0 Comments
Opraváři, řemeslníci, malí i střední podnikatelé, přijďte ve 13:00 diskutovat do středu republiky - do "Hostince u desatera" v Dolních Ředicích (u Holic v Čechách), Poslední dva dny před diskusí v poslanecké sněmovně, kde ještě půjde něco změnit! Chceme změnit tohle (odkaz na Přijelo z STK). No řekněte sami, pustili byste tohle do provozu? Počítáme s desítkami podnikajících osob autoopravárenství! Podpořte svůj byznys tím, že k Vám auta z okolí budou jezdit na kontroly, jako dnes smí jen k regulované STK! Padne v ČR regulace a linka??? Konference o budoucí podobě "Technických kontrol vozidel" - "Deregulace počtu stanic technické kontroly: Zjednodušení, nebo ztráta kontroly?" ..organizovaná poslaneckou aktivitou za zrušení regulace, se koná jen o dva dny později, t.j. ve středu 18. září 2019 od 13:00 do 15:00 v budově Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v zasedací místnosti č. 108/A (Státní akta), I. patro Sněmovní 4, 118 26 Praha 1 ! I tam budete v sále pro stovky lidí vítáni a bude vás k záchraně řemesla potřeba! Proto svoláváme 16.9. 13:00 (pondělí) naléhavě do středu republiky (Dolní Ředice u Holic v Čechách) krizovou schůzku podnikatelů, kterým záleží na narovnání podnikatelského prostředí v České republice! Ministerstvo dopravy navrhlo v tomto smyslu poslancům...
Členové ASEM jsou o mnoho aktivnější než v minulosti. Probouzí se ze sna do reality dalšími hřebíky do jejich rakve, před kterými je ASEM již v minulosti varoval. Nový návrh směrnice Ministerstva dopravy jim připravuje skutečné okovy v podnikání. Jakoby nestačilo, že je samotný zákon 56/2001 Sb. je léty "přílepků" pokroucen lobbisty těch nejvlivnějších majitelů STK, zkorumpovanými poslanci a regionálními politiky, Ministerstvo dopravy ještě přidává na intenzitě v diskriminaci malých podnikatelů. V příloze si přečtěte, jaké připomínky má k Instrukci MDČR ASEM. Boj o udržení miliardového byznysu začíná zcela ničit jedno celé řemeslo, na kterém budovali tisíce drobných a šikovných podnikatelů své rodinné podniky. K této práci musí mít člověk talent a vztah, ale jakoby to nestačilo, že těchto samostatně výdělečných lidí je málo, ještě jim stát za vydatné podpory úředníků Ministerstva dopravy hází klacky pod nohy. Hrstka mocných soukromých podnikatelů, co se významně podílí na těchto účelových diskriminacích hraje na ještě větší zisky do svých pokladen. Ti nejmocnější si mezi sebou konkurují a chtějí ovládnout tento byznys na úkor malých majitelů STK, které po celé ČR skupují. Bude těžké boj proti takové státní regulací chráněné opozici vyhrát. Používají bohužel metody, které nejsou fér. Musíme přitvrdit a zbraní, jak narovnat klientelistický systém máme v záloze dostatek. Poslanec Bláha měl v úmyslu zorganizovat konferenci o STK tak, aby byly vyslyšeny objektivně obě strany zájemců kontroly provádět. Tedy, jak doposud podnikatelská skupina letitou státní regulací chráněných majitelů STK s exkluzívním postavením na trhu, tak majitelé autoservisů, kterým dnes zákon zakazuje jejich podnikání, protože říká, že by byly ve střetu zájmů, kdyby opravovali i kontrolovali zároveň. Nastala však nečekaná skutečnost, pro kterou nemá čas nikdo z poslanců, ze senátu, ani z Ministerstva dopravy řešit diskriminaci ve smyslu regulace STK a neregulované, leč stále více diskriminované SME. Všichni jmenovaní totiž 100% svého poslaneckého a senátorského času stráví řešením bruselské zprávy o zneužívání dotací naším premiérem. Konference nebude, termín se přesouvá na podzim. Jako každé zlé, je pro něco dobré, pokusme se do podzimu 2019 dát dohromady delegaci, která bude naše problémy delegovat poslancům. Na druhou stranu je třeba sbírat jednotlivé příběhy, jak osudově dopadá účelově vytvořený "střet zájmů" provozovatelů SME na jejich podnikání a naopak, je třeba sbírat příběhy pomocí skrytých kamer, jak se na některých STK linkách čeká, uplácí, podvádí a uplatňuje klientelismus a diskriminace, popř. buzerace obyvatelstva. ASEM již k tomu připravil rozsáhlý materiál, který se bude na podzim hodit. Pro ty, kdo mi již vyhrožují fyzickým násilím, popř. nájemné vrahy předem avizuji, že všechny materiály co shromažďujeme, již mají s malým zpožděním novináři.
Zpráva o navrhované deregulaci počtu STK v okresech. Ve včerejších událostech (18. 5. 2019) shlédli televizní diváci ČT 1 výpovědi obou táborů, tedy zastánců současných "státem regulovaných" STK a autoservisů, které by měly zájem o tzv. Malou TK+ME. Majitel dvou STK pár km od sebe, pan Miroslav Pecha se zde zmiňuje o tom, že si nedovede představit, že by autoservisy zvládaly tak sofistikovanou kontrolu vozidla, jakou dnes nabízí průjezdní linka STK a dodává, že si nedovede představit, že by to jedno kontrolní stání mohlo nabídnout. V reportáži je zmíněno, že oba majitele servisů, jak pana Karáska, tak pana Čermáka stát předem podezřívá ze střetu zájmů a zakazuje jim měřit emise, která autoservisy dodnes měřit směly. Stát udělal výjimku, že pokud bude emise měřit zaměstnanec, pak autoservis emise měřit smí. Zde je ale riziko, že pokud zaměstnanec dle občanského zákoníku podá výpověď a odejde, musí majitel servisu činnost měření emisí dle zákona ukončit. Není vše účelová diskriminace? Čtěte dále... V průběhu května, maximálně června 2019 by se měla konat v poslanecké sněmovně velká konference s účastí malých a středních podnikatelů v autoopravárenství. Na 150 drobných podnikatelů, majitelů autoservisů by mělo diskutovat s protistranou, která se obává snížení kvality technických kontrol, pokud by je měly vykonávat samy autoservisy. Autoservisům je dnes upíráno už samotné "měření emisí" s odvoláním na poslední Novelu zákona 56/2001 Sb. Jenže ta, stejně jako zákon 56/2001 Sb. sám, upírá malým a středním podnikatelům možnost zdravé konkurence. Jestliže pan premiér hovoří o tom, že je třeba potírat korupci a klientelismus, pak je potřeba kontroly vozidel zbavit přívlastku "Byznys". To znamená zrušit regulaci počtu STK v okresech a servisy nechat stavět malá kontrolní místa a tím dostat kontroly vozidel i na venkov a mezi všude dostupné levné služby. Na konferenci by se měl kromě zrušení regulace počtu STK v okresech a zrušení "průjezdní linky 26 m dlouhé", jako jediného možného typu pracoviště projednat i účelově stanovený střet zájmů a změnit znění českého zákona dle směrnice 2014/45/EU, protože v Rakousku i v Německu, kontrolovat emise autoservisy normálně smí... Čtěte dále Stále více provozovatelů emisních stanic u autoservisů se na nás obrací s nutností požadovanou Ministerstvem dopravy skončit buď s opravami nebo s měřením emisí. Tuto činnost dělali 20 let a nyní jim stát chce postupně odebírat "profesní osvědčení". Komické je na tom to, že když takový postižený provozovatel autoservisu osobně navštíví Ministerstvo dopravy, radí mu někteří ministerští úředníci, co může všechno dělat, aby ve střetu zájmů nebyl. Ostatní pikantnosti si přečtěte zde. Nyní k samotnému účelově zákonem definovanému střetu zájmů: Všechny podobně cílené aktivity jsou dílem lobby STK prolezlé do nejvyšších pater regionálních politiků, sněmovny a ministerstev a mají jediný smysl "Znechutit malé provozovatele SME u autoservisů, aby skončili a přenechali jim celý koláč z kompletních kontrol vozidel". ASEM má po všech těch nepravostech v úmyslu podat trestní oznámení na neznámého pachatele za rozsáhlou korupci na ministerstvech a v politických kruzích. Předmětné body jsou celkem tři a v podobném smyslu byla přijata i petice ASEM u Evropského petičního výboru, který už koná. Korupce podporovaná státem jede však stále na plné obrátky. ASEM se totiž v České republice nemá na koho oficiálně odvolat, protože tam, kam by mohla mířit stížnost, již zavítali "lobbisté" STK (a ne s prázdnýma rukama), co si na ně ASEM chce stěžovat. Tak bič najdeme v EU... Celý popis problému.. Výhra po 15 letech? Ano, teď ale fakt potřebujeme podporu! Blíží se velké finále a možná i triumf ASEMu: Ministerstvo dopravy, dle doprovodného dopisu Mgr. Jakuba Kopřivy, náměstka ministra dopravy, posílá do sněmovny návrh změny zákona 56/2001 Sb. na úplné zrušení regulace STK v okresech dle kapacitní nasycenosti a odstranění definice "Průjezdní kontrolní linky dlouhé nejméně 26 metrů a pro nejméně tři vozidla". Co má nohy a ruce musí podpořit deregulaci, co je na dosah ruky! Co to znamená? V příštích týdnech velký, ale ukrutně velký boj o poslanecké hlasy, které se bude snažit doslova a do písmene uplatit mocná a velmi movitá klika lobbistů za zachování exklusivity hrstky zlatých papalášů s pohádkovými zisky a mocí, co jim doposud, díky regulaci a "linkovým pracovištím" nikdo nemohl konkurovat, i když jejich pracoviště připomíná středověk. (..po kliknutí na Read More čtěte dále!) |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz. Děkujeme |