Proběhly živé diskuze a témata si vzala o necelou půlhodinu více času, než bylo pro členskou schůzi ASEM plánováno. Leč to všechno ku prospěchu věci. Jednoznačným úspěchem činnosti Asociace emisních techniků a opravářů byla záchrana samostatných Stanic měření emisí zřízených u autoopraven a získání pozornosti médií k tématu zamořování ovzduší. Avšak i budoucí aktivity ASEM budou činorodé. Spolu s přítomným právním zástupcem kanceláře FrankBold, se kterou bude ASEM legislativní nouzi v oboru kontrol v budoucnu postupně a systémově řešit, není boj o tzv. "Malou STK", jak funguje v Rakousku či Německu, a jak ji zmiňoval i první seminář Ministerstva dopravy v roce 2016, tak docela ztracen. Postupy a cesty, které ASEM zvolí zůstanou pro nejvyšší možné šance na úspěch raději v anonymitě. Dosavadní úspěchy zavazují. Záchrana samostatných SME u opraven není tím posledním vítězstvím, budeme nadále usilovat o naše zájmy. Pokřivené životní, ale i podnikatelské prostředí se v ČR chceme pokusit narovnat. Doc. Michal Vojtíšek z ČVUT (katedra spalovacích motorů), člen správní rady ASEM zdůraznil, že odhadem 50% emisí vzniká z 5% vozidel, která jsou ve špatném technickém stavu. Vysvětlil nebezpečnost ultrajemných rakovinotvorných částic, které se dostávají do našich těl plicními sklípky. Uvedl také, že nejekonomičtějším řešením, jak snížit emise z dopravy jsou opravy. Bohužel česká legislativa tímto směrem nejde, ministerští úředníci doposud nejsou v kondici, aby prosadili hmatatelné zlepšení. "České republice opět hrozí sankce z Evropské unie za neplnění kritérií v ochraně ovzduší." řekl člen správní rady ASEM Vojtíšek. ASEM na schůzi zmínil i výskyt "nebezpečných" náhradních dílů na českém trhu. Do zprávy z členské schůze slíbeného jednání ze SISA (Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky)
Dále byla na členské schůzi ASEM prezentována sporná situace v likvidaci odpadů (pneumatik) přes společnost ELTMA (zde zahájí ASEM právní přezkum správnosti postupů a bude členy ASEM informovat o výsledku). ASEM bude členskou základnu informovat o dalších postupech v reklamacích nevyhovujících až nebezpečných náhradních dílů a též v prosazování požadování náhrady za práci od dodavatele dílu u úspěšně reklamovaných součástek (analogicky jako je to u autorizovaných autoopraven). ASEM jednomyslně schválil 9 stěžejních úkolů pro období 2017-18 a bude o nich průběžně informovat jak své členy v diskrétní členské sekci na www.asem.cz, tak podá v závěru prohlášení každému tématu.
2 Comments
polo
4/22/2017 21:51:10
NOVINKY.CZ dnes 20:53 Způsob kontroly měření emisí je třeba v Česku změnit, aby podléhal stejně náročným pravidlům jako při prohlídce vozů ve Stanicích technické kontroly (STK). K tomuto závěru dospěl na základě odborné diskuse Autoklub ČR.
Reply
karel
4/22/2017 21:55:47
Kazdy mechanik emisi ktery si udela skoleni na technika na stk delat emise nebude a nebo to bude jeho podradna cast prace a jeho vydelku protoze na miste jedna bude technicka takze emise odsunem na nulu jeste vic super.
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |