ASEM vyvolal krizovou schůzku s Ministrem dopravy (dnes 15. 7 .2016 v 10:00 u něho v kanceláři), kde jsme za členy ASEM argumentovali jejich oprávněné obavy. Totiž že nová metodika bude od 1. 9. 2016 vyhazovat lidi z emisí neodůvodněně, a že se stejně distribuce a zaškolení nového SW nemůže stihnout! Dvouměsíční prodloužení termínu v době dovolených je nedostačující. Výsledkem hodinové schůzky byl příslib prosazení prodloužení termínu odkladu spuštění nového software do konce letošního roku - tedy do 31. 12. 2016, pokud tento příslib ministra ještě projde mezirezortním řízením. Dále se na schůzce probírala témata emisních přístrojů, které již schválení pro provoz na SME mají, i když logicky ještě bez požadovaných posledních změn v softwaru ze 7. 6. 2016. Panika při koupí nových přístrojů se nekoná, protože schválení by během srpna měla být všechna na stole včetně dodatků do 7. 6. 2016. ASEM tedy zabojoval v době dovolených opravdu na poslední chvíli! Děkujeme všem členům za podněty, pomohli jste nám argumentovat. Naše síla ve prospěch logiky a zdravého rozumu začíná fungovat. Vzkaz těm, kdo ještě členy ASEM nejsou: Staňte se členy ASEM a budete moci spoluovlivňovat Vaši profesní budoucnost!
11 Comments
David
7/15/2016 19:30:49
Je to všechno pěkné, ale aby někoho jednoho dne nenapadlo, že emisní technik je zbytečný, když všechno za něj udělá počítač. Stačí vzít brigádnika ten strčí do výfuku sondu a napojí obd a vše ostatní rozhodne PC. Nebo by tam mohla být samoobsluha.
Reply
LIbor Fleischhans
7/15/2016 21:37:00
No, od toho je právě jeden z těchto dopisů: http://www.asem.cz/aktuality/asem-dva-cervencove-dopisy-ministerstvu-dopravy
Reply
Dalibor Dušek
7/18/2016 12:26:53
Nový SW je dle mého nutný nejprve otestovat na vzorku stanic SME (paralelně - protokol by byl jen pro účely testování. Stejným způsobem se dříve testovala i první verze CIS STK) a pak jej teprve požadovat po všech. Prodloužení termínu je dle mého pouze posouvání průšvihu, který rozhodně přijde. Svým mechanikům SME, pravděpodobně pořídíme pepřový sprej :)
Reply
LIbor Fleischhans
7/18/2016 16:18:14
Žádost ASEM o "Zaváděcí období" jsme poslali Ministerstvu za asociaci již v květnu. Ale jako člen pracovní skupiny jsem za IHR Technika na nezralost, díry a nesmysly v metodice poukazoval celé dva roky, co se obě generace členů pracovní skupiny scházely. Bohužel nenašel jsem ve skupině nikoho, který by se k mé argumentaci chtěl přidat. Důvody si netroufám definovat. Prostě je jen tuším, ale nechci je vyslovit. Naopak snahy dělat věci nepřehlednými a složitými, jakoby bylo tím prioritním úkolem pracovní skupiny pro tvorbu metodiky. Takhle se ani metodika ani SW nikde nevyvíjí.
Reply
Michal Cuc
7/19/2016 12:48:17
Dobrý den,
Reply
LIbor Fleischhans
7/19/2016 13:33:24
Nakoupeno máte, ale to "bez zlehčování" neznamená vůbec nic. Vaše přístroje naprosto jistě budou vyhazovat auta bezdůvodně. Jestli chcete, přijedu k Vám s televizí a nechám se s autem vyřadit z provozu (končí TK) jen proto, protože je metodika bez alternativ. Ostrý start by nebyl nejlepší. Poškodíte spousty emisních mechaniků a majitelů vozidel. Je to ode zdi ke zdi. Nejdřív projde auto aniž by bylo přítomno, pak zase neprojdou auta, které nový SW principiálně neumí dokončit v předepsané proceduře !!!
Reply
Michal Cuc
7/19/2016 16:16:20
Dobrý den, prosím přijeďte k nám s televizí, alespoň bude pan Ministr opět nahým králem a pokud si to uvědomí bude se tu věc snažit napravit. Rád budu za nějaké setkání ASEMu a vyslechnu si jaký je vlastně plán. Ano toto je ode zdi ke zdi.
Reply
Dalibor Dušek
7/20/2016 09:51:10
Dobrý den, něco spustit a pak to podle potřeb rovnat lze jen v případech, kdy o výsledku rozhoduje emisní mechanik. Dle nového bude o výsledku rozhodovat pouze emisní přístroj. To znamená, že pokud vydá MD na něco výjimku (objeví se u nějaké značky nečekaný problém )bude se muset SW ve všech přístrojích změnit. (nový bude muset být opět schválen) Jen pro informaci od 01.01.2016 vzniklo několik variant rozhodování výsledku okolo readinessů, tyto šarády již možné.nebudou Prostě jak se přístroje nastaví tak to bude a hotovo :).
Reply
Libor Fleischhans
7/20/2016 10:42:35
Dnešní případ: Fabia 1,2 HTP kód motoru BMD. Toto vozidlo může mít při komunikaci přes OBD zásuvku problém, protože zde nebyla dodržena norma protokolu. Výsledkem je, že komunikaci nemusí jít s některými přístroji navázat napoprvé, ale třeba na desátý pokus, nebo se to při smůle u ME nepovede vůbec. Pokud ji naváže, komunikuje ve všech parametrech již bez problémů. S některými přístroji komunikuje již také bez problémů. Je to jen jeden typ ŠKODA vozu s motorem BMD a z roků výroby 2006, jinde problém není.
Tomas
7/25/2016 12:15:58
Tak pokud ECU toho auta opravdu NEdodržuje OBD normu, pak za to stoprocentně může výrobce (software v ECU) a ten by tedy měl neprodleně poskytnout (zdarma) nápravu = nahrání nové verze software do všech postižených aut.
dalibor Dušek
7/20/2016 09:52:41
Ještě jsem zapomněl dodat:
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |