Včera 19. 12. 2016 svolalo Ministerstvo vybrané zástupce zájmových skupin v oblasti STK a Měření emisí. Pozvanými byli kromě ASEM i zástupci krajských úřadů, sdružení STK Brno, DEKRA, Bělohradský, Asociace STK, Profesní sdružení STK, Centrum služeb pro silniční dopravu, TÜV SÜD, a nakonec i zástupce společnosti AutoCont, protože se jedná o velmi brzké zavedení elektronického sběru dat i z emisních stanic. Za zájmy ca 1700 aktivních provozovatelů SME, z nichž někteří uvažují rozšířit na tzv. "Malou STK" byl do pracovní skupiny jmenován bohužel jen jediný - ASEM. Z původních 2700 SME Ministerstvo odhaduje, že po zavedení elektronického sběru dat zůstane aktivních pouze ca 1000 SME. Nejdůležitější informací pro provozovatele samostatných SME na totomo zakládajícím setkání byla povinnost vybavit SME dokumentační technologií obdobně jako je již dnes STK, a to velmi brzy, odhadem do května až srpna roku 2017! Jedná se o povinné focení vozidla, čtečku čárového kódu pro započetí měření emisí a jeho ukončení, připojení na internet za účelem zasílání emisních protokolů v elektronické podobě bezpečnostně šifrovaných protokolárních dat ve formátu xml na server Ministerstva dopravy, kde se tato data připojí k existujícím datovým souborům vozidel z STK.
25 Comments
Petr
12/20/2016 15:18:55
Dobrý nápad. Další důvod ke zdražování emisí.... :-(
Reply
Libor Fleischhans
12/20/2016 15:29:04
Ono by je šlo zlevnit, dokonce i "technické", a o dost. Ale to by musel někdo shora chtít. A to bohužel evidentně nechce.
Reply
pavel
12/20/2016 18:32:52
To se bude týkat snad všech emisních stanic i těch u Stk ne?Že píšete "nejdůležitější informací pro samostatné sme"
Reply
Libor Fleischhans
12/20/2016 20:35:26
Ano, promiňte, bude se to týkat samozřejmě všech, ale STK s SME již tuhle technologii mají, znají, nebo je minimálně v blízkém sousedství již zavedena, kdežto SME samostatně stojící se s tím teprve budou seznamovat a nově zavádět. Omlouvám se jestli jsem Vás (i všechny okolo) tím nesprávným vyjádřením mystifikoval.
Reply
Karel
12/20/2016 19:48:27
Takže to nakonec dopadlo dobře. Měření bude hlídáno, případně i CISem, zredukuje se počet emisních stanic, takže budou líp uhlídatelné, a nebude to dělat každý, kdo má do.... díru. Za mne fajn.
Reply
Libor Fleischhans
12/20/2016 20:40:31
V tomto bodu jsme ve shodě. Odpadne spousta těch, kdo pozitivní emisní protokoly psali a auta ani neviděli. Toto je pozitivní.
Reply
polo
12/21/2016 07:35:04
A by jste se nedivily a nebylo to právě naopak.Emise přibudou a budou to dělat dalece větší ryby.
Reply
Libor Fleischhans
12/21/2016 09:08:38
Nám jde o to, aby se emise vůbec začaly opravdu posuzovat, co je nepřípustné a co je v normě, a aby to směli dělat všichni, ne jen někdo "vyvolený". Divili jsme se už dost. Žijeme totiž ve státě, kde by měla být volná hospodářská soutěž a ne kartelová dohoda. Tahle poznámka zní, jak kdyby ji napsal předseda stranického výboru KSČ v roce 1978. To bych se tedy nedivil.
Reply
Franta
12/21/2016 08:43:56
A co se bude všechno fotit?
Reply
Libor Fleischhans
12/21/2016 09:04:47
Dle Ing. Bc. Ivana Nováka stejný rozsah a formát jako na STK.
Reply
Franta
12/21/2016 10:51:24
Takže Vin budeme kontrolvat třikrát?Vizuelně,přes obd ,a foťákem ?
Franta
12/21/2016 12:07:14
Usilujete samozřejmě o dobrou věc,ale prosím,ať nejsme papežičtější než papež,myslím,že prokázat přítomnost vozidla na SME lze jednou jednoduchou fotkou SPZ s vozidlem přední nebo zadní část.
Reply
Libor Fleischhans
12/21/2016 12:23:33
Do žádných detailů jsme zasvěceni nebyli. Byla to 1. ustavující schůzka. Samozřejmě že budu bojovat za zdravý rozum.
Reply
David
12/24/2016 07:14:19
Je to opět mimo téma ,ale potřebuji poradit jaké jsou nejlepší kapky do nafty na snížení kouřivosti a jaký prostředek je nej na vyčíštění vstřikovačů a egru ?
Reply
David
12/24/2016 13:03:38
a má vliv vzduchovej filtr na kouřivost při měření emisí ?
Reply
Libor Fleischhans
12/31/2016 20:39:39
Opravovat "kapkami" není řešení. EGR je nejlépe vyhrnou rukávy, rozebrat a vyčistit mechanicky. Potom dát dohromady vstřiky (vyměnit za repasované), ty moc nestojí. I u staré vrány lze snížit kouřivost ze 7,0 [1/m] na 0,7 (takže v normě). Vzduchový filtr na kouřivost při zkoušce nemá, pokud je tedy v nějakém akceptovatelném stavu.
David
12/30/2016 08:54:54
Nikdo neví ??? Jeden kamarád potřebuje projít emisemi má mít kouřivost 0.5 a má vykucháno, ale dle mého názoru to nedá bez filtru, vozidlo má hodně najeto. EGR má on a Kat by tam měl mít. Jde to nějak cinknout ? A druhej kamarád má euro3 fabku a kouřivost dle štítku 0.6 ten to taky asi nedá. Opravdu nevíte jak s tím vydu.at ??? Ty hodnoty co udavá štítek splňují jen nová vozidla a nebo dobře udržovaná, ale finančně to nejde udržet v suprovém stavu s řepkou v nádrži. Je to celé podvod a pokuď nebudem procházet dle štítkových hodnot podáme hromadnou milionovou žalobu na stát. Unie ať se de vys.at s těmi normami, jsou to neuvěřitelní pakoši. BOHATÝ KÁŽE CHUDÉMU JAK MÁ ŽÍT.
Reply
Libor Fleischhans
12/31/2016 13:02:04
To je právě to, co půjde nadále. "Cinkat", podvádět, devastovat ovzduší. Je jedno že aut dramaticky přibývá a nedá se tu dýchat, protože to "Davidové" a jemu podobní požadují.
Reply
David
12/31/2016 15:48:54
Nikdo nechce takhle podvádět jen jsem chtěl zjistit jaká nej nafta a jaké jsou nejlepší kapky do nafty, abychom snížili kouřivost, nebo jak jinak ji snížit co to jde, třeba jen na stk. Uvažoval jsem nad pruchodnějším filtrem vzduchu, nebo ho před měřením vytáhnout. Přece musíte něco o tom vědět když s tím děláte. Ta štítková hodnota je moc malá. Můj wolsvagen to nepotřebuje je to rok 98 ten hulí jak pohádkovej drak a vždy emisemi projde, ale co ostatní lidé co maj ty předražené opice.
Petr
12/30/2016 16:02:10
Děkuji Davidovi,že ukázal názorně panu Fleischhanzeloví českého člověka.Už to chápete pane Fleishanzl že nežijete v Rakousku ani v Německu! Spíše se podobáme Polsku a to jste chtěl deregulaci.To by dopadlo...
Reply
Libor Fleischhans
12/31/2016 11:59:28
To si myslíte vy dva. Jinak si minimálně přečtěte Petře, jak se jmenuji. Deregulace je zcela normální cesta z korupce, diskriminace a dosavadního masivního podvádění. Ukažte mi na člověka, který bude u defektního auta motivován ho opravit a opakovačku mu nabídne zadarmo. To by mu muselo přeskočit. A podvádět by nikdo nechtěl, i kdyby mohl. Nebylo by proč.
Reply
Karel
12/31/2016 12:37:54
Pane Fleishansi, lidí jako je výše David, je tak 60%. Prostě jim nevysvětlíte, že když chtějí opici, musejí mít na banány. A že, když mají auto třeba za 40 000,-, měli by dát do opravy stejnou částku.
Reply
Libor Fleischhans
12/31/2016 13:16:36
Jmenuji se Fleischhans (jde to zkopírovat Ctrl+C a do textu vložit Ctrl+V, když už to nejde napsat dobře). Já si nemyslím, že kdyby se systém s elektronickou on-line archivací kontrolních výsledků na serveru MDČR a Policie, nebylo by proč podvádět. Ukažte mi na jednoho z provozovatelů SME u fungující (zdůrazňuji fungující!!!) opravy, že by někomu chtěl vystavit zfalšovaný protokol. Kdo je vystavoval a nadále vystavuje? Kam se auta začala přistavovat až tehdy, když se začalo fotit? Odpovězte si sám a máte to! Ti, co frašku s emisemi dávno opustili, protože pochopili, jaký je tenhle systém šaškárna, Vám můžou vyprávět. Regulace je nezdravá, korupční a diskriminační pro zdravé podnikatele. Ti sami by pak "podvodníky" dokázali s funkčním CISem a Policií brzy a hravě zlikvidovat. Už teď je v zákoně možnost přistavit kontrolním orgánem v anonymitě a neohlášeně auto se závadami, aby si vyzkoušeli praktiky současných podvodníků. Takže snaha je, ale kontrolorů je málo a šance cizímu člověku naletět je nulová. Podvádět se bude vesele na autech, která přistavují spolehliví stálí denní zákazníci. To jsou ti, co nosili jen papíry k orazítkování zadním vchodem. To je ten Váš systém, co obhajujete a vede jen do pekel.
Reply
Karel
1/7/2017 21:02:21
Tady jde o emise,o životní postředí a zaměříme se hlavně na focení VIN,kilometrů dalších zbytečností jsme přece v České Republice :-D
Reply
josef
1/12/2017 10:28:52
Když jsem se asi před 3 měsíci rozhodoval jestli pokračovat s měřením emisí,myslel jsem že koupí přístroje investice skončí.Ale jak je vidět,to jsem nedomyslel,jak nás dokáže rada chytrých překvapit.Můžete mě sdělit jak velká investice mě zase čeká?
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |