Návštěva hospodářského výboru 20. 6. 2018 se vyplatila. Poslanci Polanskému, který si ve své nebetyčné neinformovanosti nechal lobbisty nabulíkovat, že by STK "neměla" být zastavena činnost při podvádění hned na poprvé, ale "až na podvádění hrubé a opakované", Jeho "zlepšovák" pro majitele STK na "stroj na peníze" bez odpovědnosti nevyšel (nacpal tam slovo "opakované", protože lobby STK ví, že státní odborný dozor (SOD) má tak málo lidí, že na opakovanou kontrolu vyjde v průměru na každého řada tak jednou za pět let). Jak průhledný návrh změny zákona blokující tresty pro "Vyvolené" - hrstku regulací chráněných podnikatelů v STK. Naproti tomu mi nám leží na stole seznam 37 pozavíraných SME u autoservisů za "otevřená vrata", na které se v minulosti stát zaměřil a zavřel je navždy. STK až na výjimku před deseti lety ani jednu. Je to nerovný boj, jak vystřižený z dob totality. Lobby STK za 15 let podvodů "kontrol bez aut" značně posílilo. Posílilo tak, že jich většina postavila hned několik SME ve svých areálech, aby sebrali práci servisům a stíhali dělat Emise které předtím možná jen psali. Marně se snažil v Bruselu Dan Ťok, aby opravárenské řemeslo v dobré víře zachránil. Zákony si píší poslanci zlobbovaní majiteli STK a společnostmi ovládající tento obchod s kladnými protokoly a v kontrolách podvádí dál a ve velkém. "Všechno zlé na něco dobré". Lobbisté ve své snaze hrabat ještě víc pod sebe a drhnout lidi stoupajícími cenami za kontrolu vozidla, ačkoliv již dávno o žádnou kontrolu nejde, se uchýlili k takovým neuvěřitelným změnám v zákoně, že pomáhají jejich rychlému sebezničení a paradoxně i dobré věci. Žijí v naději, že si v jejich složitých formulacích zákona (píší si je sami) nikdo nevšimne, že to tentokrát se svou nenasytností přehnali, Ministerstvo dopravy už nechce tančit jak pískají. Více čtěte zde...https://fleischhans.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=667853 Jako školitel "Školícího střediska pro diagnostiku a opravy" slýchávám od emisních mechaniků posílaných od velkých průjezdních STK neuvěřitelné historky. Tak například dva emisní mechanici z STK umístěné v blízkosti dvou velkých autobazarů dostali od majitele STK jasně naznačeno, že auta, co přiveze bazar, budou prostě u nich vycházet jako "VYHOVUJÍCÍ". Prý to mají udělat jak chtějí. Naproti tomu jsou historky automechaniků ze servisů mnohem dramatičtější. Tu je nějaký autoservis u blízké STK neoblíben, protože nesype úplatky, a tak mu šťárají v dovážených autech tak dlouho, až úplatek nakonec z kapsy vyloví a strčí je do mocné klokaní kapsy. Navrhoval bych tedy, aby kontroloři nesměli mít ani kapsy, ani stůl se šuplíky, kam se úplatky strkají. Vedle "focení" a podváděného CISu by to mohl být další marný pokus, jak podvádění u STK zastavit. Ale naděje si nedělám, česká hlavička zase na něco přijde... Závěrem lze majitelům STK poděkovat za jejich postup, který by ASEM označil jako "Čím hůř, tím líp." Nemyslím to ironicky. Ve své nenažranosti postupují majitelé STK neomaleně a brutálně a jejich lobby to v pozměňovacích návrzích v poslanecké sněmovně přehání, Najednou se mezi mini objevil i návrh zrušit totálně a bez náhrady "Povinnosti emisního mechanika", potažmo tím zrušili všechna školicí střediska pro diagnostiku a opravy. Inu proč ne, když ten emisní mechanik může být dle zákona jen odpovědným panákem, co strká něco do zásuvky a výfuku, a pak čeká, co strojové vyhodnocení emisního přístroje vyplivne bez šanci na to to ovlivnit. Poslední zhasne...
3 Comments
Dali
7/2/2018 08:59:00
Na otevřená vrata se zavřelo několik SME ? Nikde (zákon, vyhláška, metodika) není napsáno nic o uzavřených vratech. To jsou jen povídačky z dob. pí Lukasové. To, že při měření musí být zavřená vrata, je uvedeno v otázkách na mechanika neznamená, že je to v rozporu s platnou legislativou. Popravdě by mě zajímalo, kdo tam tuto otázku vložil. :)
Reply
Libor Fleischhans
7/2/2018 10:15:04
Ano, z dob paní Lukasové, ale přívlastek "povídačky" bych tomu zcela jistě nedával. Pan Peldřimovský, který jezdil s ní, mi to osobně sám vyprávěl, jak museli čekat v povzdálí za bukem a pozorovat, až to někdo nechá otevřené. Pak zavírali SME na všeliké byrokratické hovadiny, ale nikdy ne na podvody v emisních kontrolách.
Reply
petr
7/5/2018 06:25:41
ten kdo žere bývá po letech sežrán
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |