ASEM zjistil, že všechny na krajských úřadech doposud podané a nevyřízené žádosti o zřízení nové Stanice Technické Kontroly skončí v koši. Pro středočeský je to asi tak sedmdesát až devadesát žádostí. Od 1.6.2017 bude rozhodovat pořadí podaných žádostí podle nových pravidel... Takové sdělení dostali krajští úředníci od Ministerstva dopravy. "Kdo žádost pošle do datové schránky do 15 sekund po půlnoci, má šanci, že bude v okrese vyřizován první a zároveň asi jako jediný." ... slova jednoho úředníka z krajského úřadu. Na kladné vyřízení žádosti je tedy pramalá. Pravidla bude však nejlépe znát celkem 8 Ministerstvem dopravy vybraných "vyvolených", velmi vlivných majitelů současných velkokapacitních STK, kteří v odborné skupině pro novelu Vyhlášky 302/2001 Sb. tato pravidla na Ministerstvu prakticky sami sobě na tělo psali. Novela má platit od 1. 6. 2017, avšak existují vážné obavy, zda se do té doby dají zapracovat závažné připomínky mezirezortů, a těch je poměrně dost. (Členové ASEM je mají již k dispozici). Novela Vyhlášky 302/2001 Sb. bez šance pro oponenty Za všechny uchazeče o nové STK, které by měly mít možnost i opravovat (příslib legislativního odboru z úst Mgr. Martina Vavřiny), ale i za všechny opravny v ČR (autorizované i neautorizované) se zájmem o Malé STK u opraven orodoval proti převaze osmi majitelů STK jen jedním zástupcem pouze ASEM. Nikdo jiný! Je jednoduché si spočítat, jak dopadlo hlasování v přesile STK vůči SME v poměru 8:1. Po zaslání ministerstvem vyžádaných připomínek ASEMu Mgr. Nosek telefonicky sdělil, že k nim přihlédnuto nebude, neboť se netýkaly navrhovaných změn (tedy především regulace). Kromě toho byly prý naše připomínky ministerstvem přijaty jen "jaksi dobrovolně" k informaci, ale Ministerstvo není povinno k nim přihlížet, protože ASEM není považován za "mezirezort". Tečka. To už není k smíchu, ale k zamyšlení. Důvod, proč jsme tedy byli v pracovní skupině a proč nás obeslalo ministerstvo k připomínkování tedy postrádá veškerý smysl. Návrh novely Vyhlášky 302/2001 Sb. se věnoval z 90% jen způsobu výpočtu počtu STK, na masivně vytloukané filtry se nedostalo Posuďte sami, jaké změny přinesl návrh. Bohužel na střety zájmů, volnou soutěž, odhalování vybouraných filtrů částic a katalyzátorů, či opravy emisních systémů se jaksi v novele vyhlášky zapomnělo. Hlavně že výpočtu "nasycenosti okresů eSTékáčky" se v návrhu novely věnuje celých 9 stran plného textu, namísto původních 3 stran. O metodice odhalování vykuchaných filtrů na SME není však v novele ani čárka! Očekávaný vývoj "velkokapacitních" STK se zákazem oprav - jediné možné formy v ČR Aut přibývá, kontrola bude složitější a s očekávaným zapojením SME do CIS bude potřebná doba na kontrolu jednoho vozidla stále prodlužovat. Nutné zpřísnění (v Německu nevyhovuje 3x tolik aut než u nás) přinese logicky potřebu nevyhovující auta opravovat. Ta s nebezpečnými závadami nesmí z STK odjet po své ose a tím, že STK nesmí podle českých zákonů opravovat, je problém na světě. Ten zákazník, kterému takovou najdou, bude muset počítat s výraznými komplikacemi a náklady na odtah vozidla k opravně. Při tomto nastoleném systému se kontrola vozidla pro zákazníka logicky výrazně prodraží. V krátkém časovém horizontu se však vynořuje další gigantický střet, a to připravující se boj stávajících "velmi vlivných" majitelů a provozovatelů STK proti "velmi vlivným" uchazečům o nové STK. Zatím jsou "uchazeči" v nevýhodě. Novelu tvořil soupeř a oni nebyli přizváni. Neznají tedy kritéria, která budou u krajských úředníků při udělování rozhodnutí o povolení zřídit novou STK rozhodující. Vliv na znění novely ze strany stávajících majitelů na krajské úředníky je značný. Vždyť kdo by chtěl, aby mu v okrese vyrostla konkurence, která mu brzy sebere třeba i 80% dosavadní jisté klientely? Ve hře je však ještě jedna zbraň pro stávající provozovatele STK, a to rozšíření kapacity jejich stávajících STK na ještě větší počet kontrolních linek. To totiž zákon nikterak nereguluje. Jak z toho ven? Nezbývá jen dodat, že kdyby stát konečně zrušil regulaci STK a zákaz ekonomické spjatosti s opravami, a povolila by se malá forma STK u opraven, byla by možnost vozidla kontrolovat výrazně levnější a časově nenáročná, třeba v rámci běžných servisních údržeb a výměn olejů. Pak by se na devíti stránkách složitých výpočtů průměrné návštěvnosti za rok nemusel nikdo věnovat regulačním pravidlům, která se stejně hroutí na té nesmyslně kalkulované roční průměrnosti, protože u STK není v lednu, únoru, červenci, srpnu ani v prosinci ani noha, přičemž ostatní sezónní měsíce se čekají hodinové fronty, tak jaképak složité počítání...
16 Comments
Varga
5/16/2017 22:18:16
Jo a tohle nedávno fakt prošlo kontrolou a známka v pohodě: https://www.youtube.com/watch?v=jGHh7mxvOD4
Reply
Dejv
5/17/2017 19:41:37
:-DDDD Lidé si radší připlatí 200,- za kontrolu než aby měli kupovat zbytečnou část výfuku za 20 - 100 000,- Jste dementi ?? Vůbec nechápem co to tady plácáte. Srovnáni s Německem atd. to je zase jen propaganda jak docílit svého zájmu.
Reply
Libor Fleischhans
5/18/2017 08:14:07
A jaký to pak má vůbec význam, jednou za dva roky někomu vysolit dva tisíce, aby mne nezkontroloval poctivě. Má pak "kontrola" jako taková vůbec smysl?
Reply
Libor Sofroň
5/18/2017 08:27:03
Je potřeba si položit otázku jestli většina motoristů od té kontroly očekává i něco jiného než jen to že dostanou milostivě povolení další dva roky s autem jezdit, o nic víc většině nejde a pokud si zvýší jistotu, že projdou, tak proč si nepřiplatit.
David
5/18/2017 15:26:33
Bohužel souhlasím je to výpalné, ale pořád lepší než vysolit takovou pálku za díl, bez kterého se vozidlo obejde. Pokuď by ty díly byly za rozumnou cenu tak s vámi souhlasím, ale prostě to tak není a pochybuji že to tak bude. 5/18/2017 08:03:04
Nejlepší by bylo celou povinnost stk a me zrušit, minimálně pro osobní auta, motorky a vozíky, podovody jedou ve velkém i pod kamerami na velkých stk, takže jediný účel je akorát dodatečná daň na motoristy jdoucí do kapsy vybraným osobám. Soukromníka vyhodí na kdejakou blbost jen aby "plnili normu" a mohli pouštět známý.
Reply
Libor Sofroň
5/18/2017 08:20:21
Ještě dodám, že je velké riziko, když budou stk opravovat, tak je riziko že naopak budou nacházet závady které ve skutečnosti na autě nebudou, jen aby mohli provést opravu. Nakonec v minulosti se to tak na některých stk s přidruženým servisem v areálu (i když se jednalo třeba o jiného majitele) dělo. I tak by to ale byl lepší stav jak nyní.
Reply
Libor Fleischhans
5/18/2017 14:54:10
Aby mohli sami provést opravu? A kde by vzali jistotu, že si to nechám opravit právě u nich, co tu závadu "vykonstruovali"? Oni Vám ji musí ukázat a odůvodnit. Jestli věříte, je pak vaše věc. Opravit si to můžete nechat kdekoliv a nebo i sám, tak jaképak domnělé závady. No a když už nebude regulace, tak je na vaši volbě kam pojedete. Malou kontrolu by zřídil každý, kdo to s opravami a věrností zákazníků myslí poctivě. Jakmile by podváděl, tak ať mu to doživotně seberou! Proč ne? Aspoň se to vyčistí od těch smradů.
Reply
Říha
6/14/2017 19:51:46
EMISAŘI -POJĎTE STÁVKOVAT!!!! Vždyť tohle už není normální,co vymýšlí ministerstvo za bludy,už jenom to focení VIN.Na STK se smějí až se za břicha popadají,jak budou mít nachystaný a očištěný VIN,a další kraviny - tři softwery ,aby jste vůbec provedli měření emisí s cisem,to není normální......Na STK se rozhodou v hlavě co napíší do protokolu a za emisaře rohoduje přístrojové vyhodnocení dat a k tomu ještě přibude tísíce administrativy navíc.
Reply
Libor Fleischhans
6/19/2017 12:46:19
Stávkovat? V žádném případě! Voda na mlýn majitelů STK! Měli by argument. Vadí Vám, že budete čistit VIN? A že ho nebudou čistit oni? Malost! To, že za emisaře rozhoduje bez výjimky stroj, je blbost a musíme to změnit. Nechceme šidit a tak by se nedalo než krčit rameny, když je auto OK a stroj vyplivne negativní protokol. S tím souhlasím.
Reply
6/19/2017 15:23:22
Podvody jsou předprogramovány státem diktovaným systémem, kdy nejvyšší zisky jsou u vyhovujících aut. Systém je špatný, protože "kontrolovat auta poctivě" znamená pro kontrolující subjekt prodělek, ztrátu a brzký bankrot. http://tn.nova.cz/clanek/auta-bez-filtru-projdou-klidne-i-technickou-jezdi-jich-az-milion.html
Reply
David
6/19/2017 19:12:09
Takové články jsou jen opravdu pro pobavení. V jednom se uvádí že vozidla s odstraněným dpf neprojdout stk a v druhém že zase projdou. V dalším je zavádějící informace o milionech aut bez DPF ano ale z výroby a ty si budem držet dokať nezhnijou a nic s tím nikdo neudělá a situace s ovzduším se tím pádem nezmění. Ti kteří kuchaj filtry si stejně jednou pořídí čmoudící benzíny a situace bude ještě horší. V dalším že si maj lidi dávat pozor při koupi na odstraněný DPF a v dalším že Laik pak nemá moc možností, jak závadu na filtru pevných částic odhalit. V dalším že je pokuta kolem 100 000,- a nový stojí to samé, takže je zřejmě na výběr, když hodnota vozidla je po těch letech 50 000,- a bude menší. Co na tom že některé bazary kontrolují jestli je funkční dpf, ono to stejně dlouho funkční nebude. Pak se píše o nějaké rakovině ,žerete ty chemické sračky, tak se nedivte že vám odchází ledviny a jiné orgány .Ti co maj benzína nadávaj na kucháče, ale přitom sami jsou hrozbou, kdyby měli filtr hned by řešili jak jej odstranit. Je mi jasné že za tím vším stojí EU a ti co maj nakoupeny čističky DPF. Jde zase jen o prachy jak získat zákazníky. Ten kdo aspoň něco o autech ví by si nikdy nekoupil vozidlo s dpfkem a pak jej nechal odstranit. V budoucnu se emise na většině vozidel měřit nebudou, takže co to vlastně řešíte ??
Reply
Libor Fleischhans
6/20/2017 15:42:43
Jedna pravda v Tvém písmu Davide: "Ten, kdo aspoň něco o autech ví, by si nikdy nekoupil vozidlo s dpfkem a pak jej nechal odstranit."
Reply
Pravda
6/19/2017 21:00:53
Presne tak to je..... mate pravdu Davide delaji z nas curaky
Reply
David
6/28/2017 21:01:29
Takže, začít poctivě měřit, vyházet vozidla s nefunkčním dpf, poté vyházet všechny nafťáky z měst bez DPF z výroby, nato příjde zákaz do měst přičmoudlich TSI benzínu, které si dnes lid kupuje. Ještě by to chtělo národu nějak podat, aby nevzniknul chaos. :) A jak už nebude do čeho ,tak se začne řešit čistota rasy. Odstraněná DPFka jsou jako štít města, který nesmí být zlomen, jinak půjdou po nás všech, příjdem o skvělé vozidla a vnutí nám ty předražené opice do kterých budem sypat celoroční plat za opravy. Chtěj nás rozdělit těmi prolhanýmy články, musíme držet všichni při sobě, tak nás nikdy nedostanou.
Reply
Libor Fleischhans
6/28/2017 21:19:44
Ano, "začít poctivě měřit". Nechte si tu větu rozplynout na jazyku. Zatím jste platili jak ovce "odpustek" - jakousi daň, či výpalné, ne státu, ale státem chráněným soukromníkům a dýchal jste jedy. To vás ale asi 15 let nenapadlo že? Inu intelekt ovce je intelekt ovce.
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |