Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace

Pracovní skupina "2017" pro tvorbu legislativy STK/SME

1/9/2017

11 Comments

 
PicturePlatí i pro ASEM: Vše, co se ve skupině probírá, je neveřejné.
Pro skupinu, která se setkala 6. 1. 2017 na Ministerstvu dopravy, platí zákaz zveřejňování jakýchkoliv informací ohledně připravované legislativy. Zúčastnilo se jí celkem 20 lidí, z toho 9 zástupců Ministerstva dopravy ČR, jeden zástupce krajských úřadů, dva zástupci technických zkušeben, jeden poslanec, 8 zástupců majitelů STK a jen jeden zástupce emisních techniků a opravářů, Pokud se hlasuje, je jasné kdo je ve výhodě.
Jediné co tajné není: Tzv. "Malá STK" u autoservisu je pro nejbližší roky odpískaná. Půjde zřizovat jen velkokapacitní "kontrolní linky pro nejméně 3 vozidla, 26 metrů dlouhé.
Budou tedy předprogramovány spory a s nimi spojené korupční příležitosti, jako je popsáno
zde: http://chrudimsky.denik.cz/zpravy_region/o-zrizeni-stk-bojuji-dve-firmy-20150817.html
nebo zde: http://ekonomika.idnes.cz/stk-monopol-zmena-zakona-0x6-/ekonomika.aspx?c=A170106_121842_ekonomika_lve
​Jen pro zajímavost: Stanice měření emisí regulovány nebyly a nejsou a nikomu to nevadí a strach nekontrolovatelnosti u nich nikdo nemá. Proč asi? Jsou malokapacitní, opravují a seřizují, kontroly nemají charakter hlavního výdělku, a nemají zákaz ekonomické spjatosti s opravárenstvím, tedy ani tendence podvádět kontroly, jako tomu je opačnou motivací u STK.
Děkujeme za pochopení, že informace neveřejného charakteru z pracovních schůzek na MDČR mohu tedy za ASEM sdělovat pouze jejich členům na schůzkách nebo v diskrétní poště asociace ASEM.

11 Comments
Fabio
1/11/2017 06:42:03

Dobrý den,
pokud i to není tajné,tak bych se zeptal,kdy můžeme očekávat,že připravovaná legislativa vyjde v platnost ? Cca do konce měsíce,nebo do půl roku?

Reply
Libor Fleischhans
1/11/2017 08:17:54

Dobrý den, ca do půl roku.

Reply
Karel
1/11/2017 14:30:19

A jak to nakonec dopadlo s tou směrnicí EU s tím slučováním STK +ME,nebo budou muset mít mechanici měření emisí zkoušky na technika STK,aby se splnila směrnice?

Reply
Fasora
1/11/2017 17:55:28

Dobrý den,provozuji emisní stanici a opravnu několik let a věnoval jsem do toho nemalé peníze obzvlášť v poslední době ,rozšířit o STK nebudu moct(jedině velkokapacitní) a pokud ještě řeknou udělěj si zkoušky na STK jinak nebudeš moci provádět měření,tak už mě to opravdu hodně namíchne,je to to stejné jako když řeknou že emise mohou být pouze při STK .Je to pro nás likvidační a o to asi jde.Jinak na co budu dělat zkoušky k čemu se nikdy ani nedostanu.

Reply
Petr D.
1/11/2017 17:39:10

Do budoucna nezbývá než založit adekvátní počet různých sdružení a spolků SME a ostatních servisů aby se počet hlasů v pracovní skupině minimálně vyrovnal s počtem hlasů STK. Jinak je to boj s větrnými mlýny.
Každopádně děkuji p. Fleischhansovi za jeho úsilí.
S pozdravem Petr Daš.

Reply
Pavel
1/11/2017 20:06:28

Je to asi jasné,Velcí páni z STK linek zašlápnou malé emisní stanice a budou zase si mnout ruce jak jim o pár miliónů narostou tržby.
Pavel

Reply
Libor Fleischhans
1/11/2017 21:13:19

Pokusím se reagovat na všechny komentáře, za které děkuji. Zákaz informovat odbornou veřejnost pomocí našeho portálu je další diskriminace vedle převahy STK 8:1 vůči nám. I přes podobnou převahu se díky tomuto portálu a mým aktivitám u ministra Ťoka podařilo zachovat samostatné SME u opraven, které nejsou státem regulované a nemají ani zákaz oprav či seřizování. Je to naše velké vítězství, i když dílčí.

Nechci prozrazovat celou další strategii ASEMu, která by měla vést k podobným modelům jako na západě, tedy k "Malé STK" bez regulace a bez zákazu spjatosti s opravárenskými aktivitami. Nevzdávám běh na dlouhou trať. jednou ta kartelová dohoda musí povolit. Vždyť kdo má oči v hlavě a vidí, že to bez problémů fungovalo do té doby, než se u STK povolilo měřit emise, musí mu dojít, že regulace = spory, skryté střety zájmů, korupce na úřadech, které rozhodují a kartelovou dohodu majitelů STK před nežádoucí konkurencí. Povinné školení emisního mechanika na technika STK, kterého dělat ze zákona ani nemůže, neb mu v tom brání neexistující pracoviště dlouhé 26 metrů pro nejméně tři auta a regulace, kvůli které už dodnes vedou husté spory a soudy majitelé současných majitelů STK s uchazeči o nové, které se brání "výpočtem nasycenosti okresů" s je dalším pokusem jak nás fungující zašlapat do bláta jen kvůli "vyvoleným" s výsadním postavením na trhu. Je to kartel prorostlý do politické sféry a mají vliv na rozhodování. Kapři si vypuštění zlatého rybníku neodhlasují. Bohužel to poškozuje naši střední třídu, řemeslo, drobné podnikání a životní prostředí.

Chci říct, že je škoda, že se Vás v ASEMu neangažovalo a stále neangažuje více, spolu s dovozci, autorizovanými, nezávislými i servisními koncepty. Každý z vás má někde nějaké vlivné známé a dohromady by naše síla a mandát ovlivňovat věci rostly.

Reply
Ruda
1/11/2017 22:44:52

Je vám všem jasné,že vás shodil poslanec Kolovratník? https://zpravy.aktualne.cz/domaci/tokuv-navrh-by-prinesl-vice-stk-i-vraku-tvrdi-poslanec-ktery/r~24ebbd20be1b11e68b970025900fea04/

Reply
Libor Fleischhans
1/12/2017 10:24:43

No to je hezké. Děkuji za tento odkaz. A já si myslel, že Kolovratník je vzdělaný v dopravě, kterou vystudoval. Pan poslanec Kolovratník opravdu do problému "nevidí" a vymýšlí nové řetězy a biče, aby mu pes neutíkal, namísto aby psa motivoval, aby utíkat prostě nechtěl.

Ostatní poslanci myslí též podobně omezeně, pokud je přesvědčil.
To s tím školením emisních mechaniků na STK nemohou myslet vážně, nebo je to skutečně na žalobu. Chudák Ťok.

Reply
Pavel
1/12/2017 07:28:38

Zašlapat do země a to doslova !!! Tak se regulují emise ,mechanik emisí povinné školení na zubaře? To opravdu projde?

Reply
Ivo
1/12/2017 08:27:17

No jestli opravdu projde, že se máme školit na technika STK a současně nám zakazují vznik nové STK tak je to určitě na hromadnou žalobu.

Reply



Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace