Dopravci převážně z východní Evropy (i z ČR) jezdí po Německu s deaktivovanými emisními systémy EGR a AdBlue. Stejné úpravy se však nacházejí u některých německých dopravců. Spedice tak snižují své náklady na dopravu ilegálním odstavením systémů (EGR-OFF a AdBlue Killer). Takové vozidlo totiž na veřejnou komunikaci po úpravě nesmí (nenápadná větička drobným písmem v inzerátu "pro sportovní účely"), poškozovalo by totiž až pětinásobně ovzduší nejjedovatější složkou výfukových zplodin NOx, než před nedovolenou úpravou. Ročně se tak dostane do ovzduší jen v Německu o 14.000 tun NOx více, než kdyby byla všechna auta v originálním stavu. Je to v dvojnásobné množství NOx než se do ovzduší dostalo aférou VW Dieslegate. ASEM: I česká odborná veřejnost o tomto nešvaru ví, ale odhalovat tuhle kriminální činnost obrovského rozsahu se nikomu z řad politiků, ale ani příslušnými orgány nějak záhadně nechce. Podvodům dokonce nahrává i "nová" metodika měření emisí, která prvky k odhalování masového poškozování ovzduší neobsahuje.
Německý Spiegel Online
vydal dnes zprávu o poškozování ovzduší v možném mnohem větším rozsahu, než se postarala VW Dieslegate! Stejné praktiky, jak jsou popsány ve filmové reportáži ZDF, se používají i v Česku. ASEM upozorňoval na nedokonalou a zastaralou metodiku při měření emisí dieselů právě po nedávných úpravách emisní metodiky také. Na akci Diagnostic Con 2016 byly námi tyto podvody dokonce prezentovány, jak se dají rozpoznat, odhalit i zdokumentovat, leč nikdo na tento alarmující stav nereagoval. Německá, ale i polská Policie odhaluje tyto ilegální úpravy na silnici a téměř bez speciální výbavy nebo přístrojů, kterými disponují technické kontroly emisních systémů. Jak to, že se nedaří specializovanému pracovišti na české kontrole tuto kriminální činnost odhalovat? Jak to, že zde taková vozidla procházejí při kontrolách vozidel v provozu při měření emisí u STK na jedničku? Jak funguje ilegální zařízení pro odstavení AdBlue systému? Zařízení k odstavení AdBlue za ca 80,-€ přitom nemá zcela ilegální původ. Bylo původně vyvíjeno pro moderní tahače, které zajíždějí do zemí, kde AdBlue není u čerpadel k dostání a musí se tedy jeho absence v systému emulovat, jinak by tahač jel jen v omezeném nouzovém režimu na 20% výkonu motoru. V hantýrce se mu v ilegální branži přezdívá AdBlue-Killer, a jedná se o emulátor, které řídící jednotce "našeptává" že tam AdBlue je, ale samotné systémy softwarově ochromí a kompletně vyřadí z činnosti. I palubní diagnostika si tak myslí, že všechno funguje jak má a vyhodnocuje jen imaginární, emulátorem uměle generované parametry. Po takové úpravě chrlí diesel asi čtyřikrát až pětkrát více emisí těch nejjedovatějších plynů NOx. Vozidlo úpravou ztrácí schválení pro provoz na veřejných komunikacích po Evropské Unii. Další fakta z reportáže... V zemi, kde existují daňové úlevy na mýtném se tak všichni provozovatelé podobně upravených vozidel dopouštějí prakticky daňového podvodu a tak Policie tyto vozy může i zabavovat. Odhaduje se, že se jich na silnicích v Německu pohybuje asi tak 20% (studie university v Heidelbergu na zakázku německé televize ZDF ve spolupráci se spolkem pro branži v transportech, Camion Pro, Prof. Denis Pöhler). Expert na mýtné Prof. Kay Mitusch odhaduje, že tak speditéři uspoří ročně celkem okolo 110.000.000,- € ročně jen na poplatcích za mýtné a za uspořené redukční činidlo AdBlue. Dopad na životní prostředí leží dle mediálních redakcí ZDFzoom a Frontal 21, kterým jsou měření a dokumentace k dispozici, je dvojnásobný než u Dieselgate VW, tedy až 14.000 tun zbytečně uvolňovaného NOx do ovzduší za rok! (Zde je odkaz na celý článek) Koncepce SME/STK, kde se 15 let systematicky podvádělo, zůstává. Co způsobuje, že české zákony a vyhlášky nahrávají jen vlivné chráněné lobby a nedostatky vozidel, způsobenými páchanou kriminální činností, okrádáním státu o daně a poškozováním lidského zdraví, nejsou odhalovány především díky legislativě nastavené k proudění vozidel linkami bez účinku kontroly emisního systému? Jak to, že polská Policie dokáže na ulici odhalit deaktivované AdBlue a v Česku argumentují "odborníci", že je toto těžké až nemožné odhalovat i ve speciálně vybavených kontrolních stanicích? Kdo jiný, by tomu měl rozumět lépe, než emisní mechanik každé dva roky doškolovaný na diagnostiku a opravy těchto systémů? Proč český specializovaný emisní kontrolor neodhalí s přístroji to, co polský policista bez nich?
6 Comments
Saša
1/20/2017 07:27:06
Aby to jádro nebylo právě na západě,že furt háží špínu na východ.
Reply
David
1/20/2017 15:51:51
Musí se hledat příčina problému a to jest proč se tyto systémy odstraňují? Kdyby byli lidé zdraví, nebylo by třeba lékařů a léku. Bohaté státy přecházejí na ekologické zdroje. Když někdo zbohatne musí druhý zchudnout (váhy). Jste chytří, rozumní ,ale bohužel úplně mimo mísu, z hlediska pohledu na celý systém. Ne všichni mají na zahradě ropný vrt. Jsem pro čistý vzduch, zdravé nechemické jídlo a vodu, ale vím že to nikdy nebude, protože jinak to prostě nejde. Radši budu chodit s rouškou za 10,- než bych měl být bez práce.
Reply
Libor Fleischhans
1/23/2017 13:29:45
Technologie AdBlue vstřikovaná až do výfuku dovolila provoz se sníženou spotřebou drahého paliva. Za tuto úsporu se částečně nakoupí mnohem levnější AdBlue a výsledkem jsou velmi redukované emise téměř bez NOx. Čili vývoj motorů tahačů poskytl bonus poměrně vysoké úspory paliva (chudá směs) za malé zlo "vstřikování levné kapaliny do výfuku" s excelentním emisním výsledkem. Pak přijde uživatel, který neakceptuje sobecky jen drobný výdaj na AdBlue a odstaví ho za cenu neskutečně vysokých jedů, které vdechuje "David s rouškou" za 10,- Kč.
Reply
David
1/23/2017 17:25:16
Americky prezident popřel že NOx existuje, Rusky a Čínsky neví co to je. Jediný kdo vypustil bubáka je EU, kterou každá s těchto velmocí může do týdne obsadit armádou, tak kdo má pravdu?
Reply
Michal Cuc
1/24/2017 11:09:12
Pane Davide,
Reply
David
1/24/2017 16:57:37
Čím větší spotřeba tím větší emise.
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |