Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace

Výsledky Ankety o "Malou TK+ME" u autoservisů

1/3/2019

3 Comments

 
PictureASEM zjistil, že přes velký zájem některých dealerů o "Malou TK+ME" u autoservisů je žádná jiná organizace nepodporuje. Je málo řemeslných oborů, kde stát honí zákazníky povinností do jejich vrat. Kromě podnikatelů v STK, ti mají doposud dokonce "regulaci" a peníze jim tečou do peněženek prakticky samy, přestože řemeslníky nejsou.
Na sklonku roku 2018 byla znovu spuštěna anketa zjišťující zájem autoservisů o tzv. "Malou TK+ME", jak fungují v Rakousku a v Německu, kde autoservisy velmi profitují z pravidelných dvouletých návštěv majitelů a provozovatelů motorových vozidel, za účelem zevrubné kontroly vozidla, právě z jejich lokality. Mohou tak auta důkladně podrobit povinné inspekci s možností maximální péče a s nejmodernější diagnostikou i vybavením, které se nedá s českou STK vůbec srovnávat.
Ankety se účastnilo 78 respondentů (autoservisů) a zájem o zrušení diskriminační regulace, tak nezdravé pro podnikatelské prostředí a o možnost zřizovat i jiná pracoviště, než je "průjezdní linka STK dlouhá nejméně 26 metrů a nejméně pro 3 vozidla", je jak vidno z ankety, opravdu veliký.

Bohužel autoservisy v jejich požadavcích na odstranění překážek ve volné a nediskriminované obchodní soutěži nepodpořila žádná jiná organizace, ačkoliv o ní všechny již několik let dobře věděly.

Výsledky ankety o zájem zřizovat TK+ME u autoservisů tak, jak bylo férově zvykem u SME, jsou zde:

Skladba respondentů podle koncepce autoservisu:
Picture
Je současný systém STK vyhovující a lepší než byl?
Picture
​Stavěl byste jako provozovatel autoservisu STK dlouhou 26 metrů nejméně pro 3 vozidla, jak to jako jedinou možnou formu dnes předepisuje zákon?
Picture
Kdybyste mohl, zrušil byste "státní regulaci" počtu kontrol v okresech a jedinou možnou formu TK, jako 26-ti metrovou průjezdní linku?
Picture
​Proč myslíte, že od roku 2002 skončilo asi 2000 stanic měření emisí u autoservisů?
Picture
​Myslíte si, že současný ministerstvem zpřísněný systém kontrol přinesl dostatek pozitivních znaků do kontrol vozidel?
Picture
Myslíte si že je správné, že zákon vidí střet zájmů v měření emisí a opravách, když je oboje bude provádět podnikatel v opravárenství sám? Je problém podle zákona vyřešen, když obojí bude dělat jeho zaměstnanec?
-------------
A = Proč neopisovat od okolních států, kde to funguje. Nevidím problém, když za opravu i vystavený protokol o vyhovujícím autě bude dělat jedna a tatáž osoba, aspoň bude jednoznačné, kdo je za obojí zodpovědný, když k něčemu dojde.

B = Zrušením regulace se rapidně zhorší bezpečnost provozu na silnicích a možná se zhorší i kvalita ovzduší, protože auta budou víc smrdět

C = Nestane se vůbec nic, dokud nebude auta kontrolovat na silnici policie a nebude z toho vyvozovat sankce majitelům.

​D = Kontroly se zrušit nemohou, protože je to zelená lajdákům a znamenalo by to přímé ohrožení bezpečnosti a zdraví lidí.

E = Kontrolor nemůže odhalit nic víc, než co je bezfdemontážně vidět, protože ze zákona nesmí nic demontovat, kdežto mechanik, když se mu něco nezdá, rozebere to a ověří/vyloučí podezření.

F = Sankce majitelům nevyhovujících aut jsou nesmysl. Ti totiž v bazaru koupí auto včetně "vyhovujícího protokolu" z STK, i když auto v mnoha ohledech nevyhovuje. Majitel o tom, že existují "dohody" mezi STK a autobazary nic neví, ale bude za ně potrestán.

G = Zrušením regulace se dostanou kontroly tam, kde je po nich poptávka, tedy i na venkov, odkud je problém k STK dojet a tam nesmyslně čekat, zda vás nevyhodí nebo se bát, že se bude s autem jezdit sem a tam, mezi opravnou a linkou STK.

H = Kontrolovat by měl někdo jiný než ten, kdo opravuje. Opravář může opravu odfláknout a kontrolor na to přijde a odhalí to.

I = Kdyby se zrušily STK i SME, tak by se nic nestalo. Kdo chce podvádět, podvádět bude, kdo se o své věci chce starat a je zodpovědný, ten bude mít auto v pořádku.​

Všechny hodnoty jsou hodnoty procentuálního počtu ztotožňujících se respondentů s názorem dle písmen:
Picture
​Členem ASEM se může stát každý. Podpoříte náš boj vstupem do asociace emisních techniků a opravářů ASEM, abyste mohli bojovat za svá práva, spravedlivou a rovnou soutěž, za zlepšení pozice při reklamacích nekvalitních dílů či jiných souvisejících problémů autoopraven?
Picture
Anketa ukazuje, že řemeslníkům, podnikatelům je bližší západní způsob kontrol vozidel jako jej mají v Anglii, Německu, Rakousku, než nějaký koncepčně zastaralý monopol korporátních společnosti chráněných státem a diskriminujících celé mohutné opravárenské odvětví. Udělejte teď něco pro svou budoucnost, aby vzkvétala. Jinak přijdou horší chvilky...
3 Comments
alois
1/12/2019 17:27:16

Němci a Rakušáci mají platy úplně někde jinde , proč nás všichni s nimi srovnávají ?? Udržet vozidla ve 100% stavu u Čechů, kteří pracují " za pár korun " není možné. Ale bohužel pro někoho těžko pochopitelné.

Reply
Libor Fleischhans
1/12/2019 22:50:27

To je krásné! Tímhle mezi řádky vlastně říkáte, že sice procházíte STK s vyhovujícím autem, ale auto na 100% v pořádku nemáte. Mimo jiné i vyjadřujete, že nemáte peníze nazbyt. Tak proč neprosazujete úplné zrušení současné takto fungující STK? Budeme 100% s vámi!!!

Reply
Milan
1/12/2019 21:50:51

Tak jsem půjčil na 14 dni mému 11 letému synu textové otázky dokáže je odtecitovat teď ještě 3 roky praxe vyucit v oboru a muže začít měřit emise nebo je muže vlastně začít měřit hned na tom nic není , ale aby začal opravovat vyhodnocovat poznávat to se nenauči ani za par let.
Já mám 25 let praxi ale učit ho to nemůžu protože na tu masinu nemůžu ani sáhnout jsem přece ve střetu zájmu ale ručit musím za vše.
Vratim se ale k STK, jak je možné ze technik který každý den jezdí do práce s jiným vozidlem a kamarádům děla STK ten ve střetu zájmu není, není protože to nikomu nevadí peňezovody se majiteli STK plní tak o co jde to nikdo neřeší.
Pokud jak říká politik ze chtějí narovnat podnikatelské prostředí tak by měli začít u těch kteří doma v garáži dělají na černo a pak se ještě obahacuji jak za opravu tak za provedení STK. Jak je možné ze v sousedním Německu mají přímo ve smlouvě že doma nikdo nesmí nic protože je to protizákonné. Můžete takovému člověku konkurovat když se na vás valí povolení nařízení ze všech stran nemůžete.
Milí státe pokud jsi tak úplně blbej nebo ještě blbější nebo úplně neschopnej udělej se sebe ještě většího blbce a zeptej se v sousedním Německu tam už to funguje 25let s jsou spokojený všichni. Když se chce jde všechno ale ono se nechce čím dál víc.

Reply



Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace