ASEM podporuje model vyspělých zemí jako Německo a Velká Británie. Ještě totiž ani není schválený návrh novely a špatný systém už ukazuje, jak se již léta připravení kohouti přou o jedno smetiště (tohle si přečtěte, (tohle stojí za to!!!), kteří díky regulační ochraně skupiny podnikatelů s vlivným lobby ve sněmovně stejně STK přiklepnutou nedostanou. REGULACE STÁTEM CHRÁNĚNÝCH MOCNÝCH: Je to přesně jak říkal ministr Dan Ťok na Diagnostic Con v únoru tohoto roku: Do sněmovny přijdou návrhy, které se přemelou a na konci vyjde něco, co je nevypočitatelné a nikdo neví, komu to přinese exklusivní prospěch na úkor ostatních či kvality zákona. Zákon jde opět špatným směrem jako za nedávné rozsáhlé korupce sahající až do nejvyšších pater Ministerstva. Tento stav trvá. Poslanci a úředníci Ministerstva dopravy jsou tlačeni skupinami do řešení, které je diskriminační, nepřinese to, co očekává Evropská unie a co je nejhorší, vůbec neplní úlohu zkvalitnění kontrol. Výčet 8 zásadních negativ novelou padesátšestky navrhovaného systému:
Prozatímní stručné stanovisko ASEM:
Tak, jak zní návrh novely zákona č. 56/2016 je jen pokračování v cestě do pekel, kterou začali praktivoat ti, co po "úřednických letech" dostali zatím téměř vždy po zásluze luxusní trafiky. Přenesená působnost státu se v "technických kontrolách" občanovi nepřiblíží, nijak mu čas neušetří, technický stav vozidel ani ovzduší nezlepší. Naopak zdraží, protože kontroly na velkokapacitních linkách budou mít logicky více úkonů. Motivaci podvádět výsledek kontroly už v nové metodice měření emisí našly. Pokud zůstane uzákoněna kontrolní činnost jako živnost se zákazem opravovat, zůstane charakterově "technická kontrola" zbožím, jako je každé jiné a bude se jednat o obchod s "kladnými protokoly". Vždyť kdo z občanů si rád pojede 15 kilometrů pro "NEVYHOVĚL", aby se pak musel vrátit, hledat do 30 dnů termín v opravně a honem honem zpátky, aby to sihl na "opakovačku"? Nebude pro občana příjemnější, postavit auto do servisu a vyzvednou si ho zkontrolované, seřízené, opravené a se známkou? Tuto přirozenou a logickou variantu však poslanci uměle brzdí, aby zajistili prospěch "vyvoleným". Toto ke korupci doslova nabízející se prostředí, a plné střetů zájmů, však neplní svou hlavní úlohu: Vyřazovat nebo opravovat nevyhovující vozidla. Technické kontroly by však v případě totální deregulace zdražovat nemusely. Naopak mohly by dokonce výrazně zlevnit a být doslova v každé vesnici. To by však stát musel přestat regulovat počet kontrolních míst "společnostem s exklusivním postavením na trhu", které ve volné soutěži dle ASEM již nemají své místo. Současní majitelé STK připomínají charakterem "kartelovou dohodu", která je jiným zákonem zakázaná. Argumenty, že deregulace bude znamenat ztrátu kontroly státem, jsou zavedením CIS liché. Elektronicky zpracovávané výsledky mohou být automatickými filtry vyhodnocovány na tisíc způsobů a podvodníky lze tak vytipovat v řádu dnů. ASEM nechce vyjadřovat zlepšení kontroly na činností SME/STK před a po spuštění centrálního elektronického zpracovávání dat z kontrol a měření emisí, protože jde o dudy a nebe a takový pokrok vyjádřit procenty ani nejde. Regulovaný systém s charakterem kartelové dohody je prostě špatný a nezákonný. Pokud dojde k totální deregulaci, bude se počet velkokapacitních linek regulovat zcela sám potřebami trhu (u velkých měst a spíše pro velká vozidla). Pokud jim však stát zakáže opravovat, budou od nich lidé odcházet k těm, kde jim auto seřídí, opraví a vydají kontrolní známku na jednom místě a bez časových ztrát. Opakovačky budou zadarmo, odpadne fluktuace a podvodníci nebudou mít v systému místo. Stačí jedna skrytá kamera nebo policejní silniční kontrola vozidla v provozu a je konec.
37 Comments
Karel
12/7/2016 13:40:41
Opravte mně, pokud se mýlím, ale v německu je sice možná několik tisíc "kontrolních míst", ale ty servisy nedělají přímo technické prohlídky. Pokud chtějí provést technickou prohlídku, musí si pozvat technika - buď z německé dekry nebo TUV, který přijede a prohlídku provede. Žádný servis ji přímo neprovádí. A totální deregulace v česku? Nesmysl. Naopak, STK by měl provozovat stát s dozorem. Totální deregulace povede akorát k tomu, že TK se bude dělat na každém vraku. Nebuďte naivní.
Reply
Libor Fleischhans
12/7/2016 16:03:42
Ano, v Německu jsem bydlel a pracoval i jezdil ke kontrole, je to přesně tak, že do servisu dochází kontrolor, ale ne jen DEKRA nebo TÜV, ale i z dalších zkušebních organizací jako je GTÜ, KÜS. Totální deregulace "kontrolních míst" nepovede k tomu, že TK se bude dělat na každém vraku (není tomu tak ani v Německu), to tak vypadá teď v Česku (viz snímky). A naivní nejsem a vidím okolo sebe, co mi lidé posílají za zvěrstva co na STK/SME tohoto systému běžně přicházejí právě podvodným jednáním. Klidně ať to provozuje stát, ale to už vrátit asi nepůjde. Zatím to je systém "kontrolní policie" v soukromých rukou bez původně zamýšlené funkce (jen výpalné), nedostupná a diskriminační. Jedním slovem "České".
Reply
Karel
12/7/2016 17:10:46
A myslíte si, že se malé servisy hromadně pohrnou do zřizování linek s natřásadlem, brzdovými válci atd, k tomu půlroční kalibrace, metrologické ověřování měřidel atd? Kde by na to vzaly?
Libor Fleischhans
12/7/2016 21:02:52
Karlovi: Zřizování "linek". Ten 26 metrů dlouhý tunel - nesmysl ze zákona? Viděl jste moderní malou kontrolní zkušebnu v Německu nebo Rakousku? Byl jste se tam podívat? Minky TÜV už dávno rozprodal, protože je náklady na provoz neuživil. Jaká linka prosím Vás? A jinak si přečtěte minimální nutné vybavení podle EU. Proč by na to neměl solidní servis mít? Některé už podobné zařízení mají. To co vídáme na těch vašich linkách to mnohdy hravě strčí do kapsy. Oni na opravách vydělají více než linka na poplatcích, pokud tedy nezvítězí linky, kde se bude podvádět zase ostošest, aby zákazníky neodehnaly přísností! Problém je v systému, ne v regulaci.
Ruda
12/7/2016 16:15:29
Asi to takový nesmysl nebude,když se šlo i z ministerských hlásných trub tohle:https://zpravy.aktualne.cz/domaci/spor-o-byznys-kolem-stk-tok-pod-tlakem-couva-neotevre-trh-ka/r~ce6b4d10379911e6851c002590604f2e/ a to co je teď,se vám líbí Karle?Asi jste z mesta ne?Ja to k STK mam 25km a tam se emise nedělají.
Reply
Dalibor
12/8/2016 10:04:07
Já jsem jen zvědavý jak se ti skvělí poctiví opraváři v malých městech a vesnicích poperou s EET, až na ně přijde řada. Půlka z nich skončí ihned po zavedení. Jsem z malého města a slovo doklad o zaplacení je mezi opraváři synonymum sprostého slova. :) Takže doporučuju opustit Mladou Boleslav, Německo, Rakousko a vyrazit trochu na venkov. Ono vás to lobbování za tyto lidi rychle přejde.
Libor Fleischhans
12/8/2016 10:32:09
Daliborovi: Máte 100% pravdu! Jen ať odpadnou. Ale bude to zdravá soutěž. Obstojí jen někdo. O to jde. Zatím se minimálně kontroly emisí míjejí účinkem. Stále jezdí 10% emisních vraků s nalepenou známkou, které na silnici kde jsou dělá jen jedno mezi stovkou aut 60% emisí všech. To by měla kontrolovat Policie ČR a hlídat, odkud mají tihle emisní vrazi známky.
Karel
12/8/2016 11:21:31
Jen technická poznámka - emisní známky se už nelepí :)
Petr
12/7/2016 16:42:24
Deregulace je nesmysl.Bude se dělat STK v každé garáži na vesnici nebo ve městě. To je jedno.Nejsme v SRN, ale v Česku a to je ten problém. Češi všechno obchází. Němci ne.Je to v lidech,a na nás Čechy musí být bič.
Reply
Libor Fleischhans
12/7/2016 17:31:03
Bič (dostatečný) je CIS. Ten neobejdete. Nový německý SW se ptá každých 10 sekund, zda měříte na autě se stejným VINem, jako byl zjištěn na začátku měření, zašifrovaně to zabezpečuje, takže měřit na jiném autě je nemožné. O jakém biči mluvíte Vy? Že bude méně STK, které stejně podvádějí jako podváděly a budou "pouštět"? Proč by garáž pouštěla, když bude vydělávat na opravách. Ty drobné za 5 vyhovujících emisí měsíčně je nevytrhnou. Žijí z oprav vraků. Asi to stále nechápete, že stávající systém je postaven na principu "chtít vyhovět" a deregulace na to "chtít opravit". V tom je celý rozdíl. Nastavit jinak a nemusíte obviňovat Čechy, že chtějí všechno podvést. Ti jsou totiž jak před přístroji tak za přístroji. Motivace je samoregulačním nástrojem. Bičem je Policie, která bude podvodníkům (jakýmkoliv) sbírat licence.
Reply
Petr
12/7/2016 17:58:45
Bič je kontrola SOD a pokuty technikům.CIS je dobrý jako důkaz přítomnosti vozidla což v minulosti nebylo pravidlem ! Ale jestli má vozidlo volný čep to nezjistí.Už vidím garážistu v Horní Dolní jak dělá vnitřní audit dle příručky jakosti...
Reply
Libor Fleischhans
12/7/2016 20:52:27
SOD že je bič? To je úsměvné! CIS umí 1000 x víc než přítomnost vozidla na SME. Za volný čep ručí stejně kdo auto prohlíží i po opravě a vyzkoušet to lze také obstojně. Nedělejte z STK něco nadpozemského. Vybavení není problém a garážistou v Horní Dolní míníte koho. Ono nemusí být nikdo jen v Praze aby měl vybavení. Navštívil jsem servisy v pohraničí, kde je jen německá klientela a spadla by vám brada z Horní Dolní.
Reply
Petr
12/7/2016 21:17:20
S emisemi s Vámi souhlasím.
Petr
12/8/2016 17:08:06
Podívejte se do Polska jak to tam dopadlo.
Libor Fleischhans
12/8/2016 18:08:24
Petrovi: Proč srovnáváte Polsko s deregulací, když regulace není ani v Rakousku, ani v Německu ani ve Velké Británii a tam ten model funguje? To jsou falešné argumenty které jako protiargument k deregulaci v Česku není ale vůbec relevantní.
Petr
12/8/2016 18:29:17
Pochopte rozdíl mezi západem a východem Evropy. Bohužel je to v lidech jak jsem psal poprvé a kupní sílou.Nikoho nehájím.Autama se zabývám 25 let a taky vím jak to dělají v Rakousku a Německu. U nás by to dopadlo jako v Polsku.Třeba si na mě pak vzpomenete až bude procházet 99,9 % aut.
Ruda
12/7/2016 21:51:57
Jak se tady chřestýši snaží zastrašovat,že je technická kontrola vlastně strašně náročná věc,kterou zvládají jen oni.Straší,aby jim nevznikla konkurence,na ni nejsou zvyklí.Je jasné,jak reagují,vždyť jim deregulace ohrožuje ´oslíčku otřes se´.Zábavné reakce,jen co je pravda.
Reply
Michal Cuc
12/9/2016 12:22:47
Hrůza, tak jsem se přihlásil k ASEMu, abych konečně zlepšil podmínky k dýchání v naší zemi. Pravidla se změnila, je na nás jestli se do toho opřeme, zatímco žádné pozitivní rady zde nevidím, skončil jsem už jen pouhým shlédnutím napadání všech STK bez výjimky, je to trochu profesní urážka. Ale budiž třeba se emise vyřeší praxí. A STK s tímto záměrem zajisté ve většině souhlasí, zároveň ukáží že je možné vyjádřit se k službami technických prohlídek i pozitivně. Je to hanba pane předsedo.
Reply
Karel
12/9/2016 12:36:20
Ano. také sleduji ASEM od úplného začátku, ale přijde mi to ode zdi ke zdi. jeden článek, pod který bych se s radostí podepsal a druhý, který mě skoro uráží. A poukazování na uzavřené diskuse pouze pro členy ASEM - tedy platící členy ASEm, to je také poměrně odrazující. Klidně a rád bych se stal členem podobného spolku, ale ASEM je pro mě krajně nečitelný, bohužel.
Reply
Libor Fleischhans
12/11/2016 07:46:02
Poukazování na uzavřené diskuze na webu? Kde prosím Vás? My je na webu nemáme. Jinak členem spolku jsou dokonce i odpůrci deregulace (pan Cuc - předseda profesní komory STK) a vidí všude do všech rovin webu. Žádné tajnosti před nikým nemáme. Sledujeme přesně naše cíle, které stojí od začátku zde na webu beze změn. A nevím z čeho usuzujete "ode zdi ke zdi", když názory Ministerstva nám jednou v televizi ústy Neřolda i Ťoka oznámí totální deregulaci ("Kdo požádá, ten dostane"), pak vypustí že samotné SME zaniknou, když se nesloučí s STK, pak STK zakážou tím, že jim nechá postavit jen "linku" a tu mu v druhém kole regulací stejně zakážou. Teď zase řekli, že Emisní mechanik se musí povinně vyškolit i na Technika STK, i když tuhle činnost nedělá a jak to tak vypadá dělat ani nebude smět.
Libor Fleischhans
12/9/2016 12:44:40
Omlouvám se, ale nikde jsem "nenapadal všechny STK bez výjimky" to jste napsal Vy. Urazit mohu toho, kdo se v tom pozná. Vás jsem urážet neměl v úmyslu, vztahujete to i na poctivé, kterých se to netýká. Ale pochopte, že jediná podvodná STK v okolí 60 km těm ostatním deseti stáhne zákazníky. Pak těm ostatním nezbývá než dělat to samé, jinak k nim nikdo nepojede. Vy jste asi výjimka. Děkuji za příspěvek, ale za žádnou hanbu se necítím být odpovědný.
Reply
Michal Cuc
12/9/2016 13:08:48
Ok, jen jsem to napsal, abychom neházeli 90 procent dordržujících pravidla do jednoho pytle. A platí, že ASEM má zřejmě jiné cíle. Emise, emise, emise, je to co nás spojuje, deregulovat trh v STK, to je podle mnoha z nás šílenství.
Reply
Libor Fleischhans
12/9/2016 13:49:42
ASEM má cíle v preambuli. Stačí si je přečíst: Férové podnikatelské prostředí, bezpečnější a čistší auta. Ne to, co se tu předvádí 15 let s regulací.
Reply
Karel
12/9/2016 15:03:29
Vy pořád žijete v bludu, že zákazník přijede do opravny na emise, tam neprojde, opravna mu řekne že je vadný katalyzátor, lambda atd, ať si připraví třeba 20 000,-, zákazník si tam radostně nechá auto opravit a všichni budou spokojení. Víte co se stane? Zákazník si pomyslí něco o prdeli, třískne dveřma a odjede jinam, kde to budou umět i jinak. A čím víc těch servisů bude mít ty emise a stk, tím to bude jednodušší, tím víc lidí se to naučí odrbat.
Libor Fleischhans
12/9/2016 18:41:34
Já ale už dnes opravuji poslední rok desítky lambdasond, egr ventilů, katalyzátorů, vyčištěných 170 filtrů, kamarád z vrakoviště má od 2016 nárůst vozidel na sešrotování (od té doby co se na STK fotí). Vy žijete v bludu, lambdasonda dohromady s katem nestojí ani třetinu, co jste vypustil. A při kontrolách vychází naprosto valná většina emisně v pořádku. Já brojím stále dokola proti skutečně malému množství aut, které občas potkám a vidím, že je to tisícinásobná dýmovnice, o které mne přesvědčujete, že je správné aby nás všechny její majitel ohrožoval, otravoval smradem a že by měl jet někam, kde to umí změřit na "vyhověl".
Karel
12/10/2016 00:54:55
Citace:" že je to tisícinásobná dýmovnice, o které mne přesvědčujete, že je správné aby nás všechny její majitel ohrožoval, otravoval smradem a že by měl jet někam, kde to umí změřit na "vyhověl".
Reply
Libor Fleischhans
12/11/2016 07:28:53
Krásně jste mi nahrál a děkuji za to: To je přece tem princip, kterému je úplně jedno, jestli kontrol je 400 nebo 10.000!
Reply
David
12/11/2016 14:08:47
To nemůže dopadnout dobře toto ...!!!
Reply
Ivoš
12/11/2016 16:44:29
Sodoma Gomora.
Reply
Libor Fleischhans
12/12/2016 07:13:30
Funguje to např. v Německu, odstranilo to monopol na STK a Policie trestá podvodníky za trestné činy (žádné správní řízení jako tady), kteří se jednou za rok stejně někde objeví. Viz minulý týden: http://www.kfz-betrieb.vogel.de/sonderermittler-decken-betrug-mit-hu-plaketten-auf-a-566346/ Tady to postihlo 200 automobilů. Kolik automobilů je asi "podvedených" za současné regulace v ČR?
Reply
Karel
12/12/2016 11:48:31
Pevně věřím, že má Dekra dost silnou pozici, aby tenhle nápad smetli ze stolu. Protože pak by se teprv děly věci, že bychom se nestačili divit.
Reply
Libor Fleischhans
12/13/2016 14:30:11
Myslím, že v dnešní době, kdy nad Českou Republikou vyhrávají soudy i jednotliví důchodci, bude spíš potřeba mít silné argumenty než "silnou pozici". Nechtějte vědět, který soudní znalec teď půjde sedět za zmanipulovaný posudek na nehodu Janouška s přejetou Vietnamkou. Nechtějte vědět, jaká organizace za ním stála! "Silná pozice...."
Reply
Ruda
12/29/2016 19:23:43
Ta Vaše DEKRA má sice silnou pozici, ale s Dolečkem asi půjdou sedět za zkreslování soudně znaleckých posudků: Ve svém podnětu soudce městského soudu Tomáš Kubovec uvedl, že znalci Jiří Doleček a experti ze společnosti Dekra mohli porušit zákon. Viz zde: http://zpravy.idnes.cz/roman-janousek-znalec-policie-obvineni-d93-/domaci.aspx?c=A160401_102730_domaci_ane
Reply
chamer
12/12/2016 14:39:57
Tady žijeme v česku,víte,jak by to dopadlo?,katastrofálně :-O
Reply
Ivo
12/13/2016 12:19:48
Tak si čtu tuhle diskusi a docela se divím. Proč by to mělo v případě malých STK dopadnout katastrofálně? Myslím, že do toho nepůjde každý malý a nevybavený servis, aby musel vše dokupovat a byl závislý jen na provádění TK, ale samozřejmě záleží jak by to bylo nastaveno. Uvědomte si, že malý servis a jeho majitel budou mít zájem na kvalitně odvedené práci od A do Z a kromě toho dopad případných sankcí je pro malý servis mnohem citelnější než pro zaměstnance linky STK tak proč by podváděl. Ano žijeme v česku a je to vidět z názorů většiny tady i když to někteří možná myslí jen jako smutné konstatování a pokud na tom nechceme vůbec nic změnit tak potom neukazujme na Němce a ostatní jak se mají dobře. Jsme Češi a jiná povaha, nepůjde to ze dne na den, ale čím dřív tím líp.Myslím, že automatický úplatek, který je naprosto běžnou praxi na STK a Emisích není v pořádku, tudíž systém který tady je zavedený naprosto selhává. Emise-co nejrychleji zavést CIS ať se začne alespoň trochu měřit. Co se týká některých ostřejších reakcí pana Flieschhanse ani se po těch letech marného boje nedivím. Zkusme spíš napsat každý svůj názor jak na to a ne jenom nadávat, že je všechno špatně.
Reply
Ruda
12/30/2016 23:43:47
Jak tak koukám, tak už se tu proti deregulaci STK argumentuje jen zoufalými nekonkrétními povzdechy (Sodoma Gomora, katastrofa.........). Asi došly argumenty :-/
Reply
David
12/13/2016 17:58:19
Ano Němci jsou na tom dobře a budou, protože jim to myslí. Češi patří mezi tupé státy, kterých moc není. Zničili si vlastní hospodářstvi, zaprodali sami sebe. Nemáte ani páru o tom že mnoho českých firem drží při životě Rusko ,Němec od nás nic nechce. Že bychom postavily supermárkety v Německu ? Ti by nás hnali.
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |