Německá Umwelhilfe nově žaluje Spolkový Úřad pro dopravu" za "placebo software" Wolkswagenu, který měl zajistit splnění předepsaného limitu. Volkswagen instaluje nefunkční "placebo"! 180 mg/km NOx - maximálně tolik smí vozidlo homologované podle emisní normy EURO 5 pouštět do ovzduší. Pouští však více než trojnásobek. Průměrně 600 mg/km i po update! Zpráva německé Umwelhilfe (DUH) podrobila opakovaným zkouškám vozidlo VW Golf 1,6 TDi Variant z roku 2010. Před update podvodného emitovalo vozidlo na silnici přibližně 970 miligramů dusíků na jeden kilometr, po update však průměrně 600 miligramů na kilometr, což je jen jejich redukce o 38%, ale o hranici 180 mg/km si může softwarová úprava jen nechat zdát. Jak Axel Friedrich (DUH) sdělil médiu ZEIT ONLINE : "Stále ještě produkuje Volkswagen Golf více než trojnásobek toho, co povoluje norma. To je neakceptovatelné." Vycházel z výroku německého ministra dopravy Alexandra Dorbrinta (CSU), že "Vozidla musí dát VW koncern do pořádku tak, že budou splňovat všechny předpisy pro ochranu ovzduší." Umwelthilfe: "Svolávací akce Volkswagenu světového rozsahu byla jen neúčinným placebo řešením." Deutsche Umwelthilfe tak bude žalovat "Spolkový úřad pro dopravu" za schválení update, který příslib německého Ministerstva nesplnil.
Jürgen Resch (DUH) dodává neméně důležitý fakt: "U vozu VW Golf Byl pozměněn jen software, a to tak,že ke snížení oxidů dusíku dojde jen za cenu toho, že vzroste produkce CO2. To je fyzika. A jelikož Volkswagen podvodným softwarem postiženým zákazníkům zaručil, že úprava softwaru nebude v žádném případě mít vliv na spotřebu, je to prakticky druhý podvod, který schválil německý Spolkový úřad pro dopravu a následně jej spolklo i Ministerstvo. Reakce Ministerstva dopravy na dotaz, proč akceptovalo podstrčené schválení Spolkovým úřadem pro dopravu, ještě nepřišla. Ministerstvo doposud mlčí. V USA se tato vozidla musí dovybavovat katalyzátory, aby tehdy platnou normu splnila, ale v Evropě se pohybují vozidla s placebem, které nefunguje jak přislíbeno a navíc poškozuje ovzduší i nadále více než trojnásobnou zátěží nebezpečnými oxidy dusíku, než tehdejší norma povoluje. Více na: http://www.zeit.de/mobilitaet/2017-03/vw-dieselauto-abgasregel-deutsche-umwelthilfe-klage-placebo-massnahme Zde jsou výsledky: http://www.duh.de/pressemitteilung/messung-golf-170314/ http://www.duh.de/projekte/eki-kontrollen/ Též zajímavé: http://www.motor-talk.de/news/die-diesel-downgrader-t5915721.html (článek o tom, jak autoservisy nahrávají původní podvodný software zpátky). V kontextu oficiálně schváleného originál VW "placeba" je "trestnost" chiptuningu úsměvná a dokladuje dvojí metr, co smí "mocní" a ti "malomocní".
3 Comments
Dave
3/15/2017 11:56:59
https://www.novinky.cz/ekonomika/432166-razie-v-audi-vysetrovatele-vtrhli-do-sidla-automobilky-tesne-pred-zacatkem-tiskovky.html
Reply
Kudláček
3/15/2017 17:15:29
https://www.novinky.cz/auto/432115-volkswagen-prekonal-nasledky-dieselgate-nevylucuje-vyjednavani-s-fiatem.html
Reply
kat
3/21/2017 20:34:55
Koho z nás zajímají emise?? Evropa ten svět stejně nezachrání
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |