Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace

Ministerstvo jásá: V ČR jsou všechna auta v lepším stavu než 3-letý Mercedes v SRN!

2/10/2018

2 Comments

 
PictureNa první laický pohled se může zdát, že politici a úředníci skutečně mají zájem o kvalitu kontrol a zlepšení emisí u aut, ale při připomínkování jsme našli hned několik falešných záměrů, co diskriminují volnou soutěž a podporují laxní systém plný korupce a klientelismu nadále. Vědí proč?
Ve statistice Ministerstva dopravy nevyhověla při měření emisí v Česku jen ca 2,34% vozidel!
Dle statistiky německého TÜV SÜD vyšel s podobným číslem (avšak o dvě desetiny hůře)  jen v kategorii 3-letých vozidel jediný typ, a to Mercedes SLK s najetými max. 30 tis. km! Žádná jiná značka nedostala příznivější procento nevyhovujících vozidel. Příkladně se průměrný počet "NEVYHOVUJÍCÍCH" sedmiletých aut pohybuje okolo 6,42% u dvojnásobně starších 11-14%!

Návrh novely řeší
jen teatrální okolnosti,
aby před EU skryl podstatu!
 
Kolovratníkův plán, jak zvýšit počet státem regulovaných STK v okresech nevyšel. Ve Středoč. kraji bylo všech 70 žádostí podle nového výpočtu spolehlivě v neveřejném řízení zamítnuto. Tedy vše vyhovuje zájmu legislativy zpracované lobbisty na tom, aby kontroly probíhaly podobně jako doposud, a aby se tento "zájem" zamaskoval ještě lépe než v minulých, stejně chaotických novelách. Lobbisté si zde zajišťují, aby měla hrstka podnikatelů chráněná zákonem, psaným mimochodem vlastním perem, opět plné kapsy. Bohužel Evropskou komisi by mohly české stínohry a pánů v drahých oblecích vysvětlování uspokojit. V zákulisí se však rozdělují karty pro nevýnosnější byznys. Malí po novele utřou nos, a dokonce je budou ovlivňovat teď ti nemocnější. 
Chaos se zdá býti účelem..
..čtěte dále (Read more zde dole)..

Článek v IC Journal je stále aktuální!
File Size: 2782 kb
File Type: pdf
Download File

Zatímco v Německu u polovičně mladého vozového parku, než je u nás, emisně nevyhovuje okolo 6,4% (starší jako u nás 11 až 14%), v Česku nevyhovují jen 2,34% (všimněte si jak Ministerstvu záleží na tom aby dojem občana byl "je to na setiny přesné").
Mgr. Milena Machalová to okomentovala slovy: "Aspoň něco! My v tom vidíme velký pokrok kupředu, protože auta minimálně na emisní stanici vůbec přijedou! Za starého systému bez CIS jich vyhovělo 100%!" 
ASEM: Není v tomto konejšivém hodnocení úředníka Ministerstva dopravy zakódovaná prozřetelná informace, že stát tu svěřil úlohu kontroly vozidel těm, kteří principiálně označují téměř všechna vozidla jako vyhovující"?
Není alarmující, že i po hlasitém zavedení CIS a focení z původních 100% (v údaji se úřednice jistě sekla) nevyhovují nyní dvě vozidla ze sta, zatímco v jiných zemích jsou tato čísla o řád vyšší s polovičním stářím vozidel?

Přiložený článek (IC Journal ve formátu pdf) neztratil na aktuálnosti, ba co víc, platí víc než platil v loňském roce, protože skupina lobbistů zasahovala do novely víc než zdatně.
2 Comments
Pavel
2/12/2018 20:59:38

No vám prostě nevyhoví nic co jste asi nevymyslel Vy.Jste jen pro svou pravdu a nic jiného není dobré.
Pavel

Reply
Libor Fleischhans
2/12/2018 23:03:25

Ale já jsem zde nic nevymyslel. O "vyhovění" vůbec nemůže být řeči ve vztahu ke mně. Mně je samotnému je jen trapně, když se zamyslím, komu tu a za co platíme, co z toho má stát a jak trpí občané tím, že nějaká malá skupinka si vaří peníze a kontroly ztratily smysl. To jen v ČR a SK. To za prvé!

Jinak to je komentář, jakoby ze zoufalé absence protiargumentace. My za ASEM (a to nejsem sám) tvrdíme, že majitelé STK mají charakteristiku velmi blízkou kartelové dohodě a některé privilegované společnosti zde jsou v těžkém střetu zájmů se svými obchodními, když mají ze smluv s 270 majiteli ročně 87.000.000,- Kč každý rok, ať je povodeň, sucho, či válka. Toto není volná soutěž ani svoboda v podnikání! Zde stát definuje kdo skončí a kdo se bude obohacovat, a to je zásadně paušálně principiálně škodlivé! Jestli se Vám tohle líbí, pak jste v devětaosmdesátém neměl cinkat klíčema!

Ten, kdo se dnes nebude zajímat o politiku a bránit se téhle džungli, kde privilegovaní nalezlí do sněmovny a nejvyšších pater většiny ministerstev diktují podmínky aby to vyhovovalo především jim, tak s ním politika zamete zítra a pak už bude pozdě cokoliv dělat!

Pavle, děkuji za tento komentář, protože odpověď pro nás je snadná. Proč se stát nemíchá vůbec do regulace těch, co kontrolují motor a výfuk, a určuje přesné rozměry linky a dovoluje velkokapacitní pracoviště nejméně pro 3 vozidla a reguluje tyto subjekty? Odpovím za Vás: Protože ve velkém kontrolovat je byznys, ale to už pak není kontrola, ale prodej kladných protokolů. Těmi procenty z ledna 2018 se to jen prokázalo. Halt Vám pomalu s těmi fakty statistik docházejí argumenty. Tak to je.

Reply



Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace