Podívejte se na případ, který obviňuje autoservis a ve kterém Ombudsman Blesku dává servisu vinu. Jistě každý z vás již zažil výhrůžky od zákazníků, nebo přinejmenším spory o vinu za nějakou vzniklou škodu. V takových případech je potřeba obecným právníkům vysvětlit, že zákazník přišel se závadou, která má přesně symptom pro který opravu požadoval. Prasklý blok motoru se ne vždy nechá před demontáží hlavy nijak zjistit, takže argument u Ombudsmana, že zákazník do opravny přijel s pojízdným vozidlem, je zcela nerelevantní, protože časté dolévání vody do chladícího okruhu bývá symptomem od prasklé hlavy, přes netěsnosti v chladicím okruhu až právě po defektní blok motoru. Obáváme se, že podobných případů bude narůstat, a tak se mohou autoservisy, kteří jsou členy ASEM, obracet na jejich nezkažené právníky a zkušené znalce v oboru. V databázi dokumentací závad pak můžeme argumentovat z četných případů z branže a autoservisu pomoci, pokud je v právu. Zatím o případu nic nevíme a z informací Blesku se čerpat nedá. Pokud však mají být autoservisy ohrožovány v případě, kdy auto do servisu přijelo, ale ze servisu již po svých neodjelo, nesmí platit podobná paušální hesla jako že "Do servisu jsem přijel ve zcela pojízdném stavu..." Jeden příklad za všechny: Načnutý klínek rozvodového kola na klice. Zjištěno osciloskopem, jak vandruje poloha vačky vůči klice. Zákazníkovi doporučena oprava nebo odtah, a taky přijel po svých. ASEM může autoservisům pomoci, pokud bude z jejich strany dostatečný počet důkazů a pokud neudělá servis nikde fatální chybu. Pokud je druhá strana ozbrojena právníky, my musíme kontrovat znaleckými posudky a důkazy. V mnohých případech se totiž může jednat o nefér hru ze strany majitele vozidla. Zažíváme u Dieselgate po přehrání softwaru vozidel postižených podvody s emisemi.
0 Comments
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |