Dne 27. 1. 2017 se v 10:00 hod. dopoledne uskutečnila v kanceláři ředitele legislativního odboru schůzka zástupce ASEM L.Fleischhanse s Mgr. Martinem Vavřinou za přítomnosti Jany Budíkové z legislativního odboru a zástupců odboru 150 pana Bc. Pavla Noska a posléze i Ing. Jiřího Počty. Jednání se uskutečnilo k vypořádání připomínek k novele zákona č. 56/2001 Sb., 13/1997 Sb. a 361/2000 Sb. uplatněných asociací ASEM. Ředitel Vavřina konstatoval, že i kdyby připomínky k novele zákona č. 56/2001 Sb. by mohly být i "oprávněné", dnes již nejsou na pořadu dne, protože si poslanci schválili ve třech čteních své řešení, odlišné i od původních představ Ministerstva dopravy. Závěrečný komentář Mgr. Vavřiny k novele zákona č. 56/2001 Sb. byl, že šlo především o kvalitní lobbing ze strany STK. Ke kritickým připomínkám ASEM k návrhům změn v novele vyhlášky 302/2001 Sb. se však Mgr. Vavřina vyjádřil vstřícněji (zejména k povinnému školení emisních mechaniků u opraven "na kontrolního technika") a vyslovil i pochopení k některým z nich. Ministerstvo dopravy bude na schůzkách odborné skupiny pro změny v novele Vyhlášky 302/2001 Sb. postupovat s vědomím těchto připomínek asociace emisních techniků a opravářů. Výsledkem jednání je zpráva o vypořádání, kterou ASEM obdržel od Ministerstva dopravy a doručí ji všem registrovaným členům asociace v jejím plném znění. Aktivity ASEM dosáhly některých dílčích cílů a rozhodně tedy nejsou zbytečné. ASEM v žádném případě nevzdává boj za zřizování tzv. "Malých STK" u technologicky dobře vybavených autoservisů v zájmu odlehčení životnímu prostředí nadbytečnou dopravou mezi nekoncepční velkokapacitní STK a autoopravnami. Toto nadbytečné pendlování vozidel sem a tam podstatně přispívá k tvorbě emisního smogu a prachových částic z dopravy.
Je škoda, že poslanci hájí jakousi kartelovou dohodu hrstky podnikatelů - majitelů STK, i za použití zákonných prostředků. Možná, že však právě první měsíce po nabytí účinnosti novely odhalí regulace "velkokapacitních STK" všechny své nedostatky, a že se veřejnost i politici přesvědčí o skutečných příčinách negativních důsledků současné koncepce. Zatížení zbytečnou dopravou, nedostupnost pro občany, motivace nejvyššího zisku STK jen tehdy, když auta u emisí vyhovují, a kdy u velkých zákazníků STK funguje "klientelismus" ještě intenzivněji, než doposud. Hlavní cíle Evropské směrnice 2014/45/EU tedy díky "našim" poslancům splněny v ČR nebudou.
0 Comments
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |