![]() Zpráva Ministerstva dopravy z dnešního odpoledne je jednoznačná: Česká republika by se vystavovala vysokým sankcím z EU, pokud by technická kontrola a měření emisní probíhaly jednotlivě na dvou pracovištích a poskytovaly je dva rozdílné subjekty. Přes naše snahy argumentovat pro udržení modelu obou typů kontrol u dvou rozdílných subjektů, v budoucnu tento model, pokud budeme v EU, prostě možný při za stávajících pravidel možný nebude. Teď se musí každý rozhodnout sám, zda rozšířit na spojenou technickou kontrolu s emisemi", nebo v budoucích letech, po uplynutí přechodné doby, skončit s kontrolami. To platí jak pro samostatné SME, tak pro samostatné STK. ASEM se 30. 8. 2016 účastní se 4 členy asociace semináře MDČR, kde se bude probírat změna způsobu regulace STK, protože totální deregulace byla na minulém semináři subjektivně vnímána negativně většinou pozvaných, zejména v tomto oboru podnikajících. Po tomto semináři bude ASEM shromažďovat informace o nutném dovybavení kontrolního místa tak, aby odpovídalo požadavkům nových standard vyplývajících z evropských dokumentů přijatých evropským parlamentem. V přílohách si přečtěte stanovisko EU a následný směr postupu Ministerstva dopravy.
19 Comments
Josef
8/19/2016 10:44:05
To pořád neznamená, že je nutné deregulovat. Většina provozovatelů STK má vedle firmu na emise, tudíž se celek pro zákazníka tváří jako jedna firma, pokud se zákazník nepodívá ostražitě na dvě účtenky. Tudíž se dá říci, že většina STK toto plní a dát to pro ně pod jednu firmu nebude problém.
Reply
Libor Fleischhans
8/19/2016 10:57:29
Dobrý den Josefe, zcela s Vámi souhlasím, je to tak. Jen bych k tomu dodal druhou pravdu: Původně ca 3600 SME by bylo bývalo poctivě měřilo (v roce 2001). V roce 2002 však zákon otočil o 180° a původně zakázané emise v roce 2002 zase najednou po roce povolil. STK začaly vyhrožovat, že pokud nebudou emise dělat u nich, neprojdou na STK z jiného důvodu. Znechucené a poctivé tuhle šaškárnu vzdali a dnes jich je o ca polovinu méně, než jich v roce 2001 motivoval stát (STK nesměla emise měřit).
Reply
Zdeněk
8/19/2016 20:42:35
Hlavní problém nastal po povolení SME u STK.Tam nikdy nikdo nehledal a neodstraňoval závadu a taky nikoho nevyhodili,protože by přišli o peníze za STK.A zákazníci se servisákům se SME jen posmívali,že než by u nich zaplatili nový kat,tak raději dají technikovi ve SME u STK 300Kč a on to pustí.To je taky jeden z důvodů,proč to spousta SME u servisu vzdala.
Reply
Libor Fleischhans
8/20/2016 08:45:58
Pravda. Dnes už ale nepotřebujete ani ty tři stovky, dají Vám dokonce kafe zdarma.
Reply
Josef
8/21/2016 10:21:51
"Hlavní problém nastal po povolení SME u STK", tak s tím bych úplně nesouhlasil.
Reply
David
8/20/2016 11:04:05
Je každého věc jak se zachová k životnímu prostředí atd., neznám nikoho kdo by na nový kat neměl a že by to tak uplatil, snad jen člověk co je na pracáku. A to dává další otázku může za to že je bez práce? Při odstranění DPF se Kat nechává není důvod ho odstranit samozdřejmě pokuď to jde a jaká firma to dělá. O zaslepéní EGR nemá cenu diskutovat, každý z vás ví proč se to dělá a také může za velkou kouřivost a není problém před stk odslepit. Může být sebelepší soft a stejně se to dělat bude. Lidé si najdou cestu jak s tím vydu... A nedej bože jak dostanou benzinové TSI motory filtry to teprve začné bourání :)
Reply
Libor Fleischhans
8/20/2016 21:04:38
Z každého Davidova řádku je cítit, že je vlastně takovým zástupcem nezasvěcených uživatelů auta, bez hlubších znalostí, co jak funguje. CITACE: "..když se vytlouká DPF, Kat se nechává..." Pokud se "opravář" (opravdu v uvozovkách) odhodlá odstranit DPF, pak klidně může i "vytlouct" katalyzátor, protože právě nefunkční oxidační katalyzátor je nejčastější příčinou problémů s ucpaným DPF, pokud to není přibližně pět dalších příčin. Nevytloukají to jen kvůli podivnému zvuku, který se line z výfuku, když to nějaký zedník vytluče všechno.
Reply
Libor Fleischhans
8/20/2016 21:18:57
...tím jsem chtěl jen říct, že když motor nadměrně kouří, majitel plýtvá palivem, protože motor má nepřímo úměrně sníženou účinnost i výkon a zbytečně zvýšenou spotřebu paliva. Navíc hnusně jedovatě smrdí :-(.
David
8/21/2016 08:38:23
Jenže těm vozům je už přes 10let a při stočeném tachoši není znám ani přesný nájezd a nemaj vychytané chyby. Nové vozy jsou něco jiného. Tam se to zatím neodstraňuje. Aspoň žádna firma to nenabízí. Všichni lidé nejsou chytří. Většina chce jezdit a do servisu jdou až to nejede. Přece nemůžou za to že 90% servisu v ČR je neodborných. Vymění součástky za 100t a chyba s filtrem přetrvává, kdyby dal 5 000 za vybourání má po starostech navěky.
Josef
8/21/2016 10:27:01
Není!!!!!!každého věc jak se zachová k životnímu prostředí.
Reply
Libor Fleischhans
8/21/2016 13:04:57
Přesně jak psal Josef: Jak se kdo postaví k životnímu prostředí tedy vůbec není každého věc! Vaše demokracie končí tam, kde začíná demokracie ostatních. Pokud by šlo zařídit, abyste si vydýchal jedy ze svého auta sám, pak bych vám to klidně a s radostí dopřál, ale Vy jedete a smrad a jedy jsou za vámi a okolo vás, ale pokud necouváte, dýcháte vy čistý vzduch. A to je sobeckost vůči okolí.
Reply
David
8/21/2016 13:41:38
Budoucnost jsou elektromobily, tak nevím co pořád řešite. Kdyby dnes na to lidé měly, tak se tady řeší nezaměstnanost emisních techniků. Váš pohled na věc je z té bohatší vrstvy občanů co na to maj. A chcete ty chudáky úplně finančně odrovnat a to se nelíbí mě. :(
Reply
Libor Fleischhans
8/21/2016 14:09:06
Kdo nechává vybourávat ty filtry z aut nejsou vůbec žádní "chudáci"! "Chudáci" (jak je označujete vy) jezdí staršími levnými auty, která dle jejich emisních norem testem emisí v pohodě prochází, když si jich někdo alespoň minimálně hledí. Takže je nikdo odírat nechce, jak píšete, a ani to nikdo nedělá. Kdybyste si tady přečetl o 25 let starém Mercedesu (koupeném za 500 EUR), tak ten plní emise s 50% rezervou v pohodě! Na něj si taky ale nikdo nestěžuje! Davide, jste argumentačně zcela mimo a vymýšlíte stále něco, JEN abyste byl v diskusi navrch. Asi nemá cenu si s vámi o tom "ničem" povídat.
Reply
Emil
8/21/2016 16:15:33
To, co tady v diskusi píšete, není pravda. P. Fleischhans např. prvnímu diskutujícícmu, který napíše že nejvíce podvádí "průtočné" emise u STK, dává za pravdu, že tak to je. Druhý diskutující napíše, že naopak nejvíce podvádí malé emisní stanice, protože jinak by neměly žádné zákazníky a p. Fleischhans opět dává za pravdu, že tak to je. Hmm.
Reply
Libor Fleischhans
8/21/2016 19:14:09
Kdybyste si to četl pořádně, tak jsem napsal, že polovina těch SME, co nechtěly "prodávat" namísto "kontrolovat", už raději skončily, aby si nemusely naplivat sami do očí. No a když už majitel auta zjistil, jak to chodí, tak se už dopředu ptá, kdo mu tu známku "dá", jinak jde hned jinam a vrátí se zpět a vysměje se SME, že ji dostal jinde. takže podvádějí téměř všichni (až tedy na vás). To je stav věci. Neděje se to všude. Házet všechno do jednoho pytle by zcela jistě nebylo správné. Asi jste poctivý kraj.
Reply
Libor Fleischhans
8/21/2016 19:29:26
Jen taková perlička ze 4. 3. 2004: Komentář na webu FCD.eu jednoho z emisáků od opravny: Já prodávám to co já a moji lidi umí.žádný známky.
Reply
Josef
8/22/2016 09:41:38
Odkud že jste Emile, to bych se přišel i podívat jak to děláte poctivě a máte spoustu zákazníků. Pravděpodobně tam máte malou konkurenci tzv. nepřeestékáčkováno. Vaše teorie opravdu zní jako z jiného světa.
Reply
I
8/22/2016 16:39:48
Mám, úplně stejnou zkušenost JM kraje jak na SME tak na STK. Neměří se a na STK za dvě, tři stovky projde cokoliv a rozhodně nejde o jednu STK, je to problém obecně.
David
8/22/2016 16:56:07
Blbost normálně se vyhazuje, jestli někdo chce uplatit něco co může zapřičinit nehodu, tak je blázen a nepatří mu řidické oprávnění.
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí. Přispějte libovolnou částku na podporu kvality technických prohlídek nebo se staňte členem a pomozte nám věci měnit.
Vaše podpora pomáhá chránit ovzduší, zdraví i bezpečnost nás všech.
|