Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace

Mazání paměti závad při "Měřením emisí", není v rozporu s metodikou!

10/9/2016

33 Comments

 
PicturePodle nové metodiky stačí, když u "benzínů" vyhoví plynné emise a pendluje lambdasonda, u dieselů stačí, když vyhoví kouřivost. Zda vůz má filtr či katalyzátor a zda další emisní systémy fungují či ne, je lhostejné. EOBD paměť závad diagnostiky emisně relevantních sysémů a komponent může dle vyjádření Ing. Bc. Ivana Nováka (MDČR) mazat i emisní mechanik před vlastní emisní zkouškou.
Dne 6. 10. 2016 proběhla mezi jednou STK s emisemi, dodavatelem emisních přístrojů IHR Technika (L.Fleischhansem) a ředitelem odboru 150 Ing. Bc. Ivanem Novákem průlomová písemná diskuse, která pravděpodobně způsobí velký třesk, jak jej očekává i pan Förster v článku "Křišťálovou kouli nebrat" v říjnovém vydání časopisu autoEXPERT. Shodou okolností v tom samém čísle časopisu popisuje Ing. Pavel Štěrba (TÜV SÜD) další nekonzistentní kroky Ministerstva dopravy, které vedou do čím dál většího chaosu. Do toho všeho je cítit neopodstatněné lobby za "prý nevyhnutelné" slučování SME a STK (nevidí nutně ani článek Štěrby). Aby toho nebylo málo, novela zákona ve druhém čtení se překvapivě snažila zabránit vzniku "malých STK" u opraven přesunutím definice pracoviště "linky" ze vyhlášky do zákona, a pokud se k tomu jako bonus zajistí regulace počtu STK v krajích, vyhrály opět staré mafiánské struktury doposud úspěšně působící  ze zákulisního byznysu na státní správu.

PicturePři měření emisí může docházet k ukládání závad do paměti EOBD, které jsou sice označovány jako emisně relevantní (Px1xx, Px2xx), ale jejich znění prozradí, že se emisím nevztahují. V těchto případech by měla zasáhnout obsluha emisních přístrojů, ale dle české legislativy nesmí. Mazat paměť závad před ME však MDČR vidí jako legální krok, jak se závady z paměti zbavit a tím tak zcela legálně a v souladu s metodikou dosáhnout vyhovujícího výsledku.
Další zvláštností je postupné odmocňování EOBD v metodice měření emisí, které Ministerstvo dopravy zatím z neznámých důvodů degradovalo poslední změnou ze 7. 6. 2016 na současně skutečnou nulu. To, že se nyní dokonce na pracovišti emisí smí mazat paměť závad řídící jednotky EOBD je poslední kapkou, která vyvolá "velký třesk" v emisích. Popišme současný stav metodiky, která implementovala EOBD do emisní zkoušky on-line.

Postoj Ministerstva dopravy je ve výkladu nové emisní metodiky ve spojení s EOBD svým způsobem tragikomický. Ta nebude tak účinná, jak se očekávalo. Lépe řečeno nebude dokonce ani účinnější, než byla metodika v roce 1996! Původně slibná implementace emisně relevantní diagnostiky EOBD do Měření emisí se ovšem včera oficiálně ukázala jako zcela zbytečná. Ministerstvo dopravy, alespoň dle výkladu Ing. Bc Nováka, ředitele odboru 150, akceptuje vymazání paměti závad EOBD přímo na emisním pracovišti, a to dokonce samotným emisním mechanikem, jako jeden z kroků které Novák nevidí v rozporu s metodikou. Je jasné, že po vymazání paměti závad bude při následné emisní kontrole její obsah prázdný, to tuší snad i každé malé dítě.

​
"Detaily, jak k průlomovému postoji Ministerstva dopravy došlo:​
U jednoho vozidla Nissan Almera bránila vyhovujícímu výsledku jedna závada v paměti EOBD (P1614 - imobilizer). Readiness Code načteny, žádné jiné emisně relevantní závady v paměti. Jelikož metodika nezná alternativu, jak vyjít s výsledkem "VYHOVUJÍCÍ" než s prázdnou pamětí závad, bylo nutné buď zvrátit strojově vyhodnocený výsledek lidským zásahem na "vyhovující" (protože imobilizer není emisně relevantní závadou, nýbrž ochrana proti odcizení), nebo změnit metodiku. Z pokusného vymazání paměti závad EOBD se zjistilo, že na první nastartování motoru je paměť závad prázdná, a že jde pomocí doplňkového testu lambdasondy v emisním testu vyhovět. Při druhém zapnutí zapalování se však závada P1614 objevila v paměti znovu. To ale není důležité. Ředitel odboru 150 I. Novák nevidí ve vymazání paměti EOBD závad přímo emisním mechanikem nic, co by bylo v rozporu s novou emisní metodikou!

Ředitel odboru I. Novák napsal doslova: 
Citace:
"Mechanik využil metodiky a na vozidlu Nissan tak, jak mu předepisuje, provedl měření a vozidlo prošlo emisní zkouškou a následně prošlo i STK. STK má platnou do 06/10/2018."

Dále mne s mou žádostí o nalezení systémového řešení pro podobné případy odbyl takto:
"Prosím nezlobte se, ale pokud budete uvádět takovéto zaváděcí a dovolím si napsat i nepravdivé údaje, že vozidlo nemá platné emisní měření a ono to není úplně založeno na skutečnosti, tak nevím o čem se dohodujeme."
..konec citace sdělení ředitele odboru 150.

Mazání paměti závad EOBD emisním mechanikem bezprostředně před Měřením emisí je skandální! Velmi mocný diagnostický nástroj EOBD se nyní nechá zcela legálně obejít tím, že se obsah paměti závad jednoduše vymaže, pak se změří pendlování lambdasondy a výfukové plyny, a vozidlo dostane oficiální vyhovující protokol o bezvadném emisním stavu vozidla na další dva roky. Dobrá zpráva pro všechny majitele linek STK s SME v republice, které se obávaly o svou, emisním měřením ohroženou solidní "průtočnost" a z ní vyplývající doslova pohádkové zisky, protože již nyní hlásí zdražení služeb. Teď se mohou doslova těšit. Protékat bude naprostá většina vozidel i s nefunkčními emisními systémy a komponenty!

Naopak smutná zpráva je to pro občany zejména ve městech, protože se budou dál dýchat stejný vzduch jako v minulých 20 letech, kdy se psaly emise i bez přítomnosti auta na pracovišti. Není to dobrá zpráva ani pro opravny s SME, kterým STK s SME v jednom areálu vyfouknou tímto trikem smáznutí závad před emisemi všechny potencionální zákazníky s defektními auty.

PictureNejen výrobci emisních přístrojů se diví, jak je koncipován software, který ignoruje výsledky testů emisní diagnostiky v Readiness Code. "Češi novou emisní metodikou prakticky obchází účinné zhodnocení vozidla v provozu z hlediska tvorby škodlivých emisí." konstatuje nevěřícně jedna bruselská instituce u EU parlamentu.
Evropští komisaři se české metodice podivují...
Další průšvihy týkající se metodiky měření emisí vyjdou najevo, až se veřejnost dozví, že hrdé bušení se v prsa Ministerstva dopravy za zavedení nové metodiky, je jen kapitální blamáž navenek. Namísto toho se dělá všechno proto, aby vše zůstalo při starém a do bohapustého kšeftu s červenými známkami na zadní registrační značce raději nikdo pořádně neviděl.

Zavedení nové
emisní metodiky "Měření emisí"
je jen kapitální blamáž české veřejnosti.


Posuďte sami:

PRŮŠVIH č. 1
Malá vozidla s dieselovým motorem vyhoví v testu i s vytlučeným filtrem částic
Zdůvodnění: Hodnota maximální povolené kouřivosti na homologačním štítku vozidla je o několik tisíc procent vyšší než běžná hodnota kouřivosti vozidla s filtrem. Test s pokusně odstraněným filtrem částic ukázal, že kouřivost bez filtru částic vyjde okolo hodnoty 0,19 [1/m] namísto běžné hodnoty s filtrem 0,01 [1/m].

PRŮŠVIH č. 2
Malá vozidla s dieselovým motorem budou procházet i s nefunkčními 
oxidačním katalyzátorem, s deaktivovaným (zaslepeným) zpětným vedením spalin, s defektními redukčními katalyzátory i s nefunkčním SCR katalyzátorem, se sporadicky defektními snímači kdekoliv na motoru nebo v systému výfuku.

PRŮŠVIH č. 3
Malá vozidla se zážehovým motorem budou u emisního testu vyhovovat s deaktivovanými nebo defektními těmito systémy: Zpětné vedení spalin, odvětrání nádrže, odvětrání klikové skříně, s devastovaným motorovým olejem, s nefunkční monitorovací lambdasondou, s defektním nebo nefunkčním NOx senzorem a DENOx katalyzátorem, se sporadicky defektními snímači kdekoliv na motoru nebo v systému výfuku.

PRŮŠVIH č. 4
Velká vozidla s dieselovým budou emisním testem procházet s vyhovujícím výsledkem s defektními SCR katalyzátory a s poškozenými nebo defektními filtry částic, s deaktivovaným zpětným vedením spalin.

PRŮŠVIH č. 5
Měření emisí není ani tak dobré, jako bylo v roce 1996, kdy se zkoušel u každého vozidla uzavřený obvod zpětné vazby lambda nejen na samotné lambdasondě, ale přímo na odezvě z plynných emisí počítaného směšovacího poměru lambda. V roce 1996 se vyřazovala vozidla s nadměrným výskytem nespálených rakovinotvorných uhlovodíků, které dnes do měření zahrnuty již nejsou, přestože přímo vstřikované zážehové motory dosahují u defektních motorů velmi vysokých hodnot HC za velmi nízkých hodnot oxidu uhelnatého, takže projdou přes kriticky vysokou hodnotu životu a zdraví nebezpečné složky nespálených uhlovodíků.

PRŮŠVIH č. 6
Měření kouřivosti vznětových motorů se provádí nedostatečnou metodikou (sondy se nemusí zasouvat do výfuku a nikdo to nepozná). Odběrová sonda se dá upravit, aby emisní stanicí vycházela i auta s vysokou kouřivostí. Akcelerační zkouška se nechá ovlivnit trénovaným sešlápnutím pedálu akcelerace tak, aby kouřivost byla téměř poloviční. U moderních vozidel s hmotnostním měřením vzduchu lze jednoduchou úpravou do pěti minut zredukovat hodnotou kouřivosti na téměř poloviční, i když se bude na pedál akcelerace šlapat prudce.

PRŮŠVIH č. 7
Moderní vozidla jsou sama principiálně konstruována tak, aby při šlápnutí na pedál akcelerace z nízkých otáček nekouřila (opatření proti zanášení filtru částic v kritických zátěžím z nízkých výchozích otáček. takže vozidlo, které je zkoušeno akcelerační metodou splní ledabyle limit kouřivosti při Měření emisí, ale na silnici bude produkovat mnohonásobně více sazí.

PRŮŠVIH č. 8
U moderních velkých nákladních tahačů nelze vsunout odběrovou sondu podle předpisu do výfuku, protože ta již nemají výfuk v podobě  roury, nýbrž v podobě několika žábrovitých úzkých výdechů z tělesa výfukové emisní jednotky, kam se sonda nevejde a i kdyby se tam vešla, může její vsunutí poškodit na mechanické namáhání křehkou keramiku filtru částic nebo SCR, či tzv. "Slip" katalyzátoru.

PictureJiž před ca 5 lety představilo hned několik výrobců 100x citlivější přístroje, které se při posuzování produkce nebezpečně jemných částic nedají oblafnout. Kontrolují průtok a mají své čerpadlo na odsávání vzorku spalin s částicemi, a není ani potřeba trápit motor akcelerací do vysokých otáček. Navíc by bylo možné měřit částice a škodlivé plyny současně, jak u benzínů, tak i u dieselů.
CIS je nutný...
Budeme-li chtít relevantně a účinně posuzovat emisní chování vozidel se spalovacími motory v provozu a tím chránit lidské zdraví před mnohonásobným překračováním emisních limitů zejména ve větších městech s hustou dopravou, budeme muset ihned změnit přístup k EOBD diagnostice, spustit přímé elektronické archivování protokolů do systému CIS, zde zřídit kontrolní algoritmy k rozpoznávání podvodných praktik používaných podvodnými SME. Dále je potřeba zavést co nejdříve limity nespálených uhlovodíků u všech vozidel se zážehovými motory, nalézt relevantní metody k posuzování systémů sloužících k redukci oxidů dusíku, upřednostnit a podporovat dovybavování starších vozidel se vznětovými motory dostavbovými filtry částic (jako již několik let v Německu), zavést účinnější měření produkce ultrajemných částic u obou typů motorů, jak u vznětových, tak i u zážehových.

Co se elektronického sběru dat do CIS týče, je nutné zavést nejen stejné zpracování dat jako z STK u všech existujících SME, ale do programu ministerského serveru zakomponovat několik zásadních kontrolních podprogramů k odhalování podvodných praktik. Dále je potřeba do CIS zavést filtr s generickou závadou č. 1 "Označování registračních značek vozidel těch majitelů vozidel, kteří u stanice měření emisí z obav z neúspěšného testu odmítnou Měření emisí s tím, že si kontrolní známku obstarají někde jinde." To je totiž nejčastější nešvar v devastovaném českém systému. SOD (státnímu odbornému dozoru) pak značně ubude práce v terénu a namísto neúčinného cestování po kontrolách, které jsou "kontrolovanému" únikem informací z aparátu mnohdy známy již předem, takže se na kontrolu připraví nebo se jí vyhlášením dovolené nebo sanitárního dne šikovně vyhne.

Vše již existuje, jen to začít relevantně používat. Chybí však politická vůle. Stát si nemůže dovolit blamáž na občany členských států EU, kde navenek něco velkého pro zlepšení ovzduší dělá, když ve skutečnosti vrací měření emisí dále než o 20 let zpátky! To je znepokojující stav a skandální a dlouhodobá nečinnost odpovědných. Nenechme se neustále překvapovat aférami, kdy si výrobci za současných benevoletních pravidel a neúčinných kontrol dovolují to, co se objevuje na stálě ještě nekončící Dieselgate.

33 Comments
David
10/9/2016 17:37:31

Všechno se dá ošidit a vždy se najde cesta ! Vůbec se nemělo zavádět žádne online. Úplný nesmysl. Ve městech jak všichni víme existuje hromadná doprava, chcete dýchat lepší vzduch a tak si běžte koupit měsičník !!!

Reply
Karel
10/9/2016 20:57:23

Tak o té hromadné, to je absolutní nesmysl a mimo. Hromadná je cesta 20 a více let zpět, to už se nesmí nikdy vrátit, ale to tu nebudu rozebírat.
Jinak o tom šizení, to souhlasím. Hlavně náš národ a Poláci, jsou na to jedničky. ( Ukrajina a v podstatě celý východ)

Reply
David
10/10/2016 17:04:38

Co máte proti hromadné dopravě snad si nemyslíte že jste něco víc než ti co ji využívají. To jako chcete říct že Česká republika patří do státu západu ? My patříme k východu a vždy patřit budem. Co byste jako chtěly měřit u dieslu ?? :DD se podívejte do techničáku co je tam napsaný v kolonce emise. Oxidem uhličitým se nemá cenu zabývat, situaci se nedá zabránit, bylo řečeno na konferenci národu. Jen nevyvolat paniku o to jde. http://mongolia.mendelu.cz/27177n-emise-metanu-z-tajiciho-permafrostu-na-sibiri-a-jejich-mozny-vliv-na-globalni-zmenu-klimatu

Libor Fleischhans
10/9/2016 21:48:06

Všechno, co je dělané nedbale, nebo tak, aby se to dalo ošidit, se dá ošidit, když to někdo šidit chce. Když nechce, není motivován aby šidil, nešidí. Když by byl CIS, nejde šidit úplně snadno a úplně neviditelně.
Vezměme to ale z té druhé strany a vraťme se do roku 2000, kdy STK měla zakázáno měřit emise a emisní stanice byly u jen opraven a měli povinnost opravovat (mají dodnes), a kdyby tenkrát byl již CIS. Kdo by podváděl, byl by vůl a sám proti sobě, protože těch pár měďáků za nudné emise, a k tomu ještě "podvedené", jsou vedle zajímavých a mozek procvičujících diagnostik a oprav, skutečně ostudné drobné. A navíc, komu ku prospěchu podvádět v kontrole emisí? Když totálně neštimují emise, není optimální spotřeba ani výkon. Škodil by si sám majitel, kdyby to chtěl. Motivace tedy principiálně ne v emisích, ale v opravách, a neživit se emisemi, ale mít je u opraven jako rozinku na dortu pro svoje okolí zákazníků. Vím, že na tohle zprzněné prostředí už je to pozdě, tak mne v reakcích prosím šetřete.

Reply
cis
10/10/2016 12:14:17

Napište mi prosím, co přesně si slibujete od zavedení CISu v SME? Jaký by to mohlo mít vliv na podvádění? Mě totiž nic nenapadá...

Karel
10/10/2016 21:16:54

Pane Davide, hromadná doprava( kromě supersonic dálkové dopravy) je zastaralá věc, masové přepravy za bolševika, kde neměli na masovou výrobu osobních vozidel, tak vyrobili pár velkých popelnic a vozili lidi jak dobytek.
Politici kteří tlachají o zlepšování a já nevím čem z hromádce, to jsou jen hloupé populismy a nahrávání velkých zakázek kamarádům s prospěchem, nebo dokonce s obecným prospěchem to nemá nic společného a nikdy!!!! To si pamatujte a uvidíte se již hromadnou nebude přepravovat tolik lidí jako před cca 30 lety. Prostě hromadná je out.

Libor Fleischhans
10/11/2016 00:06:46

cis - prosím pošlete mi vaši e-mailovou adresu, pak vám to pošlu, sem se to nevejde. Ale už teď tuším, že jste se tím nikdy nezabýval´ani 5 minut, jinak by vás to muselo napadnout. Nebo že by vás nic nenapadlo ani po půl hodině? Pak bude důvod jistě jinde. Pardon. Sem může psát skutečně "každý" a "cokoliv". To bude úroveň debaty, na kterou skutečně nejsem připraven. Asi debatovat na této úrovni nebudu a utnu to.

cis
10/11/2016 07:07:01

Pane Fleischhansi, tímto tónem se opravdu nemá cenu bavit. Co je CIS samozřejmě vím, téměř denně do něj zapisuji vozidla z TK. Ale pořád nevidím tu zásadní výhodu nasazení CISu v emisích - snad jen že SOD by mělo přímý přístup k datům a STK by si mohla provedení emisí ověřit online. Ale jak CIS může ovlivnit poctivost měření emisí si opravdu neumím představit.

Karel
10/9/2016 20:59:50

Článek je pěkný, a hlavně to o " politické vůli" to je trefa do černého. To říkám už minimálně deset let.
Ale deregulace tomu nepomůže.

Reply
Frenk
10/9/2016 21:14:53

Hlavně by měl někdo porovnávat emisní stanice mezi sebou, jedna vydala 420 negativních protokolů za rok , jiná při podobném počtu kontrol jen 10 ??? Jedeme tam na kontrolu ! A zavést měření plynů i u dieselů, protože prozatím test na kouřivost (měření dieselů)nepozná nefunkční KAT !!!!

Reply
Mic
10/9/2016 21:16:14

Moc náchápu, co je špatného na mazání paměti událostí a co je na tom pokoutného. Vždyť to může udělat každý...spíš se ptám, proč diagnostický kabel nedává výrobce automaticky podobně jako klíč na kola. To jsou zase ekokecy...

Reply
Libor Fleischhans
10/9/2016 21:23:36

Proč? To je otázka jen nevědomosti. Nepište sem, když o tom nemáte sebemenší potuchy, co je to EOBD a Readiness Code. To poslední slovo si příště odpusťte, ať to tady nevypadá jako v Blesku.

Reply
Mic
10/9/2016 21:53:42

Aha. Takže vozidlové elektronice rozumíte jenom Vy. Pokusím se vysvětlit, ale už teď mám pocit, že to nemá cenu... Protože za auto platím a je to můj majetek. A pokud neporušuji legislativu, tak si s ním mohu dělat co uznám za vhodné. Paměť řídicích jednotek rozhodně nepatří státu! Nemám nic proti bezchybému měření emisí, ale to, co tu propagujete je omezování posledních zbytků svobody a zdravého rozumu.

Libor Fleischhans
10/9/2016 22:06:49

S autem si dělejte co chcete, je to Váš majetek, takže si mažte paměť závad klidně svobodně třeba kažý den třikrát, když Vás to baví.
Vaše svoboda však končí tam, kde byste mohl ohrožovat zdraví ostatních od nenarozených, přes kojence až po starší (vy budete taky jednou starší). V USA se při kontrole emisí kontroluje, zda někdo nevymazal před testem paměť závad (to se právě rozpozná v OBD Readiness Code) a z kontrolního pracoviště Měření emisí Vás pošlou zpět na silnici, abyste něco najel v provozu, jinak Vám plaketu bez jistého počtu najetých testů emisí v Readiness Code prostě nedají. A chcete říct že v USA je nesvoboda? Jinak s rozuměním elektronice to vůbec nemá co dělat, a to co tady zkoušíte rétoricky, je nevhodné a shazujete jen sám sebe. Bohužel.

Mic
10/9/2016 22:22:06

Moje otázka byla o mazání paměti, což Vás očividně rozčílilo a ve výsledku jste mi dal za pravdu. V článku odsuzujete mazání paměti. Já tvrdím, že na tom není nic špatného. Vaše téma poučování o USA s tím vůbec nesouvisí. Měření emisí je zajisté důležité, ale naznačovat, že jako majitel vozdila s ním nemůžu komunikovat a rozhodovat o tom co mazat a co ne...to je nesvobodné..Bohužel. Spíše než ucpávat motory bych se zaměřil na to, proč má každý řidičák...ale to už je osobní názor. Mějte se tu jak chcete...

Reply
Libor Fleischhans
10/9/2016 22:34:55

Za pravdu jsem Vám nedal. S USA to souvisí, protože tam OBD II emisně relevantní diagnostiku vymysleli a taky ji mají vymakanou a používají ji, nekašlou na ní jako Poláci, Češi a Ukrajinci atd.. Ví proč na ní nekašlou.

Pokud Vy jdete k doktorovi na výtěr krku při podezření na streptokoka a předtím si v čekárně vykloktáte Listerinem protože jste svobodný a můžete si dělat co chcete, pak pochybuji o Vaší inteligenci. Taky se mějte jak chcete. Znemožnil jste se tu ve třech pokusech celkem úspěšně.

Reply
Mic
10/10/2016 17:58:04

Ano, jsem blbec, stejně jako všichni, co nesouhlasí s Vaším názorem. Jste bůh :D

Tomas
10/10/2016 19:47:51

Pane Micu, opravdu si dejte tu práci (5 minut Vašeho času ?) a nastudujte si
- co to jsou Readiness kódy
- na co jsou v EOBD metodice zavedeny
- kdy se smažou a kdy se vrátí do správného stavu
Pak byste měl pochopit a přestat tady vypisovat hlášky úplně mimo mísu.
Poučení na konec: když tomu ani trochu nerozumím, tak o tom buď nedebatuji, nebo se to nejdříve alespoň trochu doučím. Jinak budu vypadat jako blb.

Tomas
10/10/2016 19:48:37

Pane Micu, opravdu si dejte tu práci (5 minut Vašeho času ?) a nastudujte si
- co to jsou Readiness kódy
- na co jsou v EOBD metodice zavedeny
- kdy se smažou a kdy se vrátí do správného stavu
Pak byste měl pochopit a přestat tady vypisovat hlášky úplně mimo mísu.
Poučení na konec: když tomu ani trochu nerozumím, tak o tom buď nedebatuji, nebo se to nejdříve alespoň trochu doučím. Jinak budu vypadat jako blb.

Tomas
10/10/2016 19:49:55

Pane Micu, opravdu si dejte tu práci (5 minut Vašeho času ?) a nastudujte si
- co to jsou Readiness kódy
- na co jsou v EOBD metodice zavedeny
- kdy se smažou a kdy se vrátí do správného stavu
Pak byste měl pochopit a přestat tady vypisovat hlášky úplně mimo mísu.
Poučení na konec: když tomu ani trochu nerozumím, tak o tom buď nedebatuji, nebo se to nejdříve alespoň trochu doučím. Jinak budu vypadat jako blb.

Karel
10/10/2016 21:11:10

Bravo.

Karel
10/10/2016 21:19:20

Bravo pane Fleischhans.

Mic
10/11/2016 02:46:50

Pardon všem..až teď jsem si všiml co jste to tu za sektu. Raději si dejte do loga hákový kříž, aby sem mně podobní vůbec nelezli...chováte se tu, jako kdyby vám někdo sebral hračku. Přitom jde jen o právo rozhodovat nad obsahem mých řídicích jednotek. Pokud Vám někdo nasadí štěnici (readiness kód), a je úplně jedno jestli s dobrým nebo špatným úmyslem, tak je to prostě špatně. Při měření emisí si strčte do výfuku co chcete, klidně to měřte i za jízdy v normálním denním provozu... Nic proti tomu! Ale už to, že si emisní technik posadí svou zadnici do sedačky mého majetku, aby točil motor na N někam do výšin, je hodně přes čáru. (Stejně jako úředník, kontrolující topivo v domácnostech). Presumpce neviny zemřela, svoboda zemřela. Já vám možná i chci věřit, že nejde jen o prachy a moc, nýbrž o zdravý svět, ale je třeba zvolit jinou cestu. Možná jsem sám na tomto fóru, možná na světě...co už...stejně mě pošlete do plynu...

Reply
Libor Fleischhans
10/14/2016 13:11:51

Je škoda, že se debata ubírá směrem: "Osobo, nevíte zda tudy šly děti?" .... "Pleju len, až ho vypleju pak ho vytrhám."

S Mic a s Davidem nedoporučuji vůbec komunikovat. Patří do mentálního šrotu znuděných demagogů prudících kdekoliv a s čímkoliv. Navíc jsou oba tak mimo mísu, že navázat nejde. Sbohem vy dva.

Reply
Fabio
10/11/2016 12:26:01

https://www.novinky.cz/auto/417110-nemecka-posta-se-svym-elektromobilem-dela-vrasky-automobilkam.html

Reply
David
10/11/2016 18:47:23

Jasně že jsi můžete dělat co chcete. Tady chce jedna mafie odrovnat tu druhou, aby přebrala jejich kšefty. Přehrát soft u vozu se naučí kdokoli s diagnostikou z ebaye za 500,- a jeden filtr prohodit za druhý není zločin a nikdy nebude a to udělá jakýkoliv servis a pokaď vás tam znaj tak i ten soft přehrají. Daj se sehnat makety dpf které nejdou rozeznat. Na nějaké pojizdné stk nejsou love a nikdy nebudou. Zatěžuje to finančně i Němce a chtěj od toho upustit. Prostě je zbytečné to řešit, můžete akorát strašit mikulášem v létě.

Reply
David
10/12/2016 20:14:36

Filtr pevných částic je součástka drahá. Proto je nutno ji šetřit, tedy ihned vymontovat a nasazovat ji jen pro účely STK, tedy jednou za dva roky...... :D

Reply
Libor Fleischhans
10/15/2016 10:15:15

Těm dvěma (David a Mic) bych doporučil prostudovat, kam vede svět bez dostatečné kontroly, kam se posouvá. Jejich výklad demokracie vede přesně sem: https://www.youtube.com/watch?v=ipe6CMvW0Dg

Reply
Mic
11/6/2016 13:39:47

Ta Vaše kontrola nad světem způsobila, že je odkaz nefunkční... Je mi líto, že jste tak zahleděný do sebe, že nedokážete uznat, že Vaše pravda není 100%. Pouze jsem se ohradil proti Vašemu popisu "pokoutného mazání paměti událostí" a hned jsem znuděný demagog, hlupák, darebák a kdo ví co ještě...nikdy jsem netvrdil, že jste úplně mimo, ale prostě nemůžete omezit používání vlastního majetku tím, že zakážete mazat paměť událostí! Kdybyste tu roli samozvaného boha opustil, snesl se mezi normální lidi a jejich buzeraci ze strany státu, tak byste pro tu ekologii mohl udělat více. V mých očích jste se zeměšnil spíše vy...a věřím, že nejsem jediný. I tak bych si ale nedovolil Vás nazvat demagogem...to je vidět co jste zač...

Reply
Libor Fleischhans
11/7/2016 07:52:49

Přečtěte si prosím někde, co je to demagog a pak pište dál. Vaše urážky se mne skutečně nijak nedotýkají, když vidím Vás projev.

David
10/15/2016 13:46:36

EKO je jen pro bohaté a bohatí zase nejvíc devastují přírodu za honbou po větším zisku.

Reply
Libor Fleischhans
10/15/2016 14:04:34

Bohatí čím? Penězi, nebo duchem? My nepatříme mezi majetkově zámožné, ale hovoříme zde o úplně jiných tématech. Přece neznamená, že když nás bude chodit tisíce do přírody, že tam po nás musí zbýt hora odpadků.

V rámci Vámi zde preferované demokracie (šetřit si filtr jen na kontroly a jinak jezdit bez něj) zde šíříte demagogickou ideologii, že bohatí se musí chovat jen špatně, ale vlastně jako Vy (odpadky, které můžete zlikvidovat ekologicky, házet v rámci Vámi chápané demokracie do přírody), a navíc k tomu se nsžíte těmito hesly mimo téma pokrytecky psát líbivě něco, co jste někde opsal. Zkuste zapojit mozek a studujte, o čem se zde diskutuje. zatím se Vám to nepovedlo.

No a co zde pouští Mic (že bychom měli mít ve znaku hákové kříže), to je stádium, kterého jste zatím nedosáhl, ale v jednom jste si podobní. Píšete jen proto, že Vás to někdo naučil, ale nevíte o čem, protože jste oba nejen odborně, ale i filosoficky zcela mimo mísu. Je mi Vás skoro líto.

Neodsuzuji Vás, v demokracii snáším opodstatněné kritiky ze všech stran, ale když čtu ty Vaše, je mi Vás líto stejně jako času, stráveného nad odpověďmi takovým slabým na intelektu, jako ve Vašem případě.

Někde jsem četl, když má blbec péro, pak je to v obou smyslech tragédie pro okolní svět. Tak si to prosím přeberte.

Reply
David
10/15/2016 19:35:55

něco lepšího https://www.youtube.com/watch?v=y7pb20_82o8

Reply



Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace