ASEM - Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Členství
  • Pomozte darem

Proč se úředníkům MDČR nechce?

4/23/2022

5 Comments

 
PictureIlegální deaktivaci emisního systému pro redukci oxidů dusíku lze dávno odhalovat snadno schválenými emisními přístroji, jen úředníci MDČR nechtějí o těchto možnostech slyšet a pokračují nadála v kastraci metodiky pro měření emisí. To už po několika úpravách prakticky ztratilo smysl.
Je to záhadou. Nejen v současné době, ale již několik let nazpátek bylo a doposud bez dalších úprav současných přístrojů lze v rámci současného měření emisí na "Technické" zjistit, nejen zda má vozidlo funkční filtr částic (lapač a spalovač mikrosazí), ale i zda není jeho EGR systém ilegálně deaktivován a výfuk nepouští do ovzduší aférou Dieselgate nechvalně známé jedovaté oxidy dusíku (NOx).

Potíž je jen v tom, že snahy ministerských úředníků jsou při tvorbě metodiky měření emisí spíše opačné. Od 1. 1. 2022 platí totiž právě Ministerstvem dopravy navržená a současně již platná metodika měření emisí, je prakticky dokonale vykastrována, aby tyto nešvary odhalovat nemohla.

Zákony jsou ve vztahu k STK pomalu a nenápadně postupně kastrovány.
Posuďte sami: V loňské metodice měření emisí bylo zakotveno, že pokud se bude v paměti závad nacházet emisně relevantní závada, vozidlo do doby opravy emisně nevyhovuje a jeho provoz je omezen na 30 dní od vystavení protokolu. V letošní metodice je zakotveno, že v paměti závad může být uložen libovolný počet závad, pokud nesvítí kontrolka emisí. Certifikační mafie se současným ignorováním nekompletně načteného souboru vlastních testů palubní diagnostiky kódu "Readiness Code" postarala, aby se kontrolka emisí překvapivě nerozsvítila ještě na pracovišti kontroly. Důsledek? Bude vyhovovat ještě více emisních vraků, než tomu bylo doposud.

Následný graf ukazuje, jak by bylo jednoduché odhalovat ilegálně manipulované systémy pro redukci jedovatých oxidů dusíku, leč úředníci Ministerstva dopravy dělají opak. Kastrují metodiku tak, že po silnicích budou jezdit ještě horší vraky, než doposud jezdily.
​
Picture
Na levé straně demonstrace legálního software, když je ve volnoběhu a zvýšených otáčkách aktivní EGR ventil. Napravo pak hodnoty, které jednoznačně ukazují na ilegálně deaktivovaný (trvale zavřený) EGR ventil (o ca 600 % vyšší emise dusíku než homologovaná série. 
5 Comments
Lojzíček
4/25/2022 20:12:53

Ještě se budou ty drahé "eko" kurvítka brakovat ve velkém. Mnoho rodin nebude mít ani na zaplacení inkasa a pohonných hmot, natož udržovat vozidlo ve 100% stavu.

Reply
Libor Fleischhans
5/14/2022 20:55:29

Přičtěte si k tomu inkasu, a pohonným hmotám ještě výdaje za léky, až si ve městech z dýchání těch sajrajtů uhoníte astma a zničíte si imunitu. Pak Vám to dojde. 90 % rodin má auta v pořádku, tady jde o kšeft, když si někdo mastí kapsu na importu ojetin s vyrabovanými emisními systémy.

Pak je možnost č. 2, se kterou bych souhlasil. Pokud to chcete dýchat, prosím, ale zrušte všechny STK i s emisemi, když už mají simulovat kontrolu, a brát za nic peníze z vašich kapes, tak ty peníze dáváte někomu za nula přidané hodnoty. Prostě platíte výpalné za úplné ho.no.

Reply
Lojzíček
5/15/2022 20:00:45

Nevím co tím myslíte, že vzduch ve městě je špatný. Byl špatný jak se topilo uhlím a zase se topit bude, jen jak začnou rodiny bankrotovat. Vzduch který se dýchá dnes je úplně něco jinýho, než třeba před 30 lety. Mě nezajímá kdo bere výpalné nebo jestli se technická bere poctivě. Bylo tomu někdy jinak? Jediný kdo chce platnou technickou jsou pojišťovny. Jinak bych se na to vykašlal a jezdil bez. Za to že vozidlo má špatné emise, může většinou karbon díky EGR.

Libor Fleischhans
5/23/2022 10:39:40

Lojzíčku, shrnul jste přesně všechno, co se naprosto trefuje do černého. Výborně, tleskáme Vám:

1) Vzduch je lepší, ale teď jsme ze všech států Evropy (co se týče dopravy) nejjedovatější (i za Polskem).

2) Před 30 lety tu vedle uhlí v kamnech byla tak desetina aut než dneska a ta stačila zamořit města. Dnes jich je více, stačí se podívat na fotky z měst kdysi a dnes.

3) Když Vás nezajímá, že někdo bere výpalné, pak hurá! Právě jste dal signál vydřiduchům, že jste jejich cílová skupina. Smířil jste se s tím že "to nebylo nikdy jinak," , tak to hodíte za hlavu a jako česká ovce platíte šmejdům za "NIC".

4) Že pojišťovny zajímá, "zda má auto technickou", je špatné. Měly by číst statistiku z havárií, v jakém stavu ohodnotila Policie technický stav. Je to myslím okolo 35 % nevyhovujících (nevím přesně, neberte mne za slovo).

5) Přesně, nebýt Policie a pojišťoven, jsme též pro zrušit STK celé i s emisemi! Jste náš člověk! V téhle formě je ta "služba" zcela zbytečná = VÝPALNÉ.

6) S tím EGR se zcela mýlíte. Technicky jste dokonce úplně mimo! EGR vrací část spalin do motoru převážně jen při nízké zátěži. Nezatěžujete-li motor, neměly by být ve spalinách saze. Jestli jhsou, je to špatně, protože SAZE = NESPÁLENÉ a tedy doslova do luftu vyházené palivo, které se mohlo přeměnit v energii, ale díky špatnému spalování se 98% sazí dostane do ovzduší a ty 2 % doslova za.erou EGR ventil. Takže nadměrně znečištěný EGR ventil je indicií, že motor by potřeboval péči, údržbu nebo drobnou opravu. Jinak EGR vypadá i po 250.000 km sotva zaprášený od sazí. Jestli "žerete" fotky z Internetu a papouškujete zlobu lidí na "zpětné vedení spalin", pak máte velmi jednoduché myšlení a asi nejste z oboru. Pak bychom Vás prosili se na tohle téma zdržel jakýchkoliv komentářů, protože nevíte, o čem píšete a mluvíte. Byla by škoda, aby si čtenáři o Vás udělali takový obrázek...

Reply
Pavel
4/28/2022 12:16:08

za chvíli nebude co do huby na tož jezdit autem .

Reply



Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí. Přispějte libovolnou částku na podporu kvality technických prohlídek nebo se staňte členem a pomozte nám věci měnit.
    Picture
    Vaše podpora pomáhá chránit ovzduší, zdraví i bezpečnost nás všech.
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2025 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Členství
  • Pomozte darem