Zveřejnění textu novely Vyhlášky č. 302/2001 Sb. znamená konec dvouměsíčního zatěžovacího testu telefonního přístroje ASEM. Zatímco Emisní stanici si může zřídit kdo chce a kde chce, pokud splní předepsané vybavení, STK ne, protože ji stát bude i nadále, avšak podle nových pravidel regulovat. Ten kdo podal nedávno žádost o zřízení nové STK, pak jeho žádost byla pozastavena. Tyto žádosti se znovu začnou vyřizovat, avšak ne hned, protože se krajští úředníci teprve od včera s novelou seznamují, jako my všichni: http://www.zmenyzakonu.cz/hledani.aspx?text=302/2001 (Docela zvláštní, že text přílohy č. 19 pro výpočet kapacitní potřeby v dokumentu není k dispozici??!!!) ASEM má již přílohu k dispozici a z ní je patrné, že spuštění CIS pro SME bude odloženo na 1. leden 2018! Do té doby se musí SME dovybavit zařízením, napojit na CIS a proškolit, aby byli oficiálně připojeni na pevnou a neměnnou IP adresu v režimu 24/7. Protože namísto plánovaného 1. 6. 2017 byla oficiálně zveřejněna novela vyhlášky č. 302/2001 Sb. teprve včera, kontaktovali jsme dnes jednoho ze zástupců úředníků krajských úřadů, kteří budou rozhodovat o schvalování nových žádostí o STK podle nových novelou stanovených, mimochodem velmi složitých (v příloze 19 na 9 stranách A4 vysvětlovaných) pravidel. Napsali jsme tedy dotaz na Krajský úřad středočeského kraje, jak že to bude probíhat... Pan Bc. Jaroslav Malý nám odpověděl takto: CITACE: "S ohledem na účinnost nové vyhlášky můžeme a budeme pokračovat v řízení, kterých je zde ale několik desítek. Způsob zatím není úplně jednoznačný, váže se i k rozhodnutí správního soudu v rámci jedné kasační stížnosti týkající se právě problematiky posuzování otázky veřejného zájmu, ale předpokládám, že budeme zohledňovat jak časové hledisko, tak i veřejný zájem v různých ohledech, které taktéž nejsou přesně definovány a budu záležet na konkrétní žádosti a oblasti, kde se předpokládá umístění provozovny STK. Zkrátka konkrétně k tomu nemůžeme nic bližšího prozatím sdělit a obecně z principů správního práva nemohu předjímat, podle jakých kritérii budeme rozhodovat, neboť to je otázkou správního uvážení a to je jako takové ze zákona neveřejné. Proto mě prosím nechápejte tak, že bych se nějakým způsobem snažil „mlžit“, ale je to téma skutečně velmi živé a diskutované (dnes byla vyhláška představena na MD všem KÚ) a nejednoznačné. Proto předpokládám, že první rozhodování nebude dříve jak za měsíc. Přeji příjemný den BC. Jaroslav Malý vedoucí oddělení dopravně správních agend, Odbor dopravy. KONEC CITACE Jak pan Malý naznačuje, bude situace okolo "přiklepnutí" schválení jedinému novému z více žadatelů na jeden okres dost vypjatá záležitost a ten, kdo bude ukazovat právní ramena a třeba i vyhrožovat "Kraji" soudem nebo stížnostmi, je to nezáviděníhodná situace. Jak jednoduché to mají žadatelé o Stanice Měření emisí, tam nehrozí nikomu nic a panuje zde volná soutěž. Kdo chce, má, kdo nechce nemá. A je jich spousty, co chtějí skončit z nechutenství v této přebyrokratizované a stále většími legislativními nesmysly svazované branži. ASEM stále nevzdává boj za tzv. "Malou STK", kterou zmiňoval úplně na začátku ministr dopravy Dan Ťok, a které by mohly vznikat u každé autoopravny nebo emisní stanice bez nadbytečné regulace. Ta kontroly jen prodražuje a je zdrojem skryté, ale velmi rozsáhlé korupce. Kontroloři by se v novém systému mohli jako živnostníci osamostatnit a platila by pro ně ostrá pravidla pro přenesenou působnost státu (ručení vlastním majetkem a doživotní zákaz činnosti při odhalení organizovaných podvodů). V zákulisí se šušká o zájmu autorizovaných servisů tuto službu poskytovat. Přiostřující se situace se šidítky a "emiskách", atrapami filtrů částic a tím, že u emisních/technických kontrol procházejí i vozidla na zakázku "důležitých klientů" koncepci "Malých STK" jen nahrává, i když to bude ještě asi chvíli trvat, až se tento nefunkční a pro zákazníky čím dál dražší systém definitivně položí, jako se tak stalo i v sousedním Německu, kde výhradní monopol DEKRA a TÜV jsou dávno ty tam. ASEM potřebuje jen podporu svých členů narůstající členské základny. Problém růstu členské základny je však strach z pomsty ze strany kontrol a monopolu v STK. Drobní podnikatelé v autoopravárenství mají před exekučním systémem opravdový a bytostný strach o svou existenci a jsou, bohužel ke škodě věci, ve většině stále ještě v anonymitě.
10 Comments
Polo
8/2/2017 07:45:24
Reply
Libor Fleischhans
8/2/2017 08:11:09
Pokud si přečtete pozorně čerstvou novelu Vyhlášky 302/2001 Sb., uvádí tato ke konci data, kdy co začíná platit. Kromě bodu 20 článku I, který jste zde právě ve svém dotazu uvedl, platí vše okamžitě datem zveřejnění nového znění vyhlášky.
Reply
Libor Fleischhans
8/2/2017 08:12:56
Tento bod platí od 1.1.2018.
Reply
Polo
8/2/2017 09:12:22
Rád bych si ji přečetl pozorně,ale nemohu najít celé znění aniž bych musel platit premiové členství.Je někde vyhláška veřejně v celém znění?
Reply
Libor Fleischhans
8/2/2017 10:23:43
Oficiálně není (ani u prémiového členství se ale nedozvíte obsah přílohy č. 19, který zde zcela chybí), ale členové ASEM ho mají (neoficiální verzi) k dispozici zdarma ke stažení ještě neoficiálně v diskrétní sekci pro členy ASEM
Reply
Pavel
8/9/2017 17:13:38
Priloha 19 je soucasti uz od jejiho zverejneni ve sbirce zakonu. Je potreba jen pouzit originalni zneni sbirky, napr. na serveru Ministerstva vnitra http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/SearchResult.aspx?q=302/2001&typeLaw=zakon&what=Text_v_anotaci
emise
8/2/2017 11:41:01
https://www.novinky.cz/ekonomika/445191-nove-diesely-se-emisni-norme-ani-nepriblizuji-audi-a8-ji-prekracuje-18krat-ukazal-test.html
Reply
Libor Fleischhans
8/2/2017 12:51:46
Co to má co dělat s článkem? Odkaz zde nechápu.
Reply
Lubor Sofroň
9/8/2017 19:48:22
Stát zaručuje pro stk+sme bysnys povinností předepsanou majitelům vozidel, stát reguluje podnikání v stk. Pokud Vám to vadí, podnikejte v oblasti kde Vám stát nenahání klientelu zákonnou povinností. Howgh.
Reply
Libor Fleischhans
9/9/2017 13:17:34
...stát reguluje masové podvádění ve většině STK... Stát "nezaručuje", kecy. Stát nedělá v této oblasti nic pozitivního, kolaboruje skrz korupčníky s podvodníky v byznysu s prodejem kladných protokolů ůvelkým klientům", protože dostanou od "vlivných podnikatelů" trafiky. Mne to uráží a boj dovedeme společně s rozumnými lidmi a právníky do úplného zrušení regulace STK, i kdybychom měli jít k Ústavnímu soudu a pak k Evropskému.
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |