Firma Eberspächer představila díl zralý od května 2017 pro sériovou výrobu, o který bude už od podzimu letošního roku celkem fofr. V Evropské Unii začíná platit totiž emisní norma EURO 6. Všechna vozidla s přímým vstřikováním benzínu do spalovacího prostoru emitují do ovzduší 10x více mikročástic než diesely. Tato skutečnost doposud unikala pozornosti veřejnosti díky díře v zákoně pro typové schvalování vozidel. Těleso filtru částic je obdobné konstrukce jako jsou moderní filtry pro diesely z vysokopórezní keramiky Cordierit. Rozdíly v regeneraci oproti dieselům Vzhledem k vysokým teplotám výfukových plynů zážehových motorů nebude tolik trápení s regenerací obsahu sazí ve filtru (téměř dokonale spalitelný materiál - stále ještě spalitelné "palivo pevném skupenství"), protože se saze budou vypalovat kontinuálně neustále tehdy, když řidič přidá plyn. Regenerace tedy normálně nebude vyžadovat žádné zvláštní režimy v regeneračních cyklech, kdy je např. u dieselů dostřikováno palivo tak, aby se uměle zvyšovala teplota ve výfuku. Ta je u benzínových motorů sama o sobě tak vysoká, že ke spalování bude většinou docházet jen za standardního provozu. Článek dnes 22. 3. 2017 zveřejnil KFZ-Betrieb online a odkaz na něj je zde. Jaké budou, a kdy přijdou další nové emisní zákony... Důležité termíny nabytí účinnosti EU zákonů
1.září 2017: Všechny nově homologovaná vozidla budou při schvalování zkoušena již podle WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) a musí dodržet faktor konformity RDE (Real Drive Emission) na hodnotě nejvýše 2,1 (hodnoty emisí na silnici se nesmí odlišovat od hodnot dosahovaných v laboratoři více než o faktor 2,1 ). Pro benzínové motory platí nově zpřísněná hodnota horní hranice pro výskyt částic 6.000.000.000.000 (šest krát deset na jedenáctou) na kilometr - což předepisuje emisní norma "Euro 6c". 1. září 2018: Všechny nově přihlašovaná vozidla musí plnit faktor konformity RDE 2,1. WLTP bude platit pro všechna nová vozidla. Euro 6c platí pro všechny nově vyrobená vozidla se zážehovým motorem.
4 Comments
David
3/24/2017 19:05:49
Po velkém uspěchu v dieslu, už bez této věcičky nedokážem žít. Všichni jsme se na tento okamžik těšily. Bude potřeba na něj další místo v garáži. :)
Reply
pes filipes
10/10/2017 15:31:08
A filtr pevných částic si nasadit také na hubu, jeden nikdy neví...
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |