Na ASEM se od včerejška obracejí první akreditovaní zástupci značek a renomované autorizované servisy v České republice a žádají o podporu dle evropské směrnice 2014/45/EU, která ruší evropskou směrnici 2009/40/ES, kde pod zdůvodněním (34) stojí toto: "Kontroloři by při provádění technických prohlídek měli jednat nezávisle a jejich úsudek by neměl být ovlivněn střetem zájmů, včetně zájmů ekonomických nebo osobní povahy. Odměna kontrolorů by tedy neměla být v přímém vztahu k výsledkům technických prohlídek. Členské státy by měly mít možnost stanovit požadavky ohledně oddělení činností nebo povolit soukromým subjektům provádět zároveň technické prohlídky i opravy vozidel, a to i na tomtéž vozidle, v případech, kdy se orgán dozoru přesvědčil, že je zachována vysoká úroveň objektivity." (konec citace směrnice 2014/45/EU) ASEM podpoří jak neautorizované, tak i autorizované opravny, kde budou splňovat předpoklady pro "vysokou úroveň objektivity", Tuto "vysokou úroveň" bude ASEM pomáhat zajišťovat a certifikovat pro své členy tak, aby je orgány dozoru uznali za dostatečné. K opatřením, které mohou vysokou objektivitu zajistit patří vedle výstupů z měřicích přístrojů i dokumentační systém prokazatelných závad. (Prohlížejte obrázky a čtěte dále po kliknutí na "Read more" níže...) ASEM si dovolil pracovně pro své členy nazvat novou formu technických kontrol novým názvem "TK". Výraz "STK" bude ASEM zatím pracovně používat pro staré formy kontrolních linek Stanic Technických Kontrol tak, jak byly schvalovány do roku 2018. Pracovní výraz výraz "SME" bude ASEM používat pro formu samostatných do roku 2023 fungujících Stanic Měření Emisí v takové podobě, jak byly schvalovány doposud.
V níže zobrazené galerii je na prvním obrázku klasická česká velkokapacitní STK s několika linkami. Tyto stanice však doplní po roce 2018 i TK v podobách zobrazených na ostatních obrázcích, jak existují v Německu, Rakousku či Švýcarsku a to nejen u autorizovaných či neautorizovaných autoopraven, ale i u zkušebních organizací jako je GTÜ či KÜS. Podoby STK, SME a TK budou vedle sebe existovat do roku 2023, pak už budou jen technické kontroly typu TK, nabízející dle evropského požadavku jak technickou, tak i emisní kontrolu, popřípadě i opravy, pokud před orgány dozoru splní i kritéria "dostatečné objektivity".
0 Comments
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí. Přispějte libovolnou částku na podporu kvality technických prohlídek nebo se staňte členem a pomozte nám věci měnit.
Vaše podpora pomáhá chránit ovzduší, zdraví i bezpečnost nás všech.
|