Škoda, že takové informace vycházejí prakticky v půlce prázdnin, když např. problémy s dodržením předepsaných otáček pro měření emisí mohly být řešeny již v roce ca 2006, Od té doby se totiž datují odchylky pro měření emisí předepsaných otáček vozidel některých výrobců, které v připomínkování odborné skupiny ministerstvo ani tehdy, avšak ani později neřešilo, ale již tehdy je musely řešit emisní stanice pro tento účel vyrobenými "šidítky", aby otáčky simulovaly do přístroje externím zařízením. Nechtěly totiž v některých případech téměř bezdůvodně vyhazovat občany s autem jinak v naprostém v pořádku. Zcela z jiného soudku: Do Věstníku dopravy se nám však nešťastně "zatoulala" následující formulace: CITACE: Zvláštní ustanovení: Výrobci mohou prodávat pouze takové přístroje, které budou mít v den prodeje platné osvědčení o schválení přístroje. SME, které si přístroj koupily v době, kdy měl platné schválení, ho mohou používat do doby, než si pořídí přístroj splňující nové požadavky na přístroje a metodiku. KONEC CITACE Zvláštní ustanovení by však podle názoru našich právníků mělo znít jinak. Např. takto: "Pro zákonem předepsané oficiální Měření emisí se smí používat pouze takové přístroje, které budou mít v den uvedení do provozu v SME platné osvědčení o schválení přístroje. Doufejme tedy, že tento "zákaz prodeje" není vzpomínka na korupční praktiky minulých dob, které ani Ministerstvo dopravy alespoň v pokusech neminuly. Tento nešťastně vyslovený praktický "zákaz prodeje" doposud na schválení čekajícím výrobcům, jako čirou náhodou zrovna v tom samém Věstníku dopravy, kde několik jiných výrobců emisních programů a přístrojů oznamují právě svoje schválení, by mohl být považován za ministerstvem účelově vyvolanou diskriminaci těch, co se v tomto seznamu zatím ještě nenacházejí. Doufejme tedy, že si autor této nešťastně volené formulace textu neuvědomil, že by to někdo mohl považovat za pokus o nedovolený způsob získání obchodní výhody.
Výrobci přece mohou prodávat přístroje jaké chtějí a komu chtějí, pokud nebudou odporovat technickým a bezpečnostním normám a nikdo jim to dle obchodního zákoníku nesmí zakazovat. Zda je někdo používá pro svou diagnostickou praxi nebo pro účely vydávání emisních protokolů je věc druhá. Proč se "zákaz prodeje" objevil ve Věstníku dopravy, bohužel jako na potvoru, současně s oznámením za pět minut dvanáct schválených přístrojů, se ASEM pokusí nyní na přání členů ASEM dopátrat. Věstník dopravy i s přílohami si můžete stáhnout na této adrese, kde najdete v tabulce věstník VD 8/ 2016.
1 Comment
Libor Fleischhans
8/8/2016 21:45:48
Dostali jsme reakci:
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |