Emisní školení "Na značky vozidel" nesmyslně vyžadovala legislativa uplynulých 15 let. Byla to doba zbytečného vyhánění peněz z kapes provozovatelů SME, jak za nesmyslné expertízy (za rozšíření na nové značky vozidel pověřené organizace DEKRA nebo TÜV SÜD účtovaly ca 10.000,- Kč!!!) tak i za nesmyslně krátké intervaly povinných a mnohdy duplicitních emisních školení ZŘ VŘ + "Na značky" (a to každé 2 roky!!!). Ministerstvo dopravy tyto "povinné zbytečnosti" v novelách po 15 letech naší neúnavné kritiky konečně, leč bez zdůvodnění, proč se 15 let vyžadovalo a nyní už vůbec, zcela vynechalo! Každopádně díky bohu za finanční úlevu autoservisům! Zákonná povinnost odborného výcviku s obnovením za každé tři roky však zůstává. Tak to stojí v nové legislativě. Proč nejsou povinné jen zkoušky, ale i časově a finančně náročné kurzy (ty by mohly být dobrovolné), nevíme. Kdo tato ze zákona povinná školení bude provádět, není doposud zcela jisté, protože jsme pohledem do mnoha Věstníků dopravy z minulých let zjistili, že se odkazují na paragrafy zákonů, které již po novelách legislativních dokumentů ani neexistují, Více než dvě třetiny Věstníků dopravy podle našeho mínění vůbec neplatí, nebo jsou nerelevantní. MDČR si v tom bude muset udělat znovu pořádek. Co je nyní jisté, že po 1. 10. 2018 se už žádné povinné školení emisí "Na značky" konat nebude (zde odkaz na nově schválenou novelu zákona č.56/2001 Sb. - stav srpen 2018). Otázkou je, zda někdo přijde na kurzy "Na značky" vyhlášené pro září 2018, protože jestli nová Vyhláška stejně požaduje "prohlubovací" kurzy tak od 1.10.18 by bylo s právě umírajícím školením "Na značky" duplicitní.
18 Comments
Pavel
9/2/2018 21:02:34
Hurá konečně komedie kdy se na školení člověk za dva dny nic nedostal,ale povinně platil 10000 za nic.
Reply
Libor Fleischhans
9/3/2018 21:13:38
Jsem také rád konci té komedie na značky. Pravda, byli tací, co si z diagnostických školení fakt nic nevzali. Přišli jen "pro razítko". Byli ale i tací, co si čtyřicetistránková skripta (za pět let jsme vydali 12 verzí) a popsali je poznámkami. Kam jste to chodil, že vám nic "nedali"?
Reply
Pavel
9/3/2018 22:04:20
Nic nedali bylo myšleno s nadsázkou,ale žasl jsem když si člověk spočítal,že učebna má obsazenost cca 40 emisních mechaniků za dva dny se zhruba platilo 10000kč takže slušný výdělek.samozrejmně neznám a asi je to už jedno jaké jsou náklady ze strany školitelů na pořádané kurzy.Díky bohu je to minulost a pomůže to určitě tomu že přibude em.mechaniků.
Marek Vaníček
9/15/2018 09:56:03
Tak ještě by mohla skončit celá komedie jménem SME + STK. Živíte se díky tomu že stát předepsal buzeraci všem motoristům a brečíte nad tím že stát předepsal buzeraci i vám a někdo další se na tom živí :-D .
Reply
Libor Fleischhans
9/17/2018 12:58:32
Kde brečím? Kde jste to vzal???? Já jásám!!! Mně je to úplně fuk! Jediné co mne štve, že na STK ze zákona musím vypálit čím dál víc jen za to, že se mi pod autem projde někdo s baterkou a nastavuje kapsu.
Petr
9/5/2018 07:39:47
Takže teď už bude moci kterákoli stanice sme měřit kterékoli auto,
Reply
polo
9/7/2018 10:42:31
Nebojte zákonodárci vymyslí zase něco a ještě mnohem nesmyslnějšího přece ty školící centra nezruší....
Reply
Libor Fleischhans
9/14/2018 09:54:50
Myslím si že nastaví takové podmínky, že jim dokáže vyhovět jen DEKRA nebo TÜV. V minulém zákoně bylo přece, že tato školení smí provádět jen organizace "zřízené" nebo "pověřené" Ministerstvem dopravy, no a to byly jem CSPSD a zmiňované organizace bez konkurenční nevýhody, co jsou a byly vždy "Na výsluní". Podle toho také ta školení vypadala. Uvidíme, jak to nastaví teď. Myslím, že podobně.
Libor Fleischhans
9/14/2018 09:39:23
Ano, dle aktuálního zákona to tak vyplývá. Povinné bude každé 3 roky jen tzv. "prohlubovací" školení (základ profesního školení - co dosud měli ze zákona naprostou diskriminační exkluzivitu DEKRA, CSPD a TÜV). Ostatní není zmíněno ani v Zákoně ani ve Vyhlášce.
Reply
Ben
9/8/2018 14:55:59
Školení je důležité, mělo by se brát poctivě. Akorát ta přemrštěná cena.
Reply
Libor Fleischhans
9/14/2018 09:50:17
Kalkulace cen vycházela úplně původně na školení pro skupinu značek, které soudružka Jelena Lukasová omezila na max. 4 značky v jedné skupině. Některá školící centra školila, my jsme bojkotovali. Začali jsme ca v roce 2014 (2013?) s provokativním pokusem vytvořit "skupinu" značek, ne na 4, ale na 74 značek a vyšlo to. Od té doby se školilo na všechny "značky" v jednom kurzu, i tak to byl nesmysl z hlav úředníků MDČR. Aby dokázali, že jsou důležití, omezili školení na max 9 lidí pro kurz a skupiny školených v praxi 2 až 3 lidi na jednoho lektora a v zkoušky pro dva přísedící a jednoho vedoucího zkušební komise (jako když 4 lidi řídí traktor). Pak jsme měli povinnosti zakomponovávat do školení ty jejich antifyzikální nesmysly. Z toho vše´ho byla školení drahá, ale i tak jsme patřili mezi nejlevnější, co místo nalití Becherovky a pouštění domů s razítkem v deset hodin, jak to mnohá školící centra dělala, školili poctivě co se do školení z novinek vešlo a školili jsme na systémy, ne na značky.
Reply
Polo
9/10/2018 12:50:15
Dobrý den,
Reply
Fero
9/11/2018 07:38:29
Emise se budou nově hodnotit podle třídníku závad ? Např: U vozidel kategorie M a N, vyjádřená součinitelem absorpce "k", nesmí být překročeny přípustné hodnoty:
Reply
Fero
9/13/2018 06:47:06
Nikdo neví ???
Reply
Libor
9/13/2018 08:57:25
Ví! Všechno padá!
Gabriel
9/13/2018 12:57:26
To určitě ne
Reply
Ben
9/15/2018 13:16:37
https://www.youtube.com/watch?v=_wVbJsHj3fk
Reply
Ben
9/20/2018 18:30:48
Další videjko https://www.youtube.com/watch?v=qodgqk11Kcg
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |