho linku vytvořili tlak a směla se mazat paměť závad emisně relevantních závad těsně před vraty SME. Podařilo se.
​
Jen je škoda, že když už se implementuje emisně relevantní diagnostika EOBD do procesu měření, že se během jednoho roku smrskne na kontrolku nesvítící kontroly MIL a hodnoty škodlivin ve výfuku v momentě, kdy auto stojí na pracovišti Měření emisí. Jsme tak rázem z roku 2017, kdy vozidla mají desítky komponentů ovlivňujících jejich emisní chování v provozu, v roce 1994 u stejného obsahu měření emisí, kde se navíc kontrolovat uzavřený okruh lambda regulace. Takže až na to kontrolku na stejném stupni kvality mnohem složitějších vozidel.

Inu co naplat, telefonát od Policie má váhu, kterou si už dovedeme představit. Je škoda, že nám jaksi nikdo nechce přistavit ta vozidla, abychom se na ně podívali, proč že tyto dva exempláře, kterých je ca 1%,  nenačtou Readiness Code. To raději změníme pravidla pro ostatních 99% vozidel, kde se teď bude mazat, mazat, mazat, aby to u velkokapacitních linek STK jelo, jelo a jelo.

Opravovat se tedy nebude, dýchat lépe také ne, a to myslím jak plícemi, tak v nezdravém monopolním postavení kartelově dohodnutých všemocných, co si zákony a pravidla této hry píší sami.

23 Comments
Michal Cuc
9/19/2017 14:11:15

A zase za to mohou velkokapacitní STK, ačkoli šlo zřejmě o Policii, která si své návštěvy technických řeší sama dle zákona. To je tedy info nepodložené. Považuji se za předsedu komory STK, které provozují také SME, rozhodně však nenabádáme k volání panu Procházkovi, ..... pokud tomu tak je prosím o potvrzení jiným způsobem než článekm na tento bulvár.
Ať je pravda kdekoli,rozhodně se shoduji na jediném, ten systém měření emisí tímto způsobem fungovat nebude. Vydání jednoho stanoviska výrobce v červnu a opačného v září není vhodným vodítkem ke zlepšení práce v síti SME.

Reply
Libor Fleischhans
9/19/2017 14:59:23

Proč tato auta Policie mají problémy až nyní v září 2017, když se v televizi objevila reportáž Richarda Samka? Proč neprotestovala Policie proti pokynům výrobce o Readiensss Code již čtyři roky předtím? Je to na zakázku společnosti, která má smluvní partnery po celé republice a potrefená koza v televizi začíná kopat a využívat všechny zbraně? Nebo je to náhoda? Proč do teď procházela auta Policie ČR bez problémů? Postupovala kontrola jejich aut předtím jinak? Jak to, že tedy teď, týden po reportáži Samka v ČT o postupu emisních mechaniků postupuje tak, že odhalí, že jim to zastavuje auta? Proč se vůbec nezkoumalo u těch aut, proč nenačetly všechny testy v RC a hned se napsalo rozhodnutí a pověsilo na portál MDČR? Jak to, že se ignoruje paragraf 1 Vyhlášky 302/2001 a nedodržují se pokyny v servisní literatuře celého koncernu, prostě je "přebije" Věstník dopravy nebo nějaký dopis bez datumu a následně dopis prohlášení výrobce vozidla, co se pověsí na portál Ministerstva?

Tady má někdo sakra dlouhé prsty a sakra velkou moc, když se nápadně týden po klepnutí přes prsty objeví rezolutní protest Policie proti pokynům výrobce, které v servisní literatuře jsou roky! Někdo vlivný v tomhle byznysu má asi známé úplně všude!

Kdo je odpovědný za tenhle bordel bordelů? Vy budete říkat asem stránkám bulvár? Vy, který jste mi vyprávěl zážitky, jak se strká do kouřoměru ptačí brko, aby vyšly emise když jste u vás na STK nastoupil jako nováček?
A kdy se to tedy změnilo v tu vaši hlásanou poctivost? Kdo vás osvítil, že jste nyní proti strkání brka do kouřoměru?

A to máte jako předseda profesní komory STK odvahu tvrdit, že jsou všichni poctiví a že my jsme bulvár?

Kocourkov je to je mi z toho stavu smutno.

Reply
David
9/19/2017 19:02:42

Škodovky jsou proslulé svítícími kontrolkami motoru. A určitě to není 1% .koho znám ten má s tím problém, vždy radím natankuj jiný benzín, ale né vždy to pomůže. Konečně někdo rozhodl rozumně.

Reply
Libor Fleischhans
9/19/2017 21:04:51

Davide, tohle je debata pro dospělé. Běž si hrát někam jinam.

Reply
David
9/19/2017 19:24:25

ještě doplním Nedává to smysl, přece když má někdo problém, jede do servisu, když mu tam nedokážou pomoci jede do atorizovaného servisu a když ani tam neuspěje, tak neprojde technickou ? Přece nebude měnit díly za 10 tisíc k vůli blbé kontrolce, která háže bludy.

Reply
Michal Cuc
9/20/2017 10:32:29

Asi moc nechápete, od začátku se mi jedná o princip. Že se od některých výrobců vozidel byl zákazník diskriminován horším přístupem k zákazníkovi. U některých výobců se to neřešilo.
Přiznávám nerovné podmínky jsou zapotřebí narovnat.

Nejsem si však jist, zda je to zapotřebí řešit tak drasticky jako u Škody. Nenačtou se mi readiness a přitom je vozidlo v pořádku. Zároveň je k diskuzi, zda jsem pochybil, pokud MIL hlásí bludy (nahodile se nastavaí špatně škrtící klapka) a já vymažu paměť závad. Na tom nevidím nic špatného, ačkoli chápu ža Vás to nadzvedává.

Jak vidíte zavedení metodiky mne trochu posouvá ve směru postupného zlepšování v naší práci.

Co se týče však kouřivosti, to je věc velmi odlišná, předpokládám že brka už se nikde nevyužívá. To by byl emisní technik sám proti sobě, na každého jednou dojde. Ačkoli zavedením CISu to ještě nebude zdaleka vyřešeno, určitě pomůže.

Bulvár míním tím Vaše předsudky o nepoctivosti velkokapacitních, realita je opravdu velmi velmi odlišná.

Reply
Dali
9/20/2017 14:09:09

Včera jsem chytil strašlivou rýmu. Jsem kousek před smrtí. Pracuji jako technik STK - máme na lince hrozný průvan. Kdybychom neměli velkokapacitní STK s vjezdem a výjezdem, ale pouze malou STK. (jedny vrata) nebyl by průvan a já bych neonemocněl. Jak říkáte SMRT velkokapacitním STK.

Reply
Libor Fleischhans
9/21/2017 08:13:31

Jako předseda profesní komory máte jistě politickou sílu a vůli k tomu, abyste vybral jednu ze svých STK ze sdružení, která má nejvyšší návštěvnost a bude tedy ve svém okolí tzv. oblíbená. Neoblíbenou s malým počtem vozidel mi ani nevytipovávejte. Z CISu se její kapacita dá jednoduše vyfiltrovat.

Můj osobní návrh který mne při čtení Vaší reakce napadl:
Já tam půjdu na 1 týden provést monitoring celé pracovní doby 5 pracovních dnů (zdarma) a budu dozorovat všechny kroky emisního mechanika, aby je dělal správně a regulérně a poctivě prováděl testy emisí.

Potom bychom porovnali:
- Čas strávený emisemi
- Procento nevyhovujících vozidel
- Procento vozidel, které přistály ve slepých uličkách

Jinak Vám tam nechci na emisní stanici překážet, trochu se v tématu vyznám a možná bych byl i přínosem za zády emisnímu mechanikovi u STK, který to jistě uvítá.

Je-li vše poctivé, jak tvrdíte, nevidím důvod k odmítnutí mé nabídky. Nic Vás to stát nebude a když "to chcete narovnat", tak tohle by mohl být jeden z Vašich prvních vstřícných kroků.

Děkuji za vyjádření, zdravím vás a očekávám termín, kdy a kde mám nastoupit v montérkách. Přijedu včas a připraven, v záloze budu mít i čerstvě zkalibrované kvalitní přístroje s přesností v setinách.

Reply
David
9/21/2017 17:22:02

Udavač emisních mechaniků se skrytou kamerou chce kontrolovat STK :-D

Libor Fleischhans
9/21/2017 21:41:02

Zacházíš daleko Davide. Střílíš anonymně pod pás a jsi asi pohůnek a sluha těch, co mají exkluzivitu. Všechny tvoje komentáře hájí to výpalné, co už dávno ztratilo smysl kontrol. Hájíš podvody a chceš je zachovat. Ty to evidentně a opakovaně bráníš! Bezdůvodně mne urážet? Mám se začít bránit?

Libor Fleischhans
9/24/2017 08:41:17

Tedy tohle nerozdýchám:

"...pokud MIL hlásí bludy (nahodile se nastavaí špatně škrtící klapka) a já vymažu paměť závad. Na tom nevidím nic špatného,"

No pane předsedo profesní komory STK, tohle vysvětluje všechno. To je jako kdybych řekl: "No to je toho, tak mi teď na válcích nezabrzdilo jedno kolo, no to je toho. Jindy mi ale brzdí, tak mi dejte protokol bez těch keců a je to!"

MIL se nerozsvěcí zbůhdarma, to zaprvé. Dokonce MIL se vůbec nemusí rozsvěcet a mohou být chyby v módu 3 (potvrzené) v paměti závad, pak se mohou objevovat v módu 7 (nepotvrzené), ke kterým dochází sporadicky, a pak existuje stovky závad, které se ukládají do paměti závad značkové diagnostiky, které se vůbec v EOBD neobjevují, protože nejsou emisně relevantní. Ještě existuje poslední kategorie závad, kdy vozidlo má závadu a v paměti závad všech jmenovaných diagnostik vozidla není záznam žádný, přesto se jedná o problém, který by se měl řešit, jinak může dojít k poškození motoru nebo převodovky.

Takže já Vám pane Cuc moc děkuji za osvětlení názoru za všechny vaše členy těch profesních komor a komických sdružení, který říká jasně: "Kontrolka MIL je tam jen pro parádu a hlásí bludy, tak ji budeme mazat rovnou na stanici." Takže děkuji za toto poselství, je nám to jasné. Zatím jsme to tvrdili my, nyní jste to potvrdili i Vy, že to tak skutečně děláte.

Těším se, až už brzy ten váš domeček z karet spadne, bude to za vydatného přispění vás samých. ta reportáž pana Samka ukázala praxi... "Ano mažeme paměť závad...", což bylo MALOU CHVILKU považováno za pochybení jednotlivce, ale Vy to tak děláte a chcete! Pak je jasné, že si vezmete občas do ruky ptačí pírko a vzpomenete si na mládí, jak se dělá kouřivost, jak jste mi sám vyprávěl.

To je Česko. Spravím o tom EU-Observer v Bruselu, ti se budou divit.. Asi budou za našimi hranicemi číhat s měřáky a dělat si měření, které vy fixlujete, dělat sami. Pak ta česká auta budou s ostudou vracet domů, do toho našeho krásného Česka - Kocourkova.

Reply
Michal Cuc
9/22/2017 15:27:46

Politická síla v rámci PK STK samozřejmě naráží samozřejmě na soukromé zájmy provozovatelů, přislibuji mou výzvu všem členům k účasti. Sám se hlásím k účasti(máme tři stání vč. nákladních), ale nezaručuji vlídnost našich techniků po všech stranách.

A důvěřuji, že při odhalení nedostatku hned nebudete zvát SOD:-)

Samozřejmě bychom to brali oboustranně. Náš technik by šel někam k ASEM členu na stáž a možná by si pár věcí vyříkali.
Každopádně by to bylo přínosné po všech stranách.

Reply
Libor Fleischhans
9/22/2017 16:05:22

K vám denně dojíždět celý týden nebudu, prosím vyberte mi bližší, tak do 50 km od Ml. Boleslavi, třeba nějakou dovozci, spedicemi, bazaristy či taxíkaři oblíbenou STK v Praze s velkým průtokem podle CIS. Nejlépe tu s největší aktuální denní kapacitou. Tam se to bude dobře porovnávat. Vezmu si neprůstřelnou vestu. Asi ji budu potřebovat.

Reply
Petr Š
9/23/2017 22:21:30

Teda pánové to jsou bludy,pokud kontrolka svítí tak je tam problém nebo ne?prostě buď se auto musí opravit nebo nemá emise.Pane Fleischhansi radši nikam nechďte nebo Vám z toho bude špatně,to se se děje je prostý čecháčkyzmus (podvádět atd.).

Reply
Michal Cuc
9/26/2017 10:24:20

Dobrý den, ok. Zkusím rozhodit sítě.
Na EU-observer už se těším. Nevím jestli s tím politici něco vyvedou.Je to prostě elektronika, chápu že 17 let stará vozidla svou elektroniku nemají redundatně zajištěnou. Výrobci vozidel totiž ani nepočítají s tím, že by tato vozidla ještě jezdila po silnicích. My méně majetní tomu moc děkujeme. Výrobci si to musí vyřešit s politiky, jak to bude do budoucna.

Reply
Libor Fleischhans
9/26/2017 10:33:52

Ale diagnostika EOBD nerozsvěcí kontrolku MIL jak vy říkáte zbůhdarma, to je Váš velký omyl a totální neznalost z našeho oboru! To, že se nerozsvěcí kontrolka když se na vozidle závada vyskytuje, je zcela běžné, ale opačně, že by svítily kontrolky bezdůvodně, jak se zde snažíte vnutit čtenářům, se stává pouze na zmanipulovaných vozidlech, kde někdo něco čipoval, nebo na vozidlech s poruchou samotné řídící jednotky, ale jak Vy o tom píšete, abyste to mohli prostě "MAZAT" a "POUŠTĚT", tak to tedy nefunguje. To je už zase vaše známá dokola opakovaná rétorika, aby ji po stém opakování lidé neznalí věci pokládali za pravdu.

Reply
Roman
9/26/2017 19:46:24

Možná, kdybyste přestal být ke svým oponentům arogantní až sprostý, dosáhl byste víc.

Libor Fleischhans
9/26/2017 20:42:17

Byl jsem 15 let. A nedosáhl. děkuji za radu.

Petr Da.
10/4/2017 07:49:31

Dobrý den.
1. věc která by mne zajímala - o jakou "neřešitelnou" závadu se vůbec jednalo ? měl ten kdo ME prováděl vůbec snahu toto vyřešit? a jak se k tomuto problému postavila Škoda Auto, jí stačil list A4 z poloviny popsaný a problém je vyřešen. Myslím si ,že by Škoda (nejen ona ale i ostatní výrobci) měla vyřešit problém v rámci zákona. Tj. aby kódy byly načteny. Petr

Reply
Libor Fleischhans
10/4/2017 07:57:16

Dobrý den, nevím o jakou závadu se jednalo. Zítra mám kromě jiného i ohledně tohoto tématu schůzku s kompetentními. Snad budu chytřejší a mohu pak referovat.

Reply
Michal Cuc
10/5/2017 11:27:54

Dobrý den, já Vám to snad přijedu ukázat. Těžko se to však ukazuje. Prostě Opel z roku 2001 rozsvítí závadu špatným nastavením škrtící klapky, MIL se rozsvítí, ovšem zhasne po nějakém časovém úseku. V paměti závada zůstane. Je to emisní závada, která odezní o tom žádná. Ale MIL zhasne, takže ano má vliv na emise, ale v jakém rozsahu!!?? To mám vyměnit okamžitě řídící klapku nebo snad řídící jednotku?

To se budeme jak v letadle starat o každou prkotinu, která nastane? To z nás budou otroci našich sloužících strojů namísto, aybchom byli jejich pány.

Reply
Libor Fleischhans
10/5/2017 13:01:36

Chcete mi ukazovat můj denní chleba??? Co je na tom proboha divného? To, jak se chová MIL je NAPROSTO STANDARDNÍ! Klapka jen říká, že není nastavena, nebo v neočekávaném rozsahu.

Jen tím údivem odhalujete, že Vy to, co my v dílně máme pětkrát do měsíce a nevyměňujeme ani řídící jednotky ani škrtící klapky, jen prostě provedeme základní nastavení škrtící klapky a do Freeze Frame se podíváme, kdy a za jakých okolností to nastává. Maximálně vezmeme osciloskop a zkontrolujeme rozsah protichůdných nebo násobných drah klapky od dorazu k dorazu, tak vy píšete, že tohle "MUSÍME VIDĚT"???????

Nezlobte se, ale to je jako kdyby mi volala zdravotní sestra z Ázerbajdžánu, že při napichování žíly při odběru viděla kapku krve! To je pane Cuc náš denní chleba, víte? Není třeba se divit! Jen jste zase odhalil něco, co my víme už dávno. Že o své práci víte úplné prd. Měření emisí Vám prostě z principu neznalosti nenáleží, zapomeňte na to!

Reply
Evan link
4/25/2019 18:35:19

Grateful for you sharing this blog with us.

Reply



Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace