Ministerstvo dopravy dnes odpoledne zaslalo do datové schránky asociace ASEM znění návrhu novely zákona č. 56/2001 Sb. Členové ASEM dostali kompletní znění k dispozici (v diskrétní sekci "Členské aktuality" přístupné jen platícím členům ASEM). Členové jej mohou prostudovat a zaslat zpět na ASEM ke zpracování centrálního připomínkování, kterého nejzazší lhůta je 19.12.2016. Předběžné čtení, lépe řečeno prolétnutí návrhu znění novely prozradilo, že členové mají co připomínkovat. Některá znění vítáme. Mezi taková patří třeba toto: "Požádá-li orgán nebo stanice technické kontroly (ASEM by doplnil i "nebo stanice emisní kontroly) jiného členského státu výrobce se sídlem na území České republiky o poskytnutí údajů nezbytných pro provádění technické prohlídky silničního vozidla, výrobce je povinen této žádosti vyhovět." Podobné povinnosti pomohou získávat mnohdy těžko dostupné informace. Ale ne všechna znění jsou optimistická a mnohá skrývají i podmínky, které splní jen někdo, nebo na základě kterých nebude možné pokračovat v záměrech, které se zdály být doposud samozřejmé a logické. Členové ASEM mohou připomínkovat návrh novely do půlky prosince. Pak bude zpracován centrálně a za všechny členy asociace zaslán Ministerstvu dopravy nejpozději do 19. 12. 2016.
8 Comments
Ruda
11/30/2016 21:27:21
Četli jste tohle? http://www.pressreader.com/czech-republic/mf-dnes/20161129/281784218701632
Reply
Libor Fleischhans
11/30/2016 22:20:35
Ano, bylo to v Mladé Frontě Dnes z 28.11.2016. Novela zákona prošla třetím čtením a nyní ji máme opět k připomínkování. To co je zde v článku již diskutujeme v kruhu ASEM. Děkuji za upozornění. Do 19. 12. 2016 máme připomínky odevzdat Ministerstvu dopravy.
Reply
Fabio
12/1/2016 06:57:48
Proboha na co budeme muste mít vzdělání pro obě kontroly ?Máme stanici měření emisí při stanici technické kontroly asi cca 20 metrů od sebe a jako mechanik měření emisí se nikdy nedostanu na linku stk jednak jsem dost vytížen ve stanici emisí a na lince stk je dost techniků,takže budu muset dělat nějaké další zkoužky které mě budou stát čas a nemalé finance navíc zcela zbytečně.Nehledě na to,že když budu vykonávat stále stejnou profesi mechanika emisí tak polovinu věcí na technika stk za tři roky zapomenu.
Reply
Fabio
12/1/2016 07:14:01
A ti kteří mají jen emise u opravny a neplánují rozšíření o STK budou mít kompletní vzdělání pro obě tyto kontroly na co? Hlavně,aby se peníze točily.
Reply
Libor Fleischhans
12/1/2016 17:42:46
To je jako kdyby zubařům předepsali, aby se draze školili a přezkušovali každé tři roky z gynekologie :-). Opravdu. To nedává smysl.
Reply
Libor Fleischhans
12/1/2016 18:18:40
Prý toto: Při jednání s Evropskou komisí došlo k postupnému upřesňování výstupů z jednotlivých jednání, přičemž výsledným stanoviskem Komise je
fabio
12/1/2016 19:06:25
A to budou podle novely 56 serizovat a opravovat ti technici na stk ? :-)
Reply
Libor Fleischhans
12/1/2016 21:47:52
Teď si to nedovedu představit, ale myslím, že dělení na dvě pracoviště je dobrý náskok, který už byl za starého systému postaven a je tu. Jen si myslím, že jednu STK linku musí krmit nejméně dvě předřazené emisní pracoviště, aby linka nestála. Opravovat a zabývat se emisními závadami (i výměnami dílů) musí dílna, kde na to bude čas a další přístroje (multiznačkovou diagnostiku a osciloskop), jinak nelze opravovat to, co bez jmenovaného není vidět.
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |