Je to záhadou. Nejen v současné době, ale již několik let nazpátek bylo a doposud bez dalších úprav současných přístrojů lze v rámci současného měření emisí na "Technické" zjistit, nejen zda má vozidlo funkční filtr částic (lapač a spalovač mikrosazí), ale i zda není jeho EGR systém ilegálně deaktivován a výfuk nepouští do ovzduší aférou Dieselgate nechvalně známé jedovaté oxidy dusíku (NOx). Potíž je jen v tom, že snahy ministerských úředníků jsou při tvorbě metodiky měření emisí spíše opačné. Od 1. 1. 2022 platí totiž právě Ministerstvem dopravy navržená a současně již platná metodika měření emisí, je prakticky dokonale vykastrována, aby tyto nešvary odhalovat nemohla. Zákony jsou ve vztahu k STK pomalu a nenápadně postupně kastrovány. Posuďte sami: V loňské metodice měření emisí bylo zakotveno, že pokud se bude v paměti závad nacházet emisně relevantní závada, vozidlo do doby opravy emisně nevyhovuje a jeho provoz je omezen na 30 dní od vystavení protokolu. V letošní metodice je zakotveno, že v paměti závad může být uložen libovolný počet závad, pokud nesvítí kontrolka emisí. Certifikační mafie se současným ignorováním nekompletně načteného souboru vlastních testů palubní diagnostiky kódu "Readiness Code" postarala, aby se kontrolka emisí překvapivě nerozsvítila ještě na pracovišti kontroly. Důsledek? Bude vyhovovat ještě více emisních vraků, než tomu bylo doposud. Následný graf ukazuje, jak by bylo jednoduché odhalovat ilegálně manipulované systémy pro redukci jedovatých oxidů dusíku, leč úředníci Ministerstva dopravy dělají opak. Kastrují metodiku tak, že po silnicích budou jezdit ještě horší vraky, než doposud jezdily. Na levé straně demonstrace legálního software, když je ve volnoběhu a zvýšených otáčkách aktivní EGR ventil. Napravo pak hodnoty, které jednoznačně ukazují na ilegálně deaktivovaný (trvale zavřený) EGR ventil (o ca 600 % vyšší emise dusíku než homologovaná série.
5 Comments
Lojzíček
4/25/2022 20:12:53
Ještě se budou ty drahé "eko" kurvítka brakovat ve velkém. Mnoho rodin nebude mít ani na zaplacení inkasa a pohonných hmot, natož udržovat vozidlo ve 100% stavu.
Reply
Libor Fleischhans
5/14/2022 20:55:29
Přičtěte si k tomu inkasu, a pohonným hmotám ještě výdaje za léky, až si ve městech z dýchání těch sajrajtů uhoníte astma a zničíte si imunitu. Pak Vám to dojde. 90 % rodin má auta v pořádku, tady jde o kšeft, když si někdo mastí kapsu na importu ojetin s vyrabovanými emisními systémy.
Reply
Lojzíček
5/15/2022 20:00:45
Nevím co tím myslíte, že vzduch ve městě je špatný. Byl špatný jak se topilo uhlím a zase se topit bude, jen jak začnou rodiny bankrotovat. Vzduch který se dýchá dnes je úplně něco jinýho, než třeba před 30 lety. Mě nezajímá kdo bere výpalné nebo jestli se technická bere poctivě. Bylo tomu někdy jinak? Jediný kdo chce platnou technickou jsou pojišťovny. Jinak bych se na to vykašlal a jezdil bez. Za to že vozidlo má špatné emise, může většinou karbon díky EGR.
Libor Fleischhans
5/23/2022 10:39:40
Lojzíčku, shrnul jste přesně všechno, co se naprosto trefuje do černého. Výborně, tleskáme Vám:
Reply
Pavel
4/28/2022 12:16:08
za chvíli nebude co do huby na tož jezdit autem .
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilý. Přispějte libovolnou částku na podporu kvality technických prohlídek nebo se staňte členem a pomozte nám věci měnit.
Vaše podpora pomáhá chránit ovzduší, zdraví i bezpečnost nás všech.
|