Ministerstvo dopravy se dnes vyjádřilo tak, že hodnota na štítku se sice do předepsaných hodnot zadá, ale pokud u vozidla s uzavřeným filtrem částic bude hodnota kouřivosti vyšší než 0,25 [1/m], ve vizuální zkoušce se v třídníku závad napíše "NEVYHOVUJE" (poškozený/netěsný DPF). A vozidlo je v rámci pravidelné kontroly STK vyhovující "jen částečně" (do 30 dnů). Pokud Ministerstvo dopravy ustojí tento způsob vyhodnocení, čeká je ještě vymýcení masových podvodů velkokapacitních kontrol, které používají šidítka a emulátory otáček i kouřivosti... K tomu taková folklórní historka: Paní povídá automechanikovi v servisu: "Měříte emise po novu"?... Mechanik: "Samozřejmě." Paní: "To je dobře, prý už se to nevytáčí, jen se to napojí a auto prý to řekne samo, že je to v pořádku." Mechanik: "Já ten motor musím ale u zkoušky vytáčet do vyšších otáček. To se nezměnilo!" Paní: "Tady vedle na STK už to dělají jenom ve volnoběhu. Tak to mi takhle neměřte, děkuju, ale a já to dám tam. Manžel říkal se si to vytáčet nenechá. Na Shledanou!"
9 Comments
fero
10/15/2018 18:06:39
Dobrý den,
Reply
Libor Fleischhans
10/15/2018 20:30:27
"Uzavřený filtr" je "terminus technicus". O tomto druhu filtru pojednávají veškerá školení o filtrech částic. Osobní vozidla jsou do série schvalována jedině s tzv. "uzavřeným" (nebo-li "wall flow" - překlad "průtok stěnou") - tedy "UZAVŘENÝM" filtrem částic. Tyto Wall-Flow filtry nemají jinou cestu plynů než skrz porézní stěnu keramiky. http://www.doosanequipment.eu/doosanequipment/products/stageiv/stageiiib-stageiv-technologies/diesel-particulate-filter.page?
Reply
Fero
10/20/2018 15:17:36
Dobrý den,přímo to nepatří k tomuto článku,tak mne prosím předem omluvte,ale chtěl bych se zeptat.Je někde v zákoně,vyhlášce zakomponováno,že emisní technik,který pracuje na emisní stanici která je, nebo v budoucnu bude, součástí STK,tedy pod stejným ičem ,musí mít osvědčení i na technika STK ?
Reply
Vojta
10/20/2018 19:32:13
Emisak muze i nadale zustat jen emisakem a nemusi na zadny kurz STK i kdyz dojde ke slouceni stanic.
Reply
Fero
10/21/2018 17:05:30
Slyšel jsem právě opak,máte to ověřené?
Reply
Vojta
10/21/2018 19:31:26
Tak třeba kvůli systému školení ve vyhlášce č. 211/2018 Sb. §28
Reply
Franta
10/24/2018 07:34:34
Dobrý den,
Reply
Libor Fleischhans
10/24/2018 07:44:16
Povinně jsou všechny EURO 5, nepovinně, avšak od výroby sériově již od roku 2000-2002 některé značky (např. Peugeot byl první).
Reply
Petr
10/26/2018 15:46:49
Už nevím kde mám hledat ,sleduji pravidelně stránky ministerstva dopravy i dekry ani nikde jsem nenašel prý už někde vydanou novinku že když vozidlo nemá pomocný vin tak už se nedělá náhradní fotka,ale zapíše se to do emisní zkoušky, což jsem i v našem programu zkoušel a nejde to zapsat ani do jedné z tabulek závad.
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |