Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace

Skrz emise a STK se svítící MIL kontrolkou!

9/11/2017

38 Comments

 
PictureASEM měl možnost shlédnout celé video z veřejných i skrytých kamer ČT a jak tento "zelený panáček" s všemocným logem na prsou kontroly emisí provádí, je v zájmu majitele STK. Ten předem určuje, kdo projde a kolik jich má být. Zelený panáček je u většiny STK/SME jen vykonavatelem "prodeje kladných protokolů".
Co se stane po tomto videu? Emise přitvrdí!!! Ale kde? U individuálních dovozců, bazaristů, taxíkářů, spedic a dopravních společností? Nikdy! Ty musí přeci vyhovovat stále, jinak je po kšeftu. Takže se přitvrdí o normálních občanů, jako byl tenhle. Nikdo je nezná, a když uteče jeden, je to fuk. Hlavně že zůstanou "ti velcí", Ty my známe a co se zavřenými vraty při kontrole děje, nesmí ze zákona nikdo vědět. To je také zakotveno v zákoně, který si "byznysmani" napsali prakticky sami.

Systém kontrol je v Česku postaven jinak než v zahraničí. Tam je prakticky u každé větší autoopravny tzv. "Kontrolní místo", kde komukoliv dokáží zkontrolovat vozidlo a následně i opatřit plaketou, že na další dva roky toto vozidlo splňuje technické předpoklady pro provoz. Zahraniční kontrolor však nemá motivaci podvádět, jako ten český a tak je výsledek kontroly takový, jaký by měl být ve skutečnosti a je jedno, čí auto na kontrole stojí. Nízké ceny v zahraničí pak nedělají z kontrol byznys, jako je tomu u našich mnohonásobně předražených kontrol. Snížit ceny v Česku za takto fungujících pravidel šance není.

PictureFronty se tu nestojí. Jedno z ca 33.000 kontrolních míst v Německu. "KFZ Meisterbetrieb" v poslední odlehlé vesnici v pohraničí Německa. Ve vesnici není sám, kdo Emise a STK nabízí jako standardní službu. Kontrolu provádí docházející komisař na objednávku termínu, nebo třeba každé úterý. Emise prověří a popř. seřídí či opraví sám servis, kontrolu vozidla včetně emisí pak nezávislý kontrolor. Ceny nabízí ve výši poplatku, stálým zákazníkům provádí vedle pravidelného servisu tuto službu dokonce zdarma.
Zatímco v zahraničí je kontrolních míst (tzv, "Malých STK/SME" v jednom) až desítky tisíc, je jich v ČR jen necelých 400! Jsou státem regulované (počet na okres) a jejich majitelé si sami píší zákon, a dokonce se k tomu scházejí na Ministerstvu. Tak si jaksi "zapomněli" napsat i regulaci cen a tak tato skupina pod jistým odborným vedením a v několikanásobném střetu zájmů sleduje v klidu jen své obchodní zájmy. Že díky tomu jezdí po silnicích vraky především řidičů profesionálů, je pro ně nepodstatné. Asi i pro stát.

Velkou nevýhodou v ČR je i to, že STK nesmí ze zákona opravovat a že smí mít jen formu "velkokapacitní linky" pro nejméně tři vozidla. Neprojde-li český zákazník s vozidlem a končí-li mu technická právě dnes, má smůlu, auto musí do své opravny v jeho blízkosti nechat nákladně odtáhnout!

38 Comments
Roman
9/11/2017 09:45:35

Nesmysl. V Polsku udělali přesně to, co chcete vy, a jak to dopadlo? jezdí tam mnohem větší vraky než před tím. Polák ani Čech není Němec. Český řidič chce jezdit, ne platit opravy, a dokud to jede, tak nic neřeší. Zněkolkanásobením STK a ME by pak jezdil už opravdu každej.
A s tím podváděním taky opatrně, že někoho chytili při podvádění neznamená, že podvádí všichni. Nebo ano? Pak podvádíte i vy.

Reply
Libor Fleischhans
9/11/2017 11:33:38

Romane, jistě Vám záleží na tom, aby zlatý rybníček překonal všechny krize, a aby ty podvody jely dál. Dost možná (podle argumentace) patříte právě do skupiny zainteresovaných, tedy chráněných státní nesmyslnou regulací, nebo jste zaměstnán a máte dokonce možná velkou kapsu. Dost možná ne, ale pak jste asi slepý a hluchý. A ani správně nečtete.

Moc mne těší komentáře tohoto typu. My argumentujeme skutky, Vy jen "kdyby", nebo "Polsko" apod. Nic konkrétního.

Jestli píšete, že Český řidič chce jezdit a ne platit opravy, pak je to přesně filosofie kontrolovat jken na oko, aby byly prachy u Vás v kase a auta nevyhovovala, ale měla protokol za 2000,- výpalného za nic. Pak ovšem ho neotravujte vůbec s dvouletou povinností k STK odevzdávat Vaší smetánce bohapusté výpalné! Pak byste měl být spokojen, nebo taky ne?

Jinak nikde nepíšu ani neříkám, že podvádí každý. Já emise na žádnou známku neměřím, tak v nich ani nemůžu logicky podvádět. To byl úplně lichý komentář, i když i za takové bláboly neustále dokola děkuji. Je vidět že jiný argument není, než kdyby nebo Polsko. Koukněte se na Slovensko, kde je vzor našich legislativců! Tam regulace padne co by nevidět.Podvádí se tam ostošest, jako v Polsku.

Reply
Roman
9/11/2017 19:59:40

Vy argumentujete jakými skutky? Já argumentuji zkušenostmi z jiných států, vy tu prezentujete vizi, že český řidič raději vytáhne 15 tkč za opravu než 200 do kapsy technikovi. To je samozřejmě utopie.

Taky se musím usmívat, jak každého oponenta hned obviníte z toho, že je napojen na nějaké STK nebo úplatky apod :) Je to veselé

Jinak samozřejmě systém je špatně, v tom se shodneme, ale podle mého je rozmělnění STK a SME na tisíce kontrolních míst vše ještě zhorší. Počet by měl být zachován, ale mělo by se více kontrolovat ze strany SOD a MD. Nejlepší by bylo, kdyby STK prováděl přímo stát a zaměstnanci by nebyli ekonomicky závislými na počtu prohlídek.

A ještě maličkost - auta tahané z vašeho vzoru - Německa, už zdaleka nejsou takové jako před deseti, patnácti lety. Takže i ta německá důslednost polevuje.

Libor Fleischhans
9/11/2017 23:09:21

Skutek je to, co se stalo. Hmatatelně. Vaše zkušenosti ze zahraničí jsou hypotéza. Za jedno jsme v tom, že by "kontrolor" měl být nezávislý. Nic jiného netvrdím. Nechci, aby sám autoservis měl razítko, jen chci, aby TK byla všude dostupná ale funkční. Vzor Německo (hypotéza). tam ručí svým majetkem a při organizovaných podvodech doživotní ztráta této profese.
No a že vidím za každým oponentem spřízněnce STK? Moje profesionální deformace, za kterou se omlouvám, ale kdo jiný by se zabýval oponentní odpovědí, kdyby mu to bylo fuk? Buď spřízněnec STK, nebo ten, kdo ji chce s vrakem nadále uplácet? Nevím koho by bavilo trávit čas nad těmito dohady jiného, než ten, koho ten druhý štve.

Názory oponentů jsou známé, ale nudně stejné a nepřesvědčující.

Karel Rožánek
4/11/2018 22:22:22

Naprostý souhlas.

Reply
Mat
6/5/2019 19:20:24

pane Romane To je všeobecně známo že čech místo volantem doprava do servisu otočí radeji volume doprava aby zavadu neslyšel. Jenže ono i tohle jde změnit. Nemáte na opravu ? Tudíž nemáte na provoz vozidla tak pak je tu pro vás ideální nástroj - MHD! A zákaz jízdy nevyhovujícímu vozidlu je věc která se uskutečnit dá. A když vás pak někdo zastaví v nevyhovujícím vozidle tak na to navléknout ideálně maření úředního rozhodnutí to už máte trestný čin. Je tp prosté!

Reply
ps link
9/11/2017 12:04:43

Takže na emisních stanicích mimo STK se nepodvádí.
Právě naopak. Co neprojde na emisích u STK,
to není jinde problém!!!

Reply
Libor Fleischhans
9/11/2017 12:56:24

Opět mi podsouváte něco, co jsem neřekl. Podvádí se téměř všude podle hesla, když nepodvedu já, podvede někdo jiný. No a jak to dopadlo u STK jste viděli na reportáži, tak jako co? Takže žádný "NAOPAK". Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet. Dokud bude "kontrolor" zainteresován na výsledku kontroly s vyhovujícím výsledkem, pak se to dít bude.

Kontroloři jsou však placeni z peněz majitele, který buď žije z oprav a pak ho emise až tak nezajímají a podvádět sám nechce, takže k němu ani lidé nejezdí, nebo naopak žije z emisí, které se mu za to, co kontrola stojí, vyplácí a pak být přísný principiálně nemůže, protože by se to rozkřiklo a lidé, co chodí pro snadnou známku, by k němu přestali jezdit. Je to začarovaný kruh, tenhle český systém.

Reply
Libor Fleischhans
9/13/2017 07:04:46

Romanovi: Zrovna tady jeden takový byl. Šoupnul na STK tři kila do kapsy a prošel i s nerovnoměrným volnoběhem a z nalévacího hrdla fučí výpary z klikové skříně . Jak říkáte, nechtěl investovat do opravy.

Výsledek? Dvouhmotnostní setrvačník na 216.000 km na hadry - nutná výměna. Po ní zjištěn ještě problém s PD elementem na 1. válci, takže to bude buď jen PD element, nebo repase vymačkané šachty v hlavě válců.

Inu, pak si nechte vystavit "papír" tam, kde prodávají kladné protokoly a ještě jim strkejte úplatky do kapes za to, že je auto na papíře v pořádku na další dva roky. Pak se vám rozskočí setrvák, pod autem bude louže, je tam DSG takže žádná láce. Ušetřte 15.000,- dejte tři kila a máte za pár týdnů či měsíců investici za 40 litrů jen to fikne, nebo auto na špalkách a pod ním louži oleje.

Ten český národ opravdu umí přemýšlet a chránit svůj hmotný majetek, jen co je pravda Romane.

Reply
Mat
6/5/2019 19:24:31

Tohle českému lidu (naštestí ne všem) vysvětlit to je taky umění. To že když zandbají závadu třeba za 5000 a později je to přijde na 80 000 to je jak přeprat godzilu. Držím vám palce.

Michal Cuc
9/11/2017 12:15:58

Vážený pane Fleischhans,
na emise jste poslal auto, které podléhá opětnému zavedení respektování readiness kódů, které se objevilo pouze na stránkách MDČR 5.6.2017, nikdo k tomu neřekl ani popel, a ani Vaše školící středisko žádným upozorněním. Mechanik je pouze povnný toto nařízení sledovat, ačkoli stránky MDČR normálně nesleduje. Žádné uporozrnění. Na reportáži je jasně vidět, že enisák nevěděl ani o co tu běží. Sám nejsem spokojen, když se k nám na STK vrátí vozidlo námi odmítnáté u emisí (Škodovka) po chvilce z jiné emisky, kde o nařízení vžrobce ani neví. Tak s tím něco prosím udělejte. Kdo jiný než Vy za opětným zavedením respektu k readiness stojí!!!!
Připoměňme tímto na vysvětlenou, že u jakéhokoli vozidla pokud nevyhdjou readiness, provedu kontorlní měření. U Škodovky se to nemá, díky novému pouhému dopisu výrobce ze dne 5.6.2017. Takhle se pravidla neuvádějí pro všechny, nezlobte se. Ale pokud jste nahnal reportéra tímto do emisky, přijde mi to z Vaší strany trochu nefér hra určená jednině ve prospěch snažení, dostat technické pod křídla servisů. Tady už bohužel vůbec nejde o pravidla v rámci emisí.

Reply
Libor Fleischhans
9/11/2017 13:19:12

Dobrý den pane Cuc, těší mne, že se ozval přímo nejvyšší předseda profesní komory STK.

Vaše reakce se zakládá na vašich několika omylech:

Omyl 1) Oficiální sdělení výrobce vozidel značky ŠKODA Auto, které visí na stránkách Ministerstva dopravy, že mají být provedeny emisní testy v Readiness Code nemusel výrobce ministerstvu vůbec posílat. Tento fakt je jasně a písemně uveden již v pokynech pro Měření emisí v dílenské příručce a to hned v několika jazycích pro všechny státy, kam se s touto dílenskou příručkou vozy vyvážejí. Takže nic není kvůli "POUHÉMU DOPISU", jak se mylně domníváte. Zástupci ŠKODA Auto a.s. jen vyhověli úředníkům MDČR, že ti to chtěli černé na bílém znovu. V dopise stojí jen to, co stojí v dílenské příručce dalších značek koncernu Volkswagen. Tedy se to netýká jen vozidel ŠKODA.

Omyl 2) Měl byste si nastudovat homologační předpisy, kde je EOBD jmenováno jako nástroj ke kontrole emisních systémů, která se dá provést jen za provozu vozidla a to jen za určitých režimů jeho provozu. Emisní testy Readiness Code by měla indikovat všechna vozidla, která mají v EU platnou homologaci a jsou vybavena EOBD.

Omyl 3) Pokud jste zastáncem metody, že když emisní mechanik vymaže paměť závad, přičemž vymaže i všechny indikace provedených testů RC, že může provést doplňkové testy a je všechno v pořádku, pak Vás musím zařadit mezi demagogy, kteří aniž by věděli o co jde, prosazují např. 4 akcelerace namísto jedné. Pokud budou tedy u vozidla s dieselovým motorem v nepořádku tři emisní systémy a třeba 5 dalších emisně relevantních komponentů, a v pořádku bude jenom jediný z nich a tím je např. filtr částic, provedete namísto jedné akcelerace s výsledkem "0,00" akcelerace čtyři taktéž s výsledkem NULA!!!!! I kdybyste jich udělal deset, bude tam pořád nula. Jen úplný debil si může myslet a s tou myšlenkou spokojeně argumentovat, že alternativa "doplňkového testu" při nenajetých Readines Code může nenajeté Readiness Code zastoupit v alternativním postupu.
Naopak, v metodice je tímto demagogicky a mnoha inženýry schváleným krokem k tomu, aby prostě auta procházela i s rozsvícenými kontrolkami MIL, tak jak nám to předvedla reportáž pana Samka.

Jsem rád pane Cuc, že máme nyní konečně reálné a Vámi vyjádřené povědomí o vašem povědomí. To je ovšem pro řešení problematiky na úrovni nedostačující.

Reply
Zdeněk Dědič
9/12/2017 16:30:12

Trochu mě zaráží váš koment ,že kontrolní technik nesleduje stránky MD.Každá SME musí mít "Příručku pro zajištění měření emisí",kde jsou jasně stanoveny kompetence a povinnosti.Pokud tam máte,že "Věstníky dopravy "bude sledovat pouze vedoucí,tak ale ten je zase povinen veškeré informace předat dále ,hlavně kontrolním technikům.A ti jsou povinni se s novými informacemi seznámit a v "Příručce" podepsat.Tak nechápu,jak to že to u vás nefunguje.

Reply
Mat
6/5/2019 19:29:44

Michale Cuc víte vůbec co to readiness je ? Víte že je to výsledek testů které auto dělá samo a že logicky pokud není v pořádku tak těžko může auto projít ME a STK ? Jsou závady které Readiness neohrozí ale právě proto vymazaní závad těžko udělá z vozu způsobilé!

Reply
Michal Cuc
9/11/2017 14:54:03

Dobrý den,

rozumím Vám. Nicméně jde mi o pricip, Jak je možné, že VW readiness ctí a jiní výrobci nikoli. To není otázka pro nás, to je otázka pro evropské tvůrce legislativy. Prozatím z toho vidím, že je to jasná diskriminace užitavelů Škody.

Já jako každodenní pozorovatel provádění měření emisí, musím prozatím přiznat, že metoda readiness není dotažená metodikou a vystačil bych si s měřením emisních hodnot.

Ačkoli přiznávám, že to v této podobě může být smrtící zbraní zejména ve městech, protože MIL se musí respektovat.

EOBD se musí dopilovat na jiném poli a nikoli na stání emisek. Nevím, jak se provádí v Německu, v Rakousku jste to popisoval jak jsou přísní, ale vím, že ve Francii s ním stále bojují. Ve Španělsku ho neřeší.

A legislativci si v současné chvíli neví rady, neboť se shodují, že EOBD se ctít musí, ale nikdo z výrobců krom ŠKODY či VW je nerespektuje. ...





Reply
Libor Fleischhans
9/11/2017 17:05:17

Že to je diskriminace majitelů vozidel ŠKODA tvrdíte z účelového a nesprávného pohledu Vy.

Dál nemáte pravdu, že všichni ostatní kromě VW koncernu Readiness Code nectí! To přeci není pravda! Mnoho vozidel, co zde již déle než dva roky měřím diagnostikuji a opravuji, má RC najety bez problémů. Dokonce i se závadami v paměti! Těch, co to v pořádku nemají, je menšina, takže prosím o korektnost v hodnocení RC.

Dále jsem byl v pracovní skupině proti, aby byla metodika takto diletantsky schválena a z jednání jsem předčasně a demonstrativně odešel pro marnost mých protestů proti banalizování EOBD proti dalším desítkám nesmyslů metodiky, včetně nemožnosti zvrátit strojové vyhodnocení emisních přístrojů emisním mechanikem na jeho vlastní odpovědnost a s možností alternativních kroků zkoušky. Mimochodem to nejvíce diskriminuje všechny majitele aut, kde se stroj v jednom kroku sekne a dál se zkouška ne a nepohne, jen s nevyhovujícím "strojovým" výsledkem. Ano, k takovým situacím bude docházet, ale nesmíme je ignorovat a musí pro ně existovat řešení. To jsem navrhoval, ale déle než dva roky totálně bez odpovědi kohokoliv z pracovní skupiny okolo MDČR!

K řešení všech technických problémů je potřeba odborný technický dialog a pochopení techniky ze strany ministerských úředníků a jejich rádců. Technický dialog bohužel za současného složení účastníků hypotetické debaty není možný, a bohužel není k němu ani politická vůle!

Vždyť s Vaším přesvědčením, že emisní kontrola by měla odhalovat neduhy aut poškozujících nad udržitelnou míru životní prostředí, byste měl pochopit, že dvě třetiny kontrolní práce odvede vozidlo v provozu samo tím, že si kontroluje své komponenty a emisní systémy samo a vydá o tom, že byly otestovány, svědectví právě v tolik diskutovaném Readiness Code.

Bohužel když i Ministerstvo je zastáncem toho, aby se mazala paměť závad emisně relevantních systémů těsně před zkouškou emisního chování vozidla v provozu, pak je to jako když budete v čekárně na výtěr z krku nabízet všem pacientům, aby si vykloktali Listerinem! To pak výtěr neodhalí žádný nebezpečný virus ani bakterii. Tak k čemu ty výtěry proboha děláte?

Vím co za tím je. Nezastavit byznys plynoucí z peněženek přistavitelů jen vyhovujících vozidel. Tak jsou pěkně všechny prachy v suchu že? Ale mne uráží, že jedu za autem s čerstvě vylepenou známkou a žeru za ním ten smradlavej smrtící černej hnus a on ho nedýchá, protože jeho výfuk míří na mně. Jen proto, že kamarádí s nějakým hajzlem z SME/STK a dělá si z falšování údajů na úřední listině byznys.

Doženete tenhle korupční a klientelistický systém tak daleko, že vyzvu všechny normální české občany, aby ke kontrolám vozidel vůbec nejezdili a nalepili si tam místo známky smajlíka. Nedává mi to totiž za současné stínohry u výfuků žádný smysl.

Reply
Petr B
9/12/2017 06:59:01

Po otevření hranic s Německem již fungovali v Německu obilní technici u TYFU, Dělali mobilní STK čtyři dny v týdnu a jezdily po soukromých zemědělcích a servisech, Po půl roce si změnily regiony. Co udělali Němci špatně - nic všechno funguje ke spokojenosti společnosti - mentalita česká i německé je úplně stejná - němec to vojebe a nechce dělat jako čech. V málem "česku" je nefunkční státní dozor, který postrádá odborníky kteří pracovali v praxi 15-20let. Profesní vzdělávání nefunguje je to velice drahé. Jsou-li v německých emisních stanicích načtené REDINESS kody v pořádku, auto dostane známku bez dalšího měření. Jsme v Německu, kdy si němec odnese od zaměstnavatele několikanásobně větší odměnu, jsme v unii a politici jenom lžou lidem. Mám takový dojem že jsme ti němce už předběhli a řadíme se k nejlepším rozvojovým zemím. Jsem pro rozšíření malých a mobilních STK i státních komisařů na STK. Stát by měl vytvořit státní komiseře na malé technické. Další nešvar který zde je - jsou našeptávači a prosazování si svých zájmů. Tam kde není vůle, není odbornost a komunikace vázne.

Reply
David
9/11/2017 15:52:48

Mě se nelíbí takové udávání a hledání obětního beránka, no zkrátka hrůza. Návrat gestapa do Čech.

Reply
David
9/11/2017 16:04:14

Ještě doplním dělají to skoro všichni mechanici v ČR. Tomu reportérovi dát okamžitou výpověď !!! Ničemu nerozumí je to blb a správy na ČT jsou zmanipulované. Už se na ně dívat nebudem.

Reply
Libor Fleischhans
9/11/2017 17:19:02

Výborně! "Dělají to skoro všichni mechanici." Já to neřekl, ale ty sám! A co jiného píšu?

Nikdo tady nehledá obětního beránka! My nechceme přece jednu oběť!!! Nic by to nepřineslo! Systém smrdí od hlavy Davide! Tys to se svou inteligencí trefil! Báječné, gratuluji!

Ale ty si koleduješ o to gestapo, když chceš, aby někdo vyhodil reportéra, který nic jiného neudělal, než zdokumentoval, co se na většině kontrol dnes a denně děje. A o nikom prosím už neříkej že je blb, nemáš DNA abys dokázal, že je to tvůj příbuzný.

Co píšeš, si protiřečí, jestli víš co to je. Gramatiku nehodnotím, to byla vždycky tvoje slabá stránka. Zase jsi mne rozveselil. Pořád existuje někdo, kdo svou hloupostí pracuje proti sobě samému. David je takový žijící exemplář, co nikdy nezklame viď?

David
9/11/2017 20:48:07

David je Vas spolecnik ze pane Flaischhans nebo Vy sam .

Reply
Moravák
9/12/2017 10:45:24

Krásný den z Moravy,

sleduji Vaše návrhy, poznámky a kritiky ohledně měření emisí v ČR.

Dovolte připojit malou poznámku. Hodně kritiky padá na naftové vozidla, ale podle mých zkušeností se stejným způsobem šidí i benzínová.

Osobně jsem proti každému šizení a ojebávání. O tom svědčí i počet provedených měření od začátku roku ( 151 naftových a 71 benzínových protokolů). Zákazníci k nám nejezdí, protože vyčítáme paměť ŘJ a sledujeme RC.

Naše konkurence v tomto nedělá vůbec nic. Na protokol jen vytisknou, že k vyčtení závad byl použit přístroj bez tiskárny a tím je vyřízeno vyčtení závad. Žádná příloha, tahle věta to vyřešila. Jejich počet provedených měření je víc než 5.000 a to jak benzín, tak nafta.

Benzínová, nevyhovující vozidla jsme vyhodili, ale u konkurence bez problému prošla. Pátral jsem jak to dělají. Při nevyhovující sondě lambda se jednoduše vypojí kyslíková sonda přístroje a vše je jinak. Zatím jsem to nevyzkoušel, ale takto to dělají. Otáčky se zadávají ručně a pak to nějak vyjde.

Dále nechápu proč se vyřadila sonda, která nedovolila měření opacimetru bez toho aniž by byla ve výfuku. Při měření pak není třeba mít sondu ve výfuku a výsledek je předem daný. Máme přístroj Brain Bee a ten to zpočátku nedovolil, dalším upgrade byla činnost této sondy zrušena. Další věc kterou považuji za nedostatečnou, je že nikdo nehlídá aktuálnost softwaru a tím umožňuje právě to šizení. Je přece jednoduché to hlídat online.

Sledoval jsem nedělní televizní noviny na ČT1, kde se pan Nosek vyjadřoval k emisnímu mechanikovi, který nepracoval jak by měl. Tvrdil jak od napojení na CIS a focením vozidel tento problém zmizí. Nevím jak dalece je pan Nosek kovaný v praxi, ale jsem přesvědčen že to nepřinese vůbec nic. Je jen jedna možnost, zamezit mechanikovi jakkoli ovlivnit výsledek. Pokud tam zůstane prostor pro šizení, tak se to prostě dít bude.

Jedna příhoda nakonec. Měly jsme zde nákladní vozidlo Volvo , rok výroby 2015. Svítila kontrolka na močovinu. Poslaly jsme řidiče ji doplnit. Ale už nepřijel, naopak! Dojel ke konkurenci, mechanika nezajímala žádná kontrolka, ani RC, dokonce vozidlo ani nenačetl. Jen odešel a za pár minut donesl hotový protokol. (TOHLE MI POVĚDĚL SAMOTNÝ ŘIDIČ)

Držím Vám palce, protože boj, který svádíte je boj s větrnými mlýny.

Reply
David
9/12/2017 15:15:36

K vozidlu škoda byla dodávána černá izolační páska, právě na tu kontrolku mil.

Reply
David
9/12/2017 15:26:20

Pokaď chcete poctivě měřit, tak začněte prvně u výrobce. Tam je kořen podvodu s STK to nemá nic společného, ale je to jednoduší na ně útočit. Výrobci by vás vyhodili oknem a ještě za letu do řiti nakopali.

Reply
Libor Fleischhans
9/13/2017 06:55:47

David na tomto blogu opakovaně překračuje hranici slušnosti.

Reply
Michal Cuc
9/15/2017 13:15:38

Ano, pan Moravák má stejné zkušenosti jako my při STK, řidič odjede za půl hodiny přijede na STK a hle při emisích nikde žádný problém. Bohužel zde hážete všechny do jednoho pytle na SME/STK hajzly, tak se těžko dá nějak spolupracovat v dotažení metodiky na readiness.
Našeptávači a zastánci STK linek naštěstí mají rozum, nemáme tak důvěryhodnou metodu pro nezávislé STK, která by to zvládla. Viz síť emisek ukazuje,jak by to dopadlo.
Ještě bych se rozčiloval nad vystoupením s vážností mluvícího pracovníka odboru 150 na MD, že je vše fungující a kontrolované fotodokumentací.
Samozřejmě, že bych rád, aby jsme měli možnost dialogu s výrobci a metodiku pro emise spolupráci s MDČR dodržovali včetně readiness, ale víte že tento boj se převrátil v boj o deregulaci STK a nezávilá STK.
Nemíchal bych tyto dvě věci dohromady. Tyto typy reportáží jsou míchání jablek a hrušek, jsou velmi nevěryhodné.

Reply
Petr
9/16/2017 08:40:05

Souhlasím s panem Michalem Cucem.

Reply
Petr
9/16/2017 14:39:19

Za vším je lobby za deregulaci STK.Dopadlo by to úplně stejně jak SME alias deregulace v Polsku.Pracuji na STK a znám náturu českých řidičů. Odrbat a odjet kamkoliv kde mi to projde.Jsem pro zavedení CIS na emise ať ti podvodníci skončí živnost.

Reply
Libor Fleischhans
9/16/2017 15:46:53

Je vidět, že jste oba s Cucem z STK. přestaňte si už konečně do úst brát to Polsko! Jsme na tom velmi podobně, jen kvůli podobné nátuře. Všechno obcházet, hlavně když to sype.

Na pana Cuce: Jak to, že jak V Polsku, tak v Německu není regulace a v Německu to jde? Není to tím počtem, ale tou nezávislostí kontrolorů a tím, že v Německu to je rozptýlené na 33.000 subjektů, není to byznys. je to jen rozinka na dortu po údržbě a servisování.

A jinak přestaňte mne pane Cuc laskavě obviňovat, že házím všechny do jednoho pytle. Neházím a nikde to netvrdím! Jen jich halt podvodná SME u STK denně chrlí mnohem víc než autoservis. Podvodníci jsou všude, kde na to mají žaludek, jak SME u servisů, tak u STK. Vy byste měl přestat házet do jednoho pytle SME u opraven, to totiž děláte dost svědomitě! Trochu sebereflexe by Vám neškodila.

Deregulace, smět opravovat a nezávislí kontroloři s odměnami stejnými za "vyhověl/nevyhověl (to musí být jedno), vysokou mírou odpovědnosti státu a s hrozbou vysokých trestů za organizované podvody, ručení svým majetkem a doživotní ztrátou profese, jako je tomu v Německu. Tak jak to je teď, je to střet zájmů, kontroverze, úplatkářství, klientelismus a "kontrola" se vytratila. o je pravda, kterou halt vy eSTéKáčkaři nechcete slyšet. Vypustil by se vám zlatý rybník, kde nemáte konkurenci. je to jediná služba, kterou čím hůř provedete, tím spokojenější je "zákazník". To se vám líbí.

Reply
Prazak
9/17/2017 19:14:59

Bezte uz s tim Neneckem do prdele jsme dalece dal nez nemecko jen ne v jidle a ne v platech.

Reply
Libor Fleischhans
9/17/2017 22:26:18

Jo, ale mohou za to lidi jako Vy, co se nechají okrádat třikrát vyšším výpalným než právě tam. A nevím co bych dělal u Vás doma. Vulgarity si nechte.

Reply
Roman
9/18/2017 08:51:42

TUV stojí v německu 53 eur. Ať počítám jak počítám, není to 3x víc ale zhruba stejně...

Libor Fleischhans
9/18/2017 22:50:35

Jo, a výplaty jsou vlastně taky stejné co??? Nebo je náhodou průměrný plat 3x vyšší?

Roman
9/18/2017 23:15:00

Tak můžete vyjít vstříc. Můžete školit za menší cenu a ne vyvařit 4000,-/osoba/den, můžete slevnit na třetinu emisní mašiny. atd. Jestli se vám zdají drahé emise a stk, mě se zase zdá drahé to vaše školení. I to se promítá do koncových cen emisí.

Reply
Libor Fleischhans
9/19/2017 07:07:56

Nikdo vás nenutí jezdit k nám na školení. Na rozdíl od vás, kteří jste si odbourali konkurenty zákonem kartelovou dohodou o počtu STK v okresech, kde vaříte za trojnásobné ceny než na západě, a kde regulované ceny státem nemáte, my pracujeme v konkurenčním prostředí dobrovolně a bez zákazu konkurence a ceny zde tvoří poptávka.

Take jsme drahná léta neškolili a naším vstupem se stal průlom ve skupinách značek, kde jste platily od ostatních, co školily násobky dnešních cen, ale na to jste asi zapomněl. I to se vám tehdy vyplatilo, platili jste je u jiných školicích středisek všichni i když mnozí z vás přijeli v pondělí a dostali v deset razítko a panáka, aby byli zase ve dvanáct doma. Ty historky známe.

Za podobné komentáře jsem vděčný, protože je kladou lidé, co si ne až tak dovedou představit odpověď, která nemusí být v jejich prospěch. Děkuji Romanovi za tento komentář.

Reply
RADEK
9/29/2020 09:45:33

Nejlepší na to je, že když si objednáte emisní mašinu od pana Fleischhanse (ihr), tak vám pan co ji přiveze rovnou ukáže jak na ní podvádět :D

Reply
Libor Fleischhans
9/29/2020 17:27:34

Tak toto je nepodložené nařčení a pomluva. Konkrétně kdo kde a jak a důkazy. Jo a podepsat se celým jménem. Pokud ne, budu pátrat kdo jste a začnu vás vyhledávat abych Vás dal stíhat.

Reply
RADEK
9/29/2020 18:26:56

Tak pokud to berete takto, a chcete kopat kolem sebe kam to jen jde, tak vše beru zpět a omlouvám se za výroky, jelikoz dukazy nemam...

Ale jak vy tvrdíte, ze drtivá vetsina emisních stanic podvádí, tak podvádí i na vámi dodaných pristrojich... to je logicke...

a nekdo jim musel ukázat jak...




Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace