Členské státy se budou řídit instrukcemi Směrnice 2014/45/EU a přitom vnímat vlastní specifické podmínky a vazbu na historii. Ministr dopravy Dan Ťok organizuje dne 21. 6. 2016 setkání, kde se budou prezentovat všechny připravované změny tzv. "velké technické novely". Osloveny jsou všechny zainteresované organizace, aby se k prezentovaným změnám mohly v zájmu komunit, které zastupují, ve lhůtě pro podání pozměňovacích návrhů vyjadřovat. Naší asociaci jsou nejbližší zájmy vyjádřeny v preambuli ASEM (viz. o ASEMu.), tedy zájmy emisních techniků a opravářů v souladu se snahami o nejlepší možný udržitelný stav emisního chování motorových vozidel v provozu. ASEM se může tohoto semináře zúčastnit ve 4 zástupcích a očekává, že vybraní pozvaní se tohoto jednání zúčastní. V každém případě vás ostatní budeme o obsahu tohoto semináře informovat hned druhý den po schůzce. (více po kliknutí na "Read more") Na ASEM se obracejí specialisté, kteří "Technickou kontrolu" (dále jen "TK" = technická kontrola vozidla společně s emisemi) nechtějí a nikdy ji chtít z principu nebudou, protože jejich činnost je specificky zaměřená na jiný typ služeb. Např. mnoho "Dieselservisů" v republice má zřízenou "Emisní stanici" pouze na diesely. Tou procházejí všechna opravená vozidla z podniku. Takto typicky orientovanou dílnou jsou např. různé dopravní podniky. Podvozky ani benzínová vozidla kontrolovat nechtějí. Emisní protokol vydávaly jako výstupní vyhovující emisní a diagnostický protokol, tedy jako "třešničku na dortu" po úspěšně provedené generální opravě motoru. Emisní zařízení k tomu potřebné se jim zaplatilo právě z povinného měření emisí u jejich neveřejné emisní stanice tím, že je nemuseli platit u cizí STK, která podle dosavadních pravidel nesměla být spjatá s opravami. Nyní jim stát chce kus této živnosti logicky spjaté s jejich dlouholetou službou zakázat. Další příklad v upravené citace z jednoho dopisů doručených ASEM: Existují spousty stanic SME fungujících již více než 20 let samostatně, které byly nedávno nuceny zakoupit nové přístroje na ME a investovat značné finanční prostředky. Prakticky měsíc před zavedením metodiky, na kterou se tyto servisy velmi pečlivě připravovaly (diagnostická školení, prohlubovací školení, expertízy pracoviště apod.) přijde informace, že by všechny samostatné SME měly od roku 2023 zaniknout! Je třeba podtrhnout, že to byly právě ony stanice, které neměly motivaci podvádět v měření emisí, protože jejich hlavní obživou byly a jsou opravy motorů a emisních systémů. Pokud prostřednictvím ASEM bude hájit své zájmy více podnikatelských subjektů naší branže, a z principiu jejich zaměření a pozice na trhu nemají současně zájem na zřízení pracoviště TK (technické kontroly), pak by měla naše legislativa zvážit minimálně možnost výjimky těmto subjektům dovolit jim doživotní existenci jako samostatné stanice měření emisí. Rušit doposud dobře fungující samostatné emise u úzce spacializované opravny, která si historicky vybudovala ve své lokalitě důležitou a existenční pozici, by mohlo být považováno až za diskriminační jednání ze strany státu. Zkrátka nově tedy samostatné SME nepovolovat, ale ty specificky specializované nechat dožít. Zaniknou-li okolnostními samy, např. tím, že nově vznikající sdružené TK jim odvedou klientelu, pak je to nějaký spravedlivý vývoj a ne "zákaz podnikatelské činnosti". Vaše názory, stejně jako doplňující připomínky či jakákoliv další spojená témata, sdělení či požadavky poštou na [email protected].
7 Comments
Jaromír L.
6/3/2016 16:11:10
V tom dávam EU za pravdu ,STK by měla být společně s ME a měla by být doba aspoň 14 dnů na opravu vozidla, když neprojde na emisích. Na opravu jsou autoservisy a autor.servisy.
Reply
LIbor Fleischhans
6/6/2016 13:40:50
Vše, až na jeden detail správně. Proč by nemohly být technické kontroly s emisemi v rámci autoopraven, pokud bude z principu již velmi vysoká míra objektivity? Servisy by měly připravit aut na emise, musí mít tedy podobné diagnostické vybavení a nesměly by pak kontrolovat a vydat kontrolní plaketu na dva roky? Jakou budou mít motivaci "mít přístroje" když je nebudou smět oficiálně využít k vydávání známek?
Reply
Pavel
6/9/2016 17:43:02
Tak zprivatizujte hygienické stanice, dejte to každému jako STK. Pak přijde z privatizované hygienické stanice kontrolor do supermarketu a samozřejmě zjistí, že tam mají bordel, špínu, myší trus, prošlé potraviny. A hned se domluví s vedením s tím, že jim udělá službu a prodá supermarketu ty správné potraviny, všude uklidí a vydesinfikuje prostory samozřejmě za úplatu,vyškolí dále zaměstnance za úplatu jak správně provozovat provozovnu . To samé jako u zcestného návrhu STK s emisemi. Každý kdo má aspoň základní vzdělání musí vidět obrovský střet zájmu a z toho vycházející korupci.
Petr
6/19/2016 20:55:11
Je to lobby majitelů velkých autoservisů ,kteří chtějí ušetřit za STK a chtějí si tak nahrabat ještě víc na službách protože z prodeje nových aut neuživí celej barák.
Pavel
6/3/2016 18:01:36
Tady se dostane jedna lobistická banda k moci a překopá všechno co předtím ta druhá banda vytvořila. Zase jdeme ode zdi ke zdi.Už by chtělo aby samostatné stanice měření emisí žalovali stát za jejich budoucí likvidaci.
Reply
LIbor Fleischhans
6/6/2016 13:44:45
Ona to ale není vůbec likvidace, nýbrž otevření příležitosti pro všechny, kromě velkých i pro ty menší a malé i v odlehlých lokalitách, což bude znamenat přínos práce do malých obcí.
Reply
Pavel
6/9/2016 17:46:58
Tak zprivatizujte hygienické stanice, dejte to každému jako STK. Pak přijde z privatizované hygienické stanice kontrolor do supermarketu a samozřejmě zjistí, že tam mají bordel, špínu, myší trus, prošlé potraviny. A hned se domluví s vedením s tím, že jim udělá službu a prodá supermarketu ty správné potraviny, všude uklidí a vydesinfikuje prostory, samozřejmě za úplatu,vyškolí dále zaměstnance za úplatu jak správně provozovat provozovnu . To samé jako u zcestného návrhu STK s emisemi. Každý v tom musí vidět obrovský střet zájmu a neskutečnou korupci.
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |