Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace

Od podzimu 2017 povinné filtry částic i pro benzínová auta!

3/22/2017

4 Comments

 
PictureKoncovky výfuků by měly být brzy kovově čisté, protože auta nebudou smět emitovat částice v množství jako doposud. Auta bez účinné likvidace škodlivých zplodin nebudou např. vůbec smět do některých měst. (Copyright: Eberspächer)
Firma Eberspächer představila díl zralý od května 2017 pro sériovou výrobu, o který bude už od podzimu letošního roku celkem fofr. V Evropské Unii začíná platit totiž emisní norma EURO 6. Všechna vozidla s přímým vstřikováním benzínu do spalovacího prostoru emitují do ovzduší 10x více mikročástic než diesely. Tato skutečnost doposud unikala pozornosti veřejnosti díky díře v zákoně pro typové schvalování vozidel. Těleso filtru částic je obdobné konstrukce jako jsou moderní filtry pro diesely z vysokopórezní keramiky Cordierit.

Rozdíly v regeneraci oproti dieselům
Vzhledem k vysokým teplotám výfukových plynů zážehových motorů nebude tolik trápení s regenerací obsahu sazí ve filtru (téměř dokonale spalitelný materiál - stále ještě spalitelné "palivo pevném skupenství"), protože se saze budou vypalovat kontinuálně neustále tehdy, když řidič přidá plyn. Regenerace tedy normálně nebude vyžadovat žádné zvláštní režimy v regeneračních cyklech, kdy je např. u dieselů dostřikováno palivo tak, aby se uměle zvyšovala teplota ve výfuku. Ta je u benzínových motorů sama o sobě tak vysoká, že ke spalování bude většinou docházet jen za standardního provozu.

Článek dnes 22. 3. 2017 zveřejnil KFZ-Betrieb online a odkaz na něj je zde. Jaké budou, a kdy přijdou další nové emisní zákony...

Důležité termíny nabytí účinnosti EU zákonů
1.září 2017: Všechny nově homologovaná vozidla budou při schvalování zkoušena již podle WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) a musí dodržet faktor konformity RDE (Real Drive Emission) na hodnotě nejvýše 2,1 (hodnoty emisí na silnici se nesmí odlišovat od hodnot dosahovaných v laboratoři více než o faktor 2,1 ). Pro benzínové motory platí nově zpřísněná hodnota horní hranice pro výskyt částic 6.000.000.000.000 (šest krát deset na jedenáctou) na kilometr - což předepisuje emisní norma "Euro 6c".

1. září 2018: Všechny nově přihlašovaná vozidla musí plnit faktor konformity RDE 2,1. WLTP bude platit pro všechna nová vozidla. Euro 6c platí pro všechny nově vyrobená vozidla se zážehovým motorem.
4 Comments
David
3/24/2017 19:05:49

Po velkém uspěchu v dieslu, už bez této věcičky nedokážem žít. Všichni jsme se na tento okamžik těšily. Bude potřeba na něj další místo v garáži. :)

Reply
pes filipes
10/10/2017 15:31:08

A filtr pevných částic si nasadit také na hubu, jeden nikdy neví...

Reply
BBW Indiana link
4/20/2021 14:43:50

Great bloog I enjoyed reading

Reply
Gas Technicians Texas link
1/15/2023 06:15:33

Thiis is a great blog

Reply



Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace