Policie včera ústy šéfa dopravky plk. Jiřího Zlého informovala prostřednictvím třech televizních společností, že dvě třetiny vozidel, zachycených policejní silniční kontrolou za měsíc září a první dekádu října 2023 emisně nevyhověly. Šéf Policie je tím znepokojen a chce se dopátrat, kde je v systému STK, u kterých se emise co dva kontrolují, chyba. První, na co plukovník Zlý v datech ISTP může narazit, je hned jedna obzvlášť paradoxní pozoruhodnost: Z dat ISTP je totiž zřejmé, že podezřelých výsledků, které nelze vyhodnotit jako platné nebo relevantní, vykazuje nezanedbatelné číslo i jedna státem pověřená technická zkušebna, která je shodou okolností v ČR druhým největším hráčem v byznysu STK. Neměly by právě zde orgány činné v trestním řízení trochu zbystřit? Výsledky dvou technických zkušeben na stejném typu motoru: Zatímco doby akcelerací (modrá) jsou u stovek měření zkušebny TÜV NORD do jedné sekundy, tak všech 5 techniků zkušebny DEKRA vykazuje doby akcelerací až třikrát delší. Prakticky ani jedna ze všech, celkem pěti techniky provedených zkoušek, není v celém roce 2018 platná. (Pozn.: Téměř všechny ostatní tisíce emisních testů vpravo od zkušeben je stejně neplatných, nebo podvodů.)
0 Comments
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilý. Přispějte libovolnou částku na podporu kvality technických prohlídek nebo se staňte členem a pomozte nám věci měnit.
Vaše podpora pomáhá chránit ovzduší, zdraví i bezpečnost nás všech.
|