Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace

Bleskový průzkum zájmu autoservisů o "malou TK+ME" u autoservisu.

4/10/2018

10 Comments

 
PictureElektrikáři, co mají "Vyhlášku 50" si mohou také revizní zprávy podepisovat sami na vlastní odpovědnost! Naopak, při lámání chleba po pochybení není nikoho dalšího, na koho by se závada dala svádět! Odpovědnost jde jednoznačně za jednou a týž osobou.
Pro jednání s podvýborem na den 19. 4. 2018 potřebujeme co nejvíce informací k rozvolnění technických kontrol, tzn. jejich alternativní rozšíření o formu tzv. "Malé TK+ME u autoservisu".

Prosím všechny tímto projektem oslovené autoservisy (autorizované i neautorizované)

o vyplnění "Bleskového průzkumu ASEM" (viz druhá část článku)

..zrcadlícího zájem o zřizování "kontrolních stání" pro jednotlivá vozidla u autoservisů, která splní nároky na minimální požadavky technického vybavení předepsané směrnicí 2014/45/EU.

    Průzkum zájemců o "malé TK+ME" u autoservisů"

    Formulář vyplní pouze ty autoservisy (autorizované i neautorizované), co mohou splnit požadavky na vybavení "kontrolního místa" moderními zkušebními technologiemi dle směrnice 2014/45/EU.
    Vyplňují jak autorizované tak i neautorizované servisy.
    Napište krátkým výstižným volným textem, co si myslíte o přínosu nebo negativech, která se opomínají a jsou přitom důležitá. V případě potřeby se ozveme zpět.
    Bezpečnostní opatření proti robotickým spamům.
    Zůstane diskrétní - uveďte prosím svou kontaktní adresu (duplicitní, neexistující nebo falešné adresy budou z hodnocení ankety vyřazeny)
    Pod "First" uveďte křestní, pod "Last" uvďte příjmení.
Odeslat
10 Comments
Jiří Aliňák link
4/11/2018 10:12:31

Dobrý den,
přiložený dotazník nejsem teď schopen vyplnit, protože nad celou situací visí mnoho otazníků. Rád bych alespoň zanechal reakci za autoservis Jiří Aliňák, kousek od Hradce Králové.
Jsme malý autoservis ( v součastnosti 4 lidé ) na trhu jsme od revoluce, a SME provozujeme cca od roku 1995. Hlavní naší činností jsou opravy a servis osobních vozidel Škoda a VW, a značnou částí naší práce je právě příprava vozidel na TK. S připravenými vozidly na TK jezdíme ( průměrně 1-2 vozidla denně ) a vytváříme tak pro zákazníka vcelku kvalitní službu.
Naše práce nás baví, ale s ohledem na to že počet měření emisí většinou nepřesáhne 400 ks ročně, jsou náklady na provozování SME už teď neúměrně vysoké. Neberu v úvahu nutné kalibrace, údržbu zařízení a aktualizace sw diagnostiky, ale vadí mi fůra byrokracie, poplatky za programy komunikujícími s cis, neustálé machinace se školeními ( zrušení neomezené platnosti prvotního školení mechanika ME ) atd atd. Už teď aby byl mechanik ME také skoro IT specialista, právník a bůhví, co ještě jiného ... krom toho, že by v první řadě měl rozumnět svojí práci.
Z výše popsaných důvodů si nedovedu představit, co všechno by jsme museli splnit, kolik týdnů by jsme se museli nesmyslně školit, kolik by to všechno stálo ( krom výpalného všem parazitujícím zůčastněným ) , kdyby jsme chtěli být malá TK.
Rád bych dodal, že už teď děláme ( nejen my, ale všechny zodpovědné autoservisy ) pro bezpečnost vozidel mnohem více, než " nějaká " jakákoliv STK.
Tolik reakce malého autoservisu. Velkokapacitní SME ( a také STK ) tyto problémy neřeší. Tam se pouze měří a měří a měří ... s jediným cílem. Tam se nemění lambdasondy ani katalyzátory, tam se nevyměňují oleje a filtry, tam se nečistí škrtící klapky ... tam se častokrát ani neví ... Jedním z důkazů byla teď Škoda Felicia 1.6 BA/LPG která se knám z jedné takové linky dostala po revizi LPG a měření emisí. Z výfuku tak čpivej smrad, že se dílna musela vyvětrat, motor volnoběh nebyl schopen skoro udržet. Krom toho, že vozidlo nemělo projít, dle hodnot CO2 v protokolu jednoznačně nebylo na LPG ani měřeno. A s takovým autem jeďte pak na TK, úplná radost :-)
Celý systém je špatně. A dokud tomu bude " někdo " vládnout, nezmění se nic. Je to smutné, ale je to fakt. Malou TK by jsme třeba byli i rádi, ale ne s touto přítěží. Kdo jiný by měl rozhodovat o způsobilosti vozidla, něž právě mechanik s 20ti letou praxí, denně se pohybující v dílně.
Nám malým nezbývá nic jiného, něž věřit, že nás nechají ještě chvíli měřit .... Protože neschopnost měřit emise, by zásadním způsobem poškodilo chod naší firmy.
S pozdravem všem zodpovědným
JA

Reply
Luděk Skokan
4/11/2018 12:11:18

Já jsem na tom stejně, jsme málá rodiná firma,s téměř 30 ti letou praxí.Se vším zhora uveden´ým souhlasím do písmenka.Na rozdíl od kolegy jsem se na měření emisí vyprdnul v okamžiku když stát potažmo MD něco chtělo ale nevědělo co přesně.V tom okamžiku po zkušenostech s úředním aparátem tohoto absurdistánu jsem toho po více jak dvaceti letech nechal.
Emise nikdy nebyli výdělečné,ale bral jsem to jako službu republice /no nesmějte se já vím,že jsem naivka/ a svím zákazníkům.
Taky jsem se rozhodnutí neměřit bál,ale co se nestalo, emisní systémy spravujeme ještě více než dřív,nikdo mě nenadává že jsem něco nenapsal jak si kdo představuje a náklady se mi snížily.Takže teď teprve po dvaceti letech provozu SME jsem na emisích začal konečně vydělávat a tomu já říkám ironie.
Takže tak.S pozdravem Luděk Skokan

Reply
Karel Rožánek
4/11/2018 22:14:59

Dobrý den, plně souhlasím s pány. Celý systém je tak MD tak falešně nastaven až to bolí a náročnost, s kterou to pobrali v poslední době je neúnosná byrokracie a pořád děravá.

A ještě bych rád podotknul panu Flashansovy, nevím proč pořád zdůrazňuje "velkokapacitní" .Autoservisy nejsou např o patnácti stáních? Také by se mohly nazvat velkokapacitní.

A v poslední řadě. Dotazník nelze vyplnit a odelslat, pokus jsou první dva chlévky "ne".

Reply
Libor Fleischhans
4/12/2018 07:52:53

Dobrý den, ano, napsal jste to dobře, existují opravny "i" velkokapacitní, ale STK je státem nařízená "JEN" jako velkokapacitní. V to je rozdíl! To je jako kdybyste chtěl stavět autoservis a stát Vám nařizoval, že musí být velkokapacitní, jinak ho nepostavíte.

Ten formulář mi jde odeslat i s dvakrát "NE", tak nevím kde je u vás chyba. Asi jste nevyplnil úplně všechna povinná pole. Děkuji za Vás příspěvek. S pány nahoře mimochodem velmi souhlasím, stejně jako Vy.

Reply
Karel Rožánek
4/16/2018 16:33:30

Dobrý den, jestli říkáte lince o třech stání velkokapacitní tak nevím. To bych považoval za normální. Ale souhlasím, že trojlinky a více již lze považovat za velkokapacitní.

Libor Fleischhans
4/16/2018 17:29:17

To je slovíčkaření. V zákoně stojí, že není možné postavit nic menšího, než min. tři stání v podobě linky, nejkratší 23 metrů s vjezdem a výjezdem. No to je přece nesmysl! Kdo to bude stavět na venkovech 20 km od města? Copak pekařovi definuje stát, aby stavěl pekárnu dlouhou 26 metrů a jako linku?

Reply
Karel Rožánek
4/16/2018 21:41:16

Teď jsem pochopil o co Vám jde, dobrá v pořádku. Akorát si myslím, že by jste STK s jednou linkou neměl nazývat velkokapacitní.

Libor Fleischhans
4/16/2018 23:22:34

Viděl jste někdy "kontrolní místo" u autoservisu v západní Evropě? Je to vlastně garáž nebo přímý příjem, jedno pracoviště v servisu, kde jednou dvakrát za den nebo za týden provádí HU+AU. Velkokapacitní je to z toho důvodu, že ráno jakmile otevřou, je tu jedna kontrola za druhou až do večera. V tom smyslu velkokapacitní. Mrskají to jako Baťa cvičky bez přidané hodnoty.

Frank
4/14/2018 10:05:13

Nesouhlasím se zřizováním STK na servisech po dlouholetých špatných zkušenostech s mechaniky, jejich hlavním zájmem je hlavně projít. Poctivých mechaniků minimální procento, systém STK zaručuje dobrou kvalitu prohlídek. Počet licencí STK v současné podobě to je otázka. V jednom městě jedno STK na objednávku, ve vedlejším tři co berou okamžitě !

Reply
Libor Fleischhans link
4/16/2018 08:56:13

Hm, tak s tím bych zas tak jednoznačně a oddaně nesouhlasil: https://www.fcd.eu/academy/article/1944#cid1086895

Reply



Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace