![]() I díky našemu snažení v minulosti se nyní filtry částic DPF s katalyzátory již téměř nevytloukají, ale čistí, nebo se nahrazují díly z programů náhradních dílů jejich dodavatelů. Zde se sice nešetří na reklamě, ale šetří se na katalytickém povrstvení (pokud tam vůbec takové povrstvení je) nezbytně nutných, jim předřazených, nebo ve filtrech integrovaných katalyzátorů. To totiž ukazují výsledky zkoušek vývinu tepla při předehřevu a následném vstříknutí uhlovodíků do jejich mřížky. Pokud vstříknete ty samé uhlovodíky do katalyzátoru originálního filtru částic dodávaného na trh výrobcem vozidla, pak vystřelí teplota na svítivě oranžovo žlutou barvu vysoko k hranici 700°C! Jeho cena však mnohdy vystřelí ještě výše, jako u téměř desetiletého vozidla Suzuki Grand Vitara vybaveného filtrem částic. "Originál" DPF od Suzuki stojí v náhradních dílech neuvěřitelných 85.000,- Kč !!! Neoriginální DPF by v tomto případě stál méně než pětinu, ale kvůli zmiňovanému povrstvení v praxi po namontování nefunguje. Toto dokumentují pomalu hromadící se případy a jejich komentáře na www.fcd.eu. Ještě jeden aspekt se při analýze příčin neúspěšného provozu DPF po vyčištění vyskytuje, a to předchozí kontaminace jak katalyzátoru tak zejména jemných pórů filtru, které... ![]() ...nesou stopy napáchané buď samotnými majiteli vozidel, nebo opravnami, které při čištění aplikují do filtru kapalnou chemii. Ta ve filtru skutečně nemá co dělat a stav filtru jen zhoršuje, nebo ho zničí. V žádném případě není kapalná chemie (ani aerosol, ani lázeň) ve filtru prospěšná, protože ucpáváním značného procenta mikropórů propustné keramiky mění jeho vlastnosti při dynamickém průtoku plynů. Včerejší výpověď zákaznice, majitelky vozidla BMW X5: "Jezdím převážně krátké trasy a tak mi jeden odborník poradil abych do nádrže přidávala aditivum, nevím přesně jak se to jmenuje, přinesl mi toho více. Ale to už po dvou měsících přestává pomáhat, a vždycky to zafunguje jen na chviličku. Tak mi doporučil další chemii, co se nastříká do výfuku a pak by už měl být prý pokoj..." No, odborník "své prodal" , a když to nezafunguje, pak si může zákaznice filtr nechat vyčistit. My už předem tušíme, jak se budou částice z filtru dolovat a jak na tom budou jemné póry. Náš odhad: "Neúspěšné čištění, zpětná montáž do vozu, časté a dlouhé regenerace, demontáž, montáž nového filtru, protože tento je chemií zničený. Pokud jde o neoriginální náhradní díly, je zde situace ve změněném dynamickém odporu průtoku spalin podobná, protože neoriginální díly, pokud tedy nejsou shodné s OEM dodávaným do sériové výroby, jsou viditelně jiných rozměrů a mnohdy i s jinou porézností, než díl originální. Ten je zase, jak výše řečeno, zpravidla předražený.
5 Comments
David
9/3/2016 19:31:28
Tak proto jsou ty časté regenerace těch levných filtru, nemaj funkční kat. Tím i roste vysoce spotřeba paliva. To jsem nevěděl. Ještě že máme tak zkušené emisáře ti budou takové vozy vyhazovat. Nebo ne? :-O Dle mého názoru žádna eko nikdy nebude pokaď budou spalovací motory. Lidé si vždy najdou cestu jak to obejít, předražené originály kupovat nebudou a ty laciné (10 000,-) šmejdy jsou k ničemu. Ale stoupne prodej přístroju atd. a to je hlavní na ničem jinem nezáleži. Automobilky nadále chrlý TSI bez filtru ,pěkná ta vaše eko je. Hlavně je mít na vše odpověď, ale rozum zůstává stát.
Reply
David
9/9/2016 19:16:51
https://www.novinky.cz/auto/414222-renault-da-sbohem-naftovym-motorum.html
Reply
Huska
10/11/2016 18:22:44
Objednávka na likvidaci nafťáků přes různé komplikace jejich majitelům. A prodeje benziňáků s daleko větší spotřebou a o to jde, prodeje ropy se musí zvýšit přes prodej benzínů, které žerou a tvoří daleko víc skleníkového efektu planety.
Reply
David
10/12/2016 18:34:26
Co znamená ten nadpis k tomu článku ?? Dle toho co je v něm uvedeno, maj s ním problém starší diesly, na těch nových funguje dobře, ale ten nadpis. :) http://auto.idnes.cz/fap-dpf-filtr-pevnych-castic-diesel-duk-/auto_ojetiny.aspx?c=A160916_104200_auto_ojetiny_fdv
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz. Děkujeme |