V českém zákoně č. 56/2001 Sb. zakotvená povinnost "průjezdní linky dlouhé nejméně 26 metrů" je v Evropě nevídaný legislativní nesmysl. Autorem byl poslanec Martin Kolovratník (ANO) a plnil tak přání lobbistů. Jak to vypadá v sousedním Německu?
Kdo by se chtěl podívat jak to jde, může navštívit německou vesničku Hutthurm u Passau. Tohle by mohlo být součásti každého slušného autoservisu. V Německu je takových kontrolních míst 33.000. U nás je 380 mamutích linek, co dle dat z ISTP doslova pod nosem Ministerstva dopravy podvádí, protože u nás je to zcela jiný byznys.
7 Comments
Dali
5/18/2023 19:52:52
Tak nějak nerozumím vašemu snažení. To si vážně myslíte, že když bude milion STKček tak se kontroly zkvalitní? Kontrola ze strany státu zjevně nefunguje pro 360 STK. Jak tedy může fungovat pro 10 000 STK.
Reply
5/19/2023 06:38:35
Nemyslím si, vím to. Statistickými analýzami v ISTP se dá odhalit všechno. To, že kontrola ze strany státu nefunguje, je obrovská korupce téměř všech lidí odboru 150 Ministerstva vnitra. Jsou motivovaní, aby nekontrolovali. Jinak za stát mohou kontrolovat algoritmy programu ISTP, které by pracovaly samy, bez obsluhy, jako je to u pojistných událostí.
Reply
Dali
5/25/2023 10:10:53
Dobrý den,
Reply
Dali
6/7/2023 06:10:51
Koukám, že odpovědi se nedočkám. 😉
Reply
Nedali
6/7/2023 08:10:08
Myslím, že má pan Fleischhans s tou opačnou motivací pravdu - ta je zásadní. Pokud se regulace rozpustí, sníží se i míra korupce na odboru 150 Ministerstva dopravy, které snad ISTP začne i ke kontrole využívat. Dnes mají ti borci jiné zájmy a vyjíždí namátkově na kontroly tam kde chtějí někoho zlomit/odradit. Nakonec kontrolu administrativu, aby nahráli společnosti DEKRA na prodej příručky jakosti. Při tom stavu jak to funguje je to jen výsměch a další výpalné, kterých je v praxi provozovatele stanic mnoho. Já naopak z branže jsem a vím o čem mluvím. Že by na ISTP šlo napojit i techniku z STK, tak to by možné bylo za předpokladu, že by se inovovalo a musel by se třeba měřit bod varu brzdové kapaliny, mohly by se fotit nebo točit detailní fotky závad, atp.. když ale najedete na třasadlo a posuzujete zakrytované vozidlo nebo používáte regloskop, zjistíte, že je ta dnešní kontrola na STK bez posouzení někoho kdo vozidlo zná (udržuje a opravuje) asi stejně tak platná jako reagovat v komentářích na hloupé dotazy anonymních lidí co "nejsou" z branže. Regulace jednoduše nic dobrého nepřináší a zastaralé STK až na výjimky neposkytují žádnou přidanou hodnotu - jen vše prodražují, zvyšují intenzitu provozu a poskytují peníze pro lidi co se profesně živí stáním ve frontě a úplátkářstvím. Tak to je a mělo by se změnit.
Reply
Dali
6/7/2023 12:15:23
Problém je ten, že 80% kontrolních úkonů je subjektivní posouzení technika a to se do dat ISTP nepřenáší. To je ten hlavní rozdíl mezi měřením emisí a Technickou prohlídkou. Při měření emisí se 100% dat přenáší a je na MD aby konali. Souhlasím, že nekonání MD u stanic s vyhazovosti 0,1 % je minimálně zvláštní. Kdyby fungovala kontrola pro všechny stejně tak tu asi nediskutujeme a problém by nebyl. Vracím se na začátek. Jak automaticky kontrolovat 10000 stanic STK, když data ze subjektivního posouzení technikem v ISTP nejsou. :)
Nedali
6/19/2023 09:55:25
Souhlasím s Vámi, že kontrola nad stanicemi pouze z dat by šla u samotných STK provádět jen velice obtížně. Za to kontrolovat i prokazovat obcházení metodiky z dat lze u emisní kontroly naopak velice jednoduše, resp. i komplexně, jelikož máte dat hodně. Řešením je proto obě kontroly spojit v jednu a ideálně učinit odpovědného jen jednoho technika a rozhodně vše nechat provést jednou institucí, která by technické prohlídky prováděla. Dnes si STK vytváří ve dvoře malé firmy na bílé koně a podvádí se ostošest.
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz. Děkujeme |