Jen týden po zveřejnění novely Vyhlášky č. 302/2001 Sb. už nová regulace skřípe! Tohle žadatelé o "Emise" bez regulace vůbec neznají. Noví žadatelé o STK (státem regulovanou velkokapacitní linku) si budou muset počkat měsíce, ale možná možná i roky, protože mezi jejich žadateli a Kraji běží desítky soudních sporů! Krajští úředníci se musí připravit na pokusy o tu nejrafinovanější korupci, protože zájem o nejjistější bezrizikové a velmi výnosné podnikání v zemi je obrovský. Opačný zájem, aby nové STK naopak v krajích nevznikaly, je ze strany stávajících majitelů STK. Těm totiž nová regulace "nadělí" do sousedství nežádoucí konkurenci a původně jen jejich koláč se bude krájet na dvě poloviny. Fraška státem regulovaných STK s neregulovanými cenami tak bohužel pokračuje. Ale možná "čím hůř, tím lépe", aspoň se každým dalším přicházejícím nesmyslným krokem mocných lobbistů bude postupně prokazovat, že současný systém životaschopný už dlouho asi nebude. Někomu na Ministerstvu dopravy už asi brzy rupnou nervy. Bude to nový nebo ještě stávající ministr? ASEM dostal první zprávy o pozastavení žádostí. Sotva se krajští úředníci seznámili s novelou Vyhlášky č. 302/2001 Sb., už dostali první žadatelé zprávu z Kraje, že se jejich žádosti pozastavují právě z důvodu sporů mezi neúspěšnými žadateli, kteří se cítí ukřivděni z minulých odmítaných žádostí. Vzniklo tak mnoho sporů téměř ve všech okresech. ASEM dostal již kopii vyrozumění hned dva dny po zveřejnění novely! V jednom z okresů běží dokonce tři spory, a až budou všechny vyřešeny, bude Kraj rozhodovat o jednom "Vyvoleném" oficiálně dle kritérií "veřejného zájmu". Jaké však budou skutečné důvody, nechceme raději spekulovat. A pozastavených žádostí z důvodu několik let běžících a doposud neuzavřených soudních sporů bude v celé republice rychle přibývat, protože téměř v každém okrese se zájemci dle našich informací o zřízení nové STK léta neúspěšně soudí a odvolávají. V jednom okrese dokonce v jedné kauze 17 x !!! Vyhrát může v každém okrese jen jeden, ostatní na dlouhá léta ve frontě na vstupenku do ráje asi opět "ostrouhají". Problém "prodeje kladných protokolů" klientům a úplatků kontrolorům však ani "rozvolněná regulace" nevyřeší. Naopak, problémy budou narůstat. ASEM očekává, že současný systém regulované STK se spřátelenou SME před vraty STK díky náběhu CIS začne mít zatím v první fázi kapacitní problém. Krok Ministerstva dopravy odkládající jeho náběh povinného užívání CIS-SME od Nového roku pro emisní stanice je v Česku tradiční a teď jistě vítaný. V lednu totiž nikdo nic moc k STK nejezdí a nepříjemná zkušenost se značným zpomalením kontrol díky emisnímu CISu bude mít pozvolnější charakter, než kdyby k tomu došlo v původně plánovaném září 2017. CIS ale pak začne pomalu ale jistě odhalovat všechna šidítka, rozmnožená zejména zejména na "linkových" emisních stanicích u STK, kde jsou jistou zárukou rychlosti práce a někde jako na páse "vyhovujících vozidel" (obchodní účel). ASEM již u dodavatele AutoCont zjišťoval, že bude otázkou sekund si vytáhnout třeba i po roce i dvou zpětně data, na základě kterých se dá snadno zjistit, kdo s čím šidí a jak se kde kontroluje. Záleží na tom, koho bude mít vůli SOD potrestat a vyřadit z kola. Nejjistější tak asi bude zajistit se pod certifikační služby společnosti DEKRA, protože i v minulosti se díky tomuto certifikačnímu štítu vyhnuly jejich smluvní stanice možným vzniků problémů. Postupným zpřísněním kontrol a odhalováním dalších zcela zjevně pokračujících podvodů ve státem regulovaných "pěnězostrojích" se bude přicházet na to, že nejlepším řešením do budoucna bude úplné odbourání regulace lokálních pokrytí území počtem STK, zrušení zákazu oprav provozovatele STK, vznik tzv. "Malých STK" u opraven (jako tomu je již dnes s SME), které avizovalo Ministerstvo dopravy již v roce 2016 a díky dostupnosti bez čekání všude v republice a v každé lokalitě a především pokles cen, STK by mohla být v rámci výdělku z oprav i zdarma, jako tomu bývalo u mnohých opraven při měření emisí. Tím, že by služba značně zlevnila, přestala by být atraktivní jako předmět těžkého byznysu a auta by se začala konečně opravovat. Třešničkou na dortu by mohl být následný vznik institutu tzv. "nezávislého kontrolního technika", který by nebyl zaměstnancem kontrolního místa ani autoservisu, ale docházel by smluvně kamkoliv připravená auta zkontrolovat (německý model). Tím by byl zcela odbourán zájem na "vyhovujících protokolech, a zmizel by definitivně i klientelismus a korupce, která naším oborem doslova hýbe jak červi zdechlinou. Pak bychom se možná mohli i těšit na čistý vzduch v našich městech i bez zákazu vjezdu dieselů.
14 Comments
David
8/11/2017 18:46:15
Regulace STK je dobrá věc, jen kdyby se regulovaly podobně i supermárkety , je v tom neuvěřitelný bordel. Nebo chcete, aby vedle sebe stály 3 STK ?? Nikdy jsem nechápal proč STK vlastně vznikly. Jezdím pravidelně na servis, jak do autorizáku tak do obyč. servisu , abych měl vozidlo v pořádku a bylo bezpečné. Pro mě je STK úplně zbytečné jen jim vysolím 2litry za nic. S DPF je to komplikovaná záležitost, ono některé vozidla plní emisní normu i s nefunkčním DPF a s tím se nedá nic dělat, funkční ho prostě mít nemusí , ale ve vozidle nesmí chybět. Jedná se o Euro4, tam s tím podle mě nic neuděláte. Někde jsem se dočetl že má přijít na trh tzv. dieslový motor na benzín. Ono vždy bude na výběr se vyhnout filtru pevných částic a to bych také všem radil. Vozidlo které není na krátke trasy , do zacpy, na okrsky a do města je šrot a ten kdo ho řídí je jeho otrok.
Reply
Libor Fleischhans
8/11/2017 20:47:21
Davide, cos to dneska vypil? Už to nepij.
Reply
David
8/14/2017 15:25:51
ok, dá se ten CIS nějak ošulit ?
Reply
Libor Fleischhans
8/15/2017 07:55:55
CIS ne, ale před ním se dá ošulit skoro všechno. Někdo se s tím ani netají.
Reply
KUBA
8/15/2017 12:30:40
Tak na co se to zavádí?
Reply
Libor Fleischhans
8/15/2017 13:25:07
Aby angažovaní mafiáni lobbující v nejvyšších patrech Ministerstva dopravy udrželi a obhájili stůj co stůj stávající systém generující kladné protokoly. Kvalitu kontrol to nezlepší, ale dobře to zní, "že se jako pro to něco už dělá". Slyší na to Evropská Unie, co o šizení o stošest i s CIS nemá ani páru.
Reply
David
8/15/2017 21:54:17
A teď otázka ,až se ji bojím položit - kdo bude mít přístup k datum CISU ? Žeby zrovna ti v těch nejvýšich patrech ministerstva d. :-)
Dali
8/29/2017 14:05:42
Tak hlavně konečně začnou vozidla SME fyzicky navštěvovat. Nevyhovující vozidlo nebude objíždět okres a hledat blba který mu vydá kladný protokol, protože je idiot změří s vyhovujícím výsledkem vozidlo, které před chvílí někdo vyhodil. Atd.
Dali
8/29/2017 14:06:37
Myslel jsem jen idiot :)
Reply
DDDD
8/29/2017 15:57:38
Nechápu proč by nemohlo vozidlo projít na druhý pokus :) CIS nic neřeší .Ty vaše názory jsou úplně nesmyslné a rozum nad tím zůstává stát. Emise podváděly mnoho let skoro všichni výrobci ,ty hodnoty co uváděli nebylo možné v provozu splnit. Tak nevidím důvod proč by i majitelé toho vozidla nemohli také podvádět. Všechny ty Eura 1-6 je jeden velkej podvod na vás blbečky, a ekosráče. Netýká se to pana Libora F. protože ho to živý a bude jednat tak aby měl zisk. Nevím jestli vlastní nějaké čističky DPF atd. ,nebo jestli má nějaké provize, ale určitě nebude ztrácet čas nad ekologii s které mu nic nekápne. jen můj názor. jestli to není pravdivé tak se omlouvám :)
Reply
Dali
9/5/2017 11:44:17
Čističky na DPF opravdu nevlastním. Pouze se mám rád a nechci umřít ve 40 na rakovinu.
Libor Fleischhans
9/6/2017 22:34:25
Není to pravdivé. Z čištění DPF provize nemám, jen s nimi díky bohu sídlíme v jedné kanceláři, a tak mám možnost vidět DPF problémy v souvislostech. Aut přibývá a 5% aut emituje 35 % jedů.
David
9/9/2017 10:55:27
Ohledně CISU jsem to pochopil tak, že kdo nebude mít šidítka tak bude trestán. :) Takže si je všichni pořiďte a CIS bude plný falešných 0,00 měření. Kdo bude podvádět bude se mít opět dobře, semtam někoho na oko vyhodí a do týdne tam bude mít same nuly. Pokaď budete vyhazovat za domněnky tak to můžete rovnou už teďkom zabalit a změnit profesy.
radek
8/4/2021 22:03:47
Porad mi prijde ze v tom je zavist... porad se mluvi o velkokapactni STK ktere vydelavaji miliony a neni v tom starost o zdravi lidi, ale o to ze nekdo vydela vic penez nez ja... Regulace je spravna vec, pokud bude mit licenci kazdy druhy tak budou lidi jezdit tam kde vse projde a tam kde se to dela poctive tak neprijde nikdo...
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |