Skandál: Ministerstvo dopravy už rok a půl ví o děravých filtrech částic na trhu s náhradními díly.7/17/2017 V únoru 2016 jsme dostali dopis od ČOI, kam jsme zaslali dokumentaci o děravých filtrech částic, co se dostávají přes distributory do autoservisů. České obchodní inspekci prý věc nenáleží a tak celou záležitost postoupila Ministerstvu dopravy s tím, že se nám někdo z ministerstva brzy ozve. ASEM má tento dopis k dispozici. Od té doby MDČR v této kauze nedělá nic a mezitím se prodalo na českém trhu tisíce filtrů co vůbec nefiltrují a naopak, mohou dokonce fatálně poškodit motor. První postižení se již hlásí s problémy způsobenými montáží těchto atrap. Stručně, co způsobuje takový nefunkční "fejk" v automobilu a co takový nefunkční filtr částic znamená pro své okolí. Prvně je nutno říci, že ten, komu je takový díl prodáván byl oklamán. Nejedná se totiž o filtr částic, nýbrž jen o atrapu, která přítomnost filtru ve výfuku jen simuluje. Pod termokamerou, kterou k odhalování vytlučených filtrů používají němečtí policisté, se totiž tento díl chová jako kdyby ve výfuku byl. Zakoupený díl má navíc také nefunkční katalyzátor, kde by se měly nacházet ve vrstvě zvané "Washcoat" drahé kovy (Platina Rhodium a Palladium). Ty se tam s velkou pravděpodobností též vůbec nenacházejí. Za druhé, takový děravý filtr částic propouští těsně po montáži většinu sazí nadále, po chvilce provozu pak zvětší protitlak a díky nefunkčnímu oxidačnímu katalyzátoru už ca po 800 km neregeneruje saze a začínají problémy. Ne, filtr se neucpává, protože je od výroby děravý a řídící jednotka se zatím seznamuje se stavem, který nezná. Protitlak zůstává skoro stejný po regeneraci jako před regenerací a tak se řídící jednotka začne přizpůsobovat. U každé značky a typu vozidla je tomu trošku jinak. Některá auta padají do nouzového režimu a hlásí "nedostatečnou účinnost filtru", jiná bez varování zvýší kadenci a intenzitu regenerací a v motoru se začne do oleje přimíchávat nafta. Končit může takový motor roztržením, protože o dva litry více oleje se do motoru prostě nevejde a někam prostě musí. Zabránit poškozování majitelů aut mohly zabránit dvě instituce Ani jedna však nefunguje. U stanic měření emisí jsou kontroly nefunkční i po zavedení nové metodiky a Ministerstvo dopravy už rok a půl neplní svou povinnost ze zákona. Výrobci by mělo udělit sankci až do výše 50.000.000,- Kč za hromadné uvádění neschváleného výrobku na trh. To se však nestalo a problémy s fejky se množí. Každé takové auto s černým výfukem by měla zachytit emisní stanice, pokud je takové vozidlo v pravidelném termínu kontrolováno, a měla by problém černého výfuku zkoumat. Majitelé těchto aut se však nehlásí s problémem, že by neprošli čerstvě emisemi, ale s problémy, že se jim chování auta nelíbí nebo že se jim rozsvěcí kontrolka motoru. Na prstech jedné ruky by se daly spočítat SME, které se o problému černého výfuku zmínily, avšak protokol o vyhovujících emisích byl zatím vydám téměř každému. Český systém tak pokračuje v tendenci 15 temných let podvodů s podporou Ministerstva dopravy, které doposud žádnou metodiku pro odhalování masivních podvodů nepředstavilo, naopak, vše nasvědčuje tomu, že auta musí skrz zákonem chráněné a regulované STK proudit bez ztráty kytičky. Jen tak jsou všichni spokojení. Focení ani kamery problémy mnohočetnými střety zájmů velkých hráčů v byznysu kontrol nevyřeší.
11 Comments
David
7/17/2017 20:15:57
Když se chce někdo zbavit diesla s nefunkčním filtrem, stačí koupit ten nejlevnější do 10t (atrapu) od Poláku jmj a dát třeba do AAAček. A časovaná bomba čeká na svou oběť. Ale to všichni víme už dlouho. Nechápu proč by se tím mělo zabívat ministerstvo ? A co takhle kity na zaslepení egru, ty se normálně prodávaj a za 3 000 si můžem filtr půjčit. Je to a bude vždy legálni služba. V bazarech je prostě riziko že je vůz vrak, diesel se stal předraženým zbožím, které bude jednou těžko prodatelné i když bude v dobrém stavu. Podle mě je vše na lidech jak se k tomu postaví. Dokuď budou stát nehorázne peníze tak se to bude kuchat a obcházet vždycky. Musí zlevnit všechny značky cenu pod 20t a to se zatím bohužel nestalo a nestane. Dotace na to žádne nejsou, prostě jen asem, který na nevinné občany ČR bere bič. Lidé si vyberou vždy cestu úspory, sice né všichni, ale většina. Někdy se samozdřejmě najde i nějakej tajtrlík co si hraje na zachránce světa a vytáhne 100klacku za nový plechový obal ze sítkem uvnitř.
Reply
Libor Fleischhans
7/18/2017 11:08:23
Nechápeš, protože neznáš zákony. Každý ND musí splňovat nějaké normy a musí mít atest, že není škodlivý, a že odpovídá svou kvalitou dílu, za který je na vozidlo montován.
Reply
David
7/18/2017 12:59:59
Omg o mě přece nejde ne ne. Oni v aaačkach by to vozidlo s nefunkčním filtrem neodkoupili, proto tam lidé montují ty Polské vergly, tak jim to vemou přece. Je nám přece jasné, že to tam chtěj i ti co si myslí že je to ok a pak se diví že to nejede. Kdyby byl funkční tak by tolik přece nestál. I když podle vás se dají sehnat levněji originály. To že to nemá nějaké testy přece nic neřeší, nikoho nikdo nenutí to kupovat a montovat, je to jeho problém že tam má díl který tam nepatří. Ti dotyční to mají řešit reklamací a přes obchodní inspekci.Víte kolik různých dílu je na Ebay a nemaj homologace ... hafo. Můžete být rád že jim to roztrhá motor ,to jste přece chtěl, aby ti chudí raději nejezdili. To jste napsal v jednom minulém přispěvku. Umíte se dobře vyhýbat důležitým zdělením a hledat chybičky v nepodstatných věcech, to uznávám.
Libor Fleischhans
7/18/2017 13:11:51
Davide, ti dotyční to řešili přes Inspekci, ale ta od toho dala ruce pryč. Není to produkt co si kupuje přímo zákazník. Kupuje ho servis a proto to patří Ministerstvu. Ale diskuse s tebou jsou zbytečné.
david
7/17/2017 21:43:00
https://www.stream.cz/adost/10018250-hrozba-jmenem-elektronicke-cigarety-proc-se-jich-mame-bat
Reply
David
7/23/2017 11:28:25
Nevymlouvejte se na STK že někoho okrádají ,to není vůbec pravda. Je jenom dobře že se podvádělo a podvádi na emisích, protože je takovéj bordel ve všem. Kdyby to chtěl brát občan poctivě, tak by musel být v balíku, nebo mít ocelové nervy a spoustu času řešit stížnosti a soudní spory. Chudí a obyč lidé kupují levné, akční zboží kde kvalita není nic moc, ale ví o tom že to není zase tak zdravé a ovzduší neřeší, topí a jezdí tak aby finančně vyšli. Bohatí chtějí mít vše eko a mají spoustu času to řešit. Jen otázka kdo to je bohatý a jak k tomu přišel - jednoché okradal,podváděl,ničil přírodu parazitoval na druhých a teď si hraje na spasitele světa. Dle mého názoru je ovzduší daleko lepší než před 20lety a stejně se to některým nelíbí. Dělají se nové dálnice, ať tam vleze více autíček, nejlépe vykácet všechny stromy a vyhubyt odpadkami vše živé v moři a pak budeme spokojení. Ono člověk chce pořád něco zdokonalovat, až jednoho dne příjde na to že on sám je pro tuto planetu nepotřebný. Hlavně běžte v Neděli do kostela. USA, hlavně že jim jde o to, aby byly readiness kódy v pořádku - heslo ať nám k tomu dopomáhá bůh. :) http://zahranicni.eurozpravy.cz/amerika/191548-nejvetsi-znecistovatel-klimatu-utekl-od-odpovednosti-usa-vypustily-tretinu-vsech-skodlivin/
Reply
Kolos
7/24/2017 06:26:49
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/plasty-zamorily-planetu-za-tricet-let-umela-hmota-v-oceanech-prevazi-nad-rybami-34559?dop-ab-variant=&seq-no=1&source=hp
Reply
Jiří Pecháček
8/3/2017 11:44:39
Zdravím Vás pánové, můžete filtry JMJ považovat za atrapy nikdo Vám nechce brát Váš názor, ale to co psal Pan Fleischhans psal o jejich výdržnosti se mi vůbec nezdá. Když je filtr řádně nastavený přes diagnostiku a a zkontrolovaný teplotní čidla, tak filtr funguje stejně jako originální díl. Musíte si uvědomit, že ne jenom DPF filtr Vám ovlivňuje emise, takže je samozřejmé, že se musí zkontrolovat vstřiky EGR ventil, žhavičky ( u vozů VW), váha vzduchu, netěsnosti turbodmychadla a jeho přeplňující soustavy, Aditiva, a hlavně správná aditiva ne jak jsem slyšel že lidi do toho nalejí normální naftu a ono to taky funguje. To že se filtr ucpe po 800 KM bych spíš dával za vinu tomu kdo ten filtr nenastavil přes diagnostiku a vyměnil ho jako obyčejný katalyzátor na E2. Filtr, který je průchodnější, přece nemůže spouštět častěji regeneraci, takže má v ŘJ pořád zaregistrovaný původní filtr, který byl ucpaný. S pozdravem emisím zdar Jirka
Reply
Libor Fleischhans
8/3/2017 12:57:06
O "výdržnosti" jsem nic nepsal. O jejich ucpání také ne, oni se totiž neucpou. Ano, ca 80 % především aut starších softwarových ročníků ty děravé atrapy šlukne bez jakýchkoliv doprovodných jevů, ale některý monitorovací software DPF porovnává diferenční tlak před a po regeneraci. A když je stejný, pak se děje to, co jsem popsal a přibývá olej, může to skončit devastací. Již se takové případy staly. Nevím, jaké a kolik zkušeností máte Vy, ale poslední ca rok a půl nedělám skoro nic jiného než problémy s DPF u nejrůznějších značek. Tak jen upřesnění k možnému neporozumění.
Reply
Jiří Pecháček
8/3/2017 13:37:09
Přímo o těch 800 km jste se zmiňoval v jinačím článku. Mám s nimi zkušenosti více než dobré. Zaleží nad tím co berete jako novější software dělal jsem regeneraci na 1,6 TDI, na kterém se provádělo nejvíc Vašich testů. Jeho ucpání bylo cca 51%, ale rostl mi diferenční tlak v té době na něm zákazník ujel cca 15tis. provedl jsem regeneraci tlak mi při šlápnutí plynu rostl na 18mbar a vše je nadále v pořádku. Setkal jsem se s paní, která měla původní DPF filtr ucpaný a měla x litrů bohužel je to delší doba nevím kolik přesně litrů oleje měla navíc a namontoval se jí nový polský JMJ a paní jezdí taktéž doteď. Kdyby jste se spíše zabývali lidmi, kteří filtry a katalyzátory kuchají a různě je softwarově upravují, tak by jste možná udělali lépe. S pozdravem emisím zdar Jirka
Libor Fleischhans
8/3/2017 14:06:42
Citace: "Při šlápnutí na plyn - tlak 18 mbar..." ani nebudu odpovídat. Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilý. Přispějte libovolnou částku na podporu kvality technických prohlídek nebo se staňte členem a pomozte nám věci měnit.
Vaše podpora pomáhá chránit ovzduší, zdraví i bezpečnost nás všech.
|