![]() V průběhu května, maximálně června 2019 by se měla konat v poslanecké sněmovně velká konference s účastí malých a středních podnikatelů v autoopravárenství. Na 150 drobných podnikatelů, majitelů autoservisů by mělo diskutovat s protistranou, která se obává snížení kvality technických kontrol, pokud by je měly vykonávat samy autoservisy. Autoservisům je dnes upíráno už samotné "měření emisí" s odvoláním na poslední Novelu zákona 56/2001 Sb. Jenže ta, stejně jako zákon 56/2001 Sb. sám, upírá malým a středním podnikatelům možnost zdravé konkurence. Jestliže pan premiér hovoří o tom, že je třeba potírat korupci a klientelismus, pak je potřeba kontroly vozidel zbavit přívlastku "Byznys". To znamená zrušit regulaci počtu STK v okresech a servisy nechat stavět malá kontrolní místa a tím dostat kontroly vozidel i na venkov a mezi všude dostupné levné služby. Na konferenci by se měl kromě zrušení regulace počtu STK v okresech a zrušení "průjezdní linky 26 m dlouhé", jako jediného možného typu pracoviště projednat i účelově stanovený střet zájmů a změnit znění českého zákona dle směrnice 2014/45/EU, protože v Rakousku i v Německu, kontrolovat emise autoservisy normálně smí... Čtěte dále Je potřeba změnit původní znění novely zákona 56/2001 Sb.:
CITACE: f) není ve střetu zájmů ve vztahu k provádění technických prohlídek; ve střetu zájmů je osoba, která 1. provozuje podnikání nebo jinou samostatnou výdělečnou činnost spočívající v prodeji nebo opravě vozidel, jejich systémů, konstrukčních částí nebo samostatných technických celků, 2. je členem orgánu právnické osoby podnikající v oblasti prodeje nebo opravy vozidel, jejich systémů, konstrukčních částí nebo samostatných technických celků nebo 3. vykonává závislou práci spočívající v prodeji nebo opravě vozidel, jejich systémů, konstrukčních částí nebo samostatných technických celků. ...na nové, nediskriminační znění přibližně tohoto významu: f) není ve střetu zájmů ve vztahu k provádění technických prohlídek; ve střetu zájmů je osoba, která nezachovává vysokou úroveň objektivity, zejména nedostatečně a opakovaně neprokazuje a nedokladuje objektivnost nálezů na vozidle při provádění technických kontrol. Směrnice 2014/45/EU totiž přesně praví: CITACE: Odměna kontrolorů by proto neměla být v přímém vztahu k výsledkům technických prohlídek. Členské státy by měly mít možnost stanovit požadavky ohledně oddělení činností nebo povolit soukromým subjektům provádět zároveň technické prohlídky i opravy vozidel, a to i na tomtéž vozidle, v případech, kdy se orgán dozoru přesvědčil, že je zachovávána vysoká úroveň objektivity. KONEC CITACE Vláda by tedy měla kontroly vozidel nejen liberalizovat a zlevnit, ale postavit je na vyšší technický level, než je možné na "universálních velkokapacitních linkách". Zatím neznáme přesný datum konference v poslanecké sněmovně, ale bude se jednat o konec května, maximálně červen, sdělil pan poslanec Jiří Bláha. Témata jsou jasná. Mezi nejžhavější budou jasně patřit Ministerstvem dopravy navrhovaný A) ..konec regulace STK v okresech, B) ..odbourat povinnosti stavět kontrolní místa jako "průjezdní linky pro nejméně 3 vozidla a min. 26 metrů dlouhé" C) ..přeformulovat účelově formulovaného "střetu zájmů" při měření emisí majitelem/provozovatelem SME, D) ..zvýšit komfort pro zákazníka a kvalitu technických kontrol v autoservisech (implementace měření bodu varu brzdové kapaliny, diagnostická kontrola elektronických bezpečnostních systémů, povolení demontáže některých skupin při podezření na opotřebení/defekt za účelem možnosti hlubší kontroly). Na konferenci nebude chybět protistrana. Lobbisté za ca 28 českých, ruských a ukrajinských rodin, které hájí svou bezkonkurenční exkluzivitu za vydatné podpory svých lobbistů. Protistrana bude argumentovat známou rétorikou o zhoršení kvality kontrol a pan Jiří Rejmon bude za profesní komoru STK opět dokola opakovat nechvalný polský model. Jenže nezapomeňme: Kvůli čemu bylo zavedeno focení vozidel? Právě kvůli stávajícím provozovatelům STK, které podváděli kontroly i bez přistavení vozidla! Polský model se vzhledem k IS-TK a k výstupům z diagnostických přístrojů a fotoaparátů nastat v ČR už nemůže. Bezpečnostních opatření byl přijat víc než dostatek. Na co by se mělo ca 150 přihlášených dobrovolníků připravit? Především by měli být z řad obyčejných lidí, opravářů podnikatelů, techniků a zastánců západního systému kontrol u každého i na venkově odlehlého solidně vybaveného autoservisu. Musíme společně odbourat nedůstojné stání ve frontách, placení "frontovného" a podplácení, aby tuto službu někdo zprostředkoval, aby nevyhovující auto "vyšlo". Argumenty jsou přetížená lokální doprava, zbytečné čekání, zbytečné pendlování mezi STK a opravnami, podvody, klientelismus, frontovné, diskriminace, obtěžování pracovníků autoservisů, kteří musí pro protokol cestovat na STK a zde čekat, nutnost pro občana brát si dovolenou a další nešvary spojené se současnou zastaralou koncepcí velkokapacitních linek STK. Zamezit jevu přímo zakotveném v přechodném období, aby auta kontrolovali nevzdělaní kontroloři co jim stačí jedna jediná podmínka: Projít kurzem k získání profesního osvědčení! Zde se peče další "levá" ze strany mocných lobbistů STK! Monopolní postavení hráčů STK v Česku a státem podporovaná diskriminace konkurence berou chleba drobným živnostníkům na venkově! Majitelé STK v České republice za 20 let ovládli za vydatné podpory bezkonkurenčního byznysu všech silných lobbistů, zákonodárné orgány. Jejich silná lobby nejen že nedovolí žádné konkurenci zahájení činnosti další nové STK v okresech, navíc sbírají práci a ničí živnost tisícům drobných podnikatelů - autoopravářů tím, že do zákona proti všem zvykům propašovali 26 metrů dlouhou průjezdní linku, ale i účelově vymyšlený "střet zájmů" emisních techniků, kteří jsou nositeli oprávnění k provozování SME. Stovky zkušených opravářů jsou nyní hromadně obesílání dopisem z Ministerstva dopravy, že nesmí současně opravovat a měřit emise, což dělali posledních 25 let a vybudovali si na této náročné diagnostické a opravářské práci svou obživu. Tomu musíme zamezit! Když emisní diagnostici vymřou, nebude, kdo by emisně čím dál složitější auta spravoval! Témata pro přípravu na konferenci jsou následující:
0 Comments
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí. Přispějte libovolnou částku na podporu kvality technických prohlídek nebo se staňte členem a pomozte nám věci měnit.
Vaše podpora pomáhá chránit ovzduší, zdraví i bezpečnost nás všech.
|