Stalo se včera: Sněmovní tisk (http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=8&CT=51&CT1=0) Tento návrh skutečně stojí za prostudování a za připomínkování. A co že další novela, když dvě už byly? No, Evropská komise hrozí sankcemi za nedodržení směrnice. takže tahle novela bude a spěchá se na ni! Co v návrhu novely zákona 56/2001 Sb. stojí za zmínku? Třeba toto je doslovné znění: Citace: "Navrhuje se zrušit vágní požadavek na nestrannost, nezávislost a věrohodnost provozovatele stanice technické kontroly. Tento fakticky neuchopitelný požadavek zákona ve skutečnosti nemá žádný přezkoumatelný obsah a prokazuje se pouze čestným prohlášením. (ASEM: ve skutečnosti je to proto, že někteří provozovatelé STK jsou ve výkonu trestu z všelijakých podvodů a prohlášení dali že jsou čistí jako lilie). V upřesněné podobě bude tento požadavek rovněž zčásti přesunut na kontrolního technika." Konec citace Dále je dost zajímavé: Osoby, které provádějí technické prohlídky, nesmí být odměňovány způsobem, který by je motivoval ke zkreslování výsledků prohlídek (viz novelizační body 55 a 76). Porušení této povinnosti bude přestupkem, za který bude možné uložit pokutu až 5.000.000,- Kč. ..a tohle je to přesunutí odpovědnosti z provozovatele na technika/mechanika: Současně se navrhuje stanovení výslovného zákazu kontrolního technika zkreslovat výsledky provedených prohlídek za účelem získání majetkového nebo jiného prospěchu spolu se zavedením skutkové podstaty přestupku postihujícího porušení tohoto zákazu s odpovídající sankcí (pokuta až 500.000,- Kč).
5 Comments
Polo
2/7/2018 05:38:17
Povede to jen k tomu že tam kam jezdí jen známí tak budou šidit dál s úsměvem na tváři.A kontrolu odhadnou okamžitě.Stk se pak bude dělat jen ze známosti.
Reply
Libor Fleischhans
2/7/2018 09:36:49
Ano, bohužel je to tak od základu postavené a ví se, proč se to tak dělá. Je to jen bohapustý byznys bez přidané hodnoty. Myslím si ale, že dílčí malé změny povedou k dřívějšímu nebo pozdějšímu zániku regulace a "velkokapacitních pracovišť". Pokud systémově odpadne profit z "procházejících vraků", a STK nebude kšeft, ale obyčejná rutinní kontrola v servisech, kdy bude za opravy a výsledek zodpovědná jedna osoba, kterou je možné zavřít, když zaviní něčí smrt kvůli svému profitu, pak se kontrolám vrátí jejich symsl.
Reply
Lexa
2/8/2018 01:06:41
Škoda, že tam není povinnost pro servisy hlásit odstraněný filtr pevných částic z vozidla, třeba na dopravní inspektorát. Je tam sice, že musí písemně upozornit majitele vozidla, že vozidlo je pak nezpůsobilé, ale pokud by ještě servis musel hlásit někam takto upravené vozidlo, stejně jako by to bylo ideální u nastaveného tachometru, řada lidí by si to rozmyslela. I ty lidi z těch zaplivaných servisů, kde vyndají filtr na počkání a přeprogramují jednotku, by si to snad konečně rozmysleli.
Reply
Alda
2/8/2018 07:27:26
Takže mechanici budou muset mít profesní osvědčení technika stk?A jak je to s tou vyjímkou udělí vyjímku mechanikovi ale profesní osvědčení mechanika se neprodlužuje?Takže jediná varianta je mít zkoušky na technika stk pokud chci měřit emise ?
Reply
Libor Fleischhans
2/8/2018 08:37:14
Pokud jsem dobře četl, tak můžete mít profesní osvědčení jenom na emise, ne komplet, ale stále ještě studuji a dávám si dohromady souvislosti. Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |