Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace

Poškozené filtry částic by SME neměly projít!

10/15/2018

9 Comments

 
Picture
Ministerstvo dopravy se dnes vyjádřilo tak, že hodnota na štítku se sice do předepsaných hodnot zadá, ale pokud u vozidla s uzavřeným filtrem částic bude hodnota kouřivosti vyšší než 0,25 [1/m], ve vizuální zkoušce se v třídníku závad napíše "NEVYHOVUJE" (poškozený/netěsný DPF). A vozidlo je v rámci pravidelné kontroly STK vyhovující "jen částečně" (do 30 dnů).

Pokud Ministerstvo dopravy ustojí tento způsob vyhodnocení, čeká je ještě vymýcení masových podvodů velkokapacitních kontrol, které používají šidítka a emulátory otáček i kouřivosti... 
K tomu taková folklórní historka:
Paní povídá automechanikovi v servisu: "Měříte emise po novu"?...
Mechanik: "Samozřejmě."
Paní: "To je dobře, prý už se to nevytáčí, jen se to napojí a auto prý to řekne samo, že je to v pořádku."
Mechanik: "Já ten motor musím ale u zkoušky vytáčet do vyšších otáček. To se nezměnilo!"
Paní: "Tady vedle na STK už to dělají jenom ve volnoběhu. Tak to mi takhle neměřte, děkuju, ale a já to dám tam. Manžel říkal se si to vytáčet nenechá. Na Shledanou!"

9 Comments
fero
10/15/2018 18:06:39

Dobrý den,
co myslíte tím UZAVŘENÝM filtrem pevných částic?Jako,že plášť nubude poškozen?

Reply
Libor Fleischhans
10/15/2018 20:30:27

"Uzavřený filtr" je "terminus technicus". O tomto druhu filtru pojednávají veškerá školení o filtrech částic. Osobní vozidla jsou do série schvalována jedině s tzv. "uzavřeným" (nebo-li "wall flow" - překlad "průtok stěnou") - tedy "UZAVŘENÝM" filtrem částic. Tyto Wall-Flow filtry nemají jinou cestu plynů než skrz porézní stěnu keramiky. http://www.doosanequipment.eu/doosanequipment/products/stageiv/stageiiib-stageiv-technologies/diesel-particulate-filter.page?

Existují ještě dostavbové filtry částic a ty jsou tzv. labyrintové nebo voštinové a ty jsou průchozí a mají mnohem menší účinnost záchytu sazí.

Reply
Fero
10/20/2018 15:17:36

Dobrý den,přímo to nepatří k tomuto článku,tak mne prosím předem omluvte,ale chtěl bych se zeptat.Je někde v zákoně,vyhlášce zakomponováno,že emisní technik,který pracuje na emisní stanici která je, nebo v budoucnu bude, součástí STK,tedy pod stejným ičem ,musí mít osvědčení i na technika STK ?
Děkuji

Reply
Vojta
10/20/2018 19:32:13

Emisak muze i nadale zustat jen emisakem a nemusi na zadny kurz STK i kdyz dojde ke slouceni stanic.

Reply
Fero
10/21/2018 17:05:30

Slyšel jsem právě opak,máte to ověřené?

Reply
Vojta
10/21/2018 19:31:26

Tak třeba kvůli systému školení ve vyhlášce č. 211/2018 Sb. §28

Reply
Franta
10/24/2018 07:34:34

Dobrý den,
existuje nějaká databáze vozidel,nebo seznam,vozidel,která musí být,nebo jsou povinně vybavená filtrem pevných částic,pro lepší orientaci?

Reply
Libor Fleischhans
10/24/2018 07:44:16

Povinně jsou všechny EURO 5, nepovinně, avšak od výroby sériově již od roku 2000-2002 některé značky (např. Peugeot byl první).

V předchozích kurzech (léta 2012 až 2016) pro emisní mechaniky jsme toto probírali a měli ve skriptech na školením emisních techniků, která byla bez náhrady zrušena a současná školicí střediska podle nového zákona již od 1.10.2018 nemají zákonné zmocnění, takže ze dne na den skončila.
Jinak jsou to všechny EURO5 a některé EURO4 (podle VINů u různých značek). Každý mechanik by ale měl umět přece zcela jasně poznat jako doktor pohlaví ženy nebo muže, když se podívá do motoru nebo pod auto, což je dnes prakticky povinnost.

Reply
Petr
10/26/2018 15:46:49

Už nevím kde mám hledat ,sleduji pravidelně stránky ministerstva dopravy i dekry ani nikde jsem nenašel prý už někde vydanou novinku že když vozidlo nemá pomocný vin tak už se nedělá náhradní fotka,ale zapíše se to do emisní zkoušky, což jsem i v našem programu zkoušel a nejde to zapsat ani do jedné z tabulek závad.

Reply



Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace