Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Projekty
  • Registrace

Jak se postavit k opravě, když STK vyhovuje?

3/30/2022

0 Comments

 
Picture
Mluvčí Ministerstva dopravy v ještě horším případě (reportáž Richarda Samka o panu Rohanovi) kdysi vysvětlil, že se jedná o korozi vzniklou od posledně provedené STK.
Ještě horší korozi na doslova a do písmene "upadlých" nosných prvcích náprav Kia Sorento zhodnotil v poslanecké sněmovně i Ing. Jiří Počta, zástupce ředitele Odboru provozu silničních vozidel stejně.
Konkrétně tato koroze je dle smluvního partnera jedné známé certifikační společnosti jen "povrchová". Protokol totiž tuto korozi hodnotí takto: 
6.1.1.3.1, Povrchová koroze rámu nebo pomocného rámu vozidla, která nemá vliv na pevnost konstrukce vozidla)
Jak se autoopravář postaví k opravě, když mu někdo přistaví takovýto vrak, aby mu ho opravil? Argumentace zákazníka zní: "Kdyby to bylo tak hrozné, jak Vy říkáte, tak by mi na to před 6 měsíci nevystavila STK vyhovující protokol."

Ptáme se: "Jak to, že i za takovýmito případy stojí vysocí úředníci Ministerstva dopravy a obhajují výsledky STK protokolů, které jsou přinejmenším "sporné?"

Picture
Výsledek z 6 měsíců staré technické prohlídky u smluvního partnera jedné v byznysu STK angažované pověřené technické zkušebny:
1.1.11.3.1, Mírná povrchová koroze brzdového potrubí.
1.1.14.1.1, Brzdový kotouč zkorodovaný, poškozený do 1/5 šířky a do 1,5 mm.
1.1.15.4.1, Vnější poškození lanovodů (bowdenů) bez vlivu na funkci.
5.3.2.2.1, Tlumič pérování je poškozený nebo netěsný, avšak tato závada nemá vliv na provozní vlastnosti vozidla.
6.1.1.3.1, Povrchová koroze rámu nebo pomocného rámu vozidla, která nemá vliv na pevnost konstrukce vozidla.
6.1.2.1.1, Drobné netěsnosti ve spojích výfukového systému.
6.2.1.1.1, Povrchová koroze kabiny, karosérie nebo nástavby vozidla.

Výsledky emisního chování staré škodovky vyšly o polovinu lepší, než stanoví zákonem předepsaná max. hranice moderních dieselů s filtrem částic ve výfuku:

Co je na nich divného? Že "doba akcelerace" stejných motorů u stejných aut je u poctivějších emisních stanic čtvrtinová. Co to znamená? Při měření kouřivosti dieselových motorů se při měření emisí používá metoda volné akcelerace. Ta má být simulací maximální zátěže. Zátěž při akcelerační zkoušce představují setrvačné hmoty, kterých uvedení ve zrychlujících otáčkách vytváří motoru zátěž "zrychlením". Chybí-li toto zrychlení, zkouška se zcela míjí účinkem. Jako v tomto případě. Tahle STK by měla tomuhle zákazníkovi vrátit peníze za podvedené měření a omluvit se za "ohodnocení" vraku, ve kterém se může kdokoliv zabít, jako "VYHOVUJÍCÍ". Ostuda ČR.


0 Comments



Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Projekty
  • Registrace