![]() Nový koncept TK+ME u autoservisů je jediné časově i technologicky udržitelné řešení Starému konceptu průjezdní STK prostě odzvonilo. V Německu podobnému monopolu odzvonilo před dvaceti lety. Je neaktuální, časově zastaralý, zkostnatělý neschopný reformy. Na moderní kontrolu s opravami nejsou v Česku ani lidi. Jen doplnit STK o SME by podle Jiřího Rejmona stálo půl roku času a to běží ještě mnohé soudní spory. Ty jsou ovšem důsledkem krátkozraké politiky "regulace" v minulých 15 letech. A nyní technicky: Časový kontrolní takt na jedno vozidlo se bude ... ![]() A nyní technicky: Časový kontrolní takt na jedno vozidlo se bude prodlužovat, protože auta jsou složitější. Roste počet kontrolovaných okruhů nezbytných pro začlenění nových technologií do kontroly a primitivní universální průjezdní linka s kanálem uprostřed nebude stačit ani tempem, ani technologiemi. Argumenty, že se STK nechá dovybavit o jakoukoliv technologii troskotají na prostorovém řešení STK a na možnost kontrolovat i opravovat v jenom místě na jiném levelu. STK je těmto náročným požadavkům prakticky nepřizpůsobitelná. V budoucnu se kontrola asistenčních a bezpečnostních systémů brzd a podvozku protáhne na dva a půl násobek dnešních časů, u emisních systémů lze počítat s časy o 30 až 40% delšími. Dnešní metodika totiž naprosto ignoruje EOBD elektronickou kontrolu z 80% a prakticky obchází normy, jak by se měla vozidla kontrolovat. To se bude muset změnit, jinak bude ČR sklízet kritiku z EU a schytá nějaké ty sankce za neplnění standardu ochrany ovzduší.Byl zaveden CIS STK a následně CIS SME a data jsou zpracovávána elektronicky. ![]() Podíváme-li se na to, co dělá CIS do větší hloubky, zjistíme že nic. U STK se prakticky 100 % informací zadává rukama (zadává je technik, který chodí s baterkou a šroubovákem okolo auta). Regloskop a geometrie z osmdesátých let, test brzd bez elektronického výstupu do CIS. Auta se fotí z vrchu a zespodu není dokumentováno nic. Česká republika je v STK přímo odstrašujícím vzorem střetu zájmů, korupce a klientelismu Přečteme-li si vyhlášku 2014/45/EU, píše se tam, že technické kontroly nesmí být spojeny se střetem zájmů. Česká republika jako kdyby byla vzorem toho, jak to právě být nemá. Při pohledu na rozmístění STK na území České republiky je patrné, že STK se historicky vyvíjejícím se zákonem shlukovaly v hustě obydlených oblastech a ne venkovech chybí. typický pohled na Znojmo, kde jsou 4 STK, ale na západ i na východ není v okruhu 50 km žádná. Severně pak Třebíč, kde jsou zase 4 na sobě. A tak to pokračuje celou republikou. Nevýhody tohoto rozmístění jsou dvě: Vysoká konkurence v jednom místě soutěžících STK o zákazníky (soutěží se "přízní") a pak vysoká a zbytečná dopravní zátěž. ![]() Novela chce zrušit "zákaz ekonomické spjatosti" s opravami STK, jako je to u SME Trochu to začíná připomínat, že STK svá negativa postupně odstraňuje tím, že se bude víc a víc podobat SME. Postupně se upravují pravidla. Na čem ale lpí, je aby zůstala státem ve státě (regulace počtu zákonem), aby si sama regulovala konkurenci. Už to tak dokonce činí. Některé STK vyvěsily do ceníku? "KDO PŘIJEDE S HOTOVÝMI EMISEMI, MÁ U NÁS DRAŽŠÍ STK!
0 Comments
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí. Přispějte libovolnou částku na podporu kvality technických prohlídek nebo se staňte členem a pomozte nám věci měnit.
Vaše podpora pomáhá chránit ovzduší, zdraví i bezpečnost nás všech.
|