Konec deregulace počtu STK na "okres" Ředitel ASEM Libor Fleischhans seděl minulý týden v rámci aktivit asociace v kanceláři ministra dopravy Dana Ťoka a za pár dní na to i v kanceláři ředitele odboru 150 Ivana Nováka: "Evropská unie požaduje v rámci svobodného podnikání konec deregulace počtu STK v ČR. A nejenom to. EU nechce samostatnou SME, ale vždy ve spojení s technickou kontrolou. Současné stanice měření emisí však mají na zřízení společného pracoviště TK a ME čas do roku 2023". "Estékáčka" u nás zatím známe jako "průjezdní linku s velkými vraty na vjezdu i výjezdu. Ale budou takto vypadat i vznikající nová "kontrolní místa", která po novele musí úřad povolit kdekoliv, když splní podmínky technického vybavení? Dovoluji si odhadnout, že nebudou, protože plánovat velkokapacitní linku v době, když jejich počet již není regulován, by byl z ekonomického pohledu risk. Pokud jich začne být v některé oblasti více, budou mezi sebou opět soutěžit, jako tomu bylo nedávno, kdy se ještě na STK nefotografovalo. Podvádění však zatnou tipec online protokoly a fotodokumentace. Nařízení EU však úplně nezakazuje i variantu technických kontrol s opravami v jednom místě, pokud bude zajištěna dostatečná objektivita nestrannosti. Ta se právě zajišťuje např. focením vozidel, emisními protokoly on-line, přípravou implementace emisních výsledků do již fungujícího CIS (sběr dat z kontrol do centrálního serveru MD). Kliknutím na "Rad more" zde níže čtěte dále... Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/45/EU ze dne 3. dubna 2014 CITACE ODSTAVCE Č. (34) "Kontroloři by při provádění technických prohlídek měli jednat nezávisle a jejich úsudek by neměl být ovlivněn střetem zájmů, včetně střetu zájmů ekonomické nebo osobní povahy. Odměna kontrolorů by proto neměla být v přímém vztahu k výsledkům technických prohlídek. Členské státy by měly mít možnost stanovit požadavky ohledně oddělení činností nebo povolit soukromým subjektům provádět zároveň technické prohlídky i opravy vozidel, a to i na tomtéž vozidle, v případech, kdy se orgán dozoru přesvědčil, že je zachovávána vysoká úroveň objektivity. ..KONEC CITACE ASEM: Z uvedeného textu vyplývá, že členský stát by měl povolit jak prohlídky tak opravy, kdy se orgán dozoru přesvědčil, že je zachována vysoká úroveň objektivity. Studujte s námi text Evropské direktivy a hledejte v ní témata, která bychom měli znát, aby naší podnikatelskou činnost neobrátilo naruby nějaké mocné lobby, které bude poslancům vysvětlovat znění jinak, totiž "po svém". Pak by se mohlo stát, že se plány mnoha drobných podnikatelů zhroutí a stav se vrátí tam, kde byl minulých 15 let. Zde je celý text direktivy. Kdy vstoupí v platnost "velká technická novela" ? Odstavec (44) CITACE "Zkušební zařízení a vybavení používaná ve stanicích technické kontroly by měla splňovat požadavky stanovené pro provádění technických prohlídek. Vzhledem k tomu, že to vyžaduje významné investice a úpravy, které nemohou být provedeny okamžitě, měla by být ke splnění těchto požadavků poskytnuta lhůta pěti let. Obdobně by měla být poskytnuta lhůta pěti let orgánům dozoru, aby tyto mohly splnit všechna kritéria a požadavky týkající se udělování oprávnění stanicím technické kontroly a dozoru nad nimi." KONEC CITACE Tady pokud počítáme, že "velká technická novela", jak ji pracovně nazveme vyjde vo roce 2017, začne platit 2018, tak náběhová doba 5 let dává datum Stanoviště technické kontroly (technická s emisemi) v roce 2023.
3 Comments
5/23/2016 10:29:46
Teď je pro emisní stanici-autoservis opravdu těžké se rozhodnout zda koupit nyní nové vybavení pro emise nutné od 1.8.2016, když pan ministr Ťok v pořadu Týden v politice řekl, že samostatné emise budou zrušeny možná ještě letos a podmínky pro získání licence na provozování STK v autoservisu nejsou zatím nastaveny. Víc už se to asi zamotat nedalo.
Reply
Libor Fleischhans
5/23/2016 13:32:32
Schvalovat se to bude v příštím roce, po roce to vstoupí v platnost a EU směrnice doporučuje všem členům udělit na přechodnou dobu 5 let lhůtu na dovybavení stávajících SME bez technických kontrol. Takže zakázat jejich provoz půjde až po r. 2023, přetrvávající existenci samotných SME tedy předpokládejte do r. 2023.
Reply
ivan mikov
5/24/2016 19:54:36
Nešlo by zatlačit na MD , aby alespoň ve věstníku slíbyla ten rok 2023??? aby to nechtěli udělat, jak je zvykem již od roku 2018...
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |