![]() Na sklonku roku 2018 byla znovu spuštěna anketa zjišťující zájem autoservisů o tzv. "Malou TK+ME", jak fungují v Rakousku a v Německu, kde autoservisy velmi profitují z pravidelných dvouletých návštěv majitelů a provozovatelů motorových vozidel, za účelem zevrubné kontroly vozidla, právě z jejich lokality. Mohou tak auta důkladně podrobit povinné inspekci s možností maximální péče a s nejmodernější diagnostikou i vybavením, které se nedá s českou STK vůbec srovnávat. Ankety se účastnilo 78 respondentů (autoservisů) a zájem o zrušení diskriminační regulace, tak nezdravé pro podnikatelské prostředí a o možnost zřizovat i jiná pracoviště, než je "průjezdní linka STK dlouhá nejméně 26 metrů a nejméně pro 3 vozidla", je jak vidno z ankety, opravdu veliký. Bohužel autoservisy v jejich požadavcích na odstranění překážek ve volné a nediskriminované obchodní soutěži nepodpořila žádná jiná organizace, ačkoliv o ní všechny již několik let dobře věděly. Výsledky ankety o zájem zřizovat TK+ME u autoservisů tak, jak bylo férově zvykem u SME, jsou zde: Skladba respondentů podle koncepce autoservisu: Je současný systém STK vyhovující a lepší než byl? Stavěl byste jako provozovatel autoservisu STK dlouhou 26 metrů nejméně pro 3 vozidla, jak to jako jedinou možnou formu dnes předepisuje zákon? Kdybyste mohl, zrušil byste "státní regulaci" počtu kontrol v okresech a jedinou možnou formu TK, jako 26-ti metrovou průjezdní linku? Proč myslíte, že od roku 2002 skončilo asi 2000 stanic měření emisí u autoservisů? Myslíte si, že současný ministerstvem zpřísněný systém kontrol přinesl dostatek pozitivních znaků do kontrol vozidel? Myslíte si že je správné, že zákon vidí střet zájmů v měření emisí a opravách, když je oboje bude provádět podnikatel v opravárenství sám? Je problém podle zákona vyřešen, když obojí bude dělat jeho zaměstnanec? ------------- A = Proč neopisovat od okolních států, kde to funguje. Nevidím problém, když za opravu i vystavený protokol o vyhovujícím autě bude dělat jedna a tatáž osoba, aspoň bude jednoznačné, kdo je za obojí zodpovědný, když k něčemu dojde. B = Zrušením regulace se rapidně zhorší bezpečnost provozu na silnicích a možná se zhorší i kvalita ovzduší, protože auta budou víc smrdět C = Nestane se vůbec nic, dokud nebude auta kontrolovat na silnici policie a nebude z toho vyvozovat sankce majitelům. D = Kontroly se zrušit nemohou, protože je to zelená lajdákům a znamenalo by to přímé ohrožení bezpečnosti a zdraví lidí. E = Kontrolor nemůže odhalit nic víc, než co je bezfdemontážně vidět, protože ze zákona nesmí nic demontovat, kdežto mechanik, když se mu něco nezdá, rozebere to a ověří/vyloučí podezření. F = Sankce majitelům nevyhovujících aut jsou nesmysl. Ti totiž v bazaru koupí auto včetně "vyhovujícího protokolu" z STK, i když auto v mnoha ohledech nevyhovuje. Majitel o tom, že existují "dohody" mezi STK a autobazary nic neví, ale bude za ně potrestán. G = Zrušením regulace se dostanou kontroly tam, kde je po nich poptávka, tedy i na venkov, odkud je problém k STK dojet a tam nesmyslně čekat, zda vás nevyhodí nebo se bát, že se bude s autem jezdit sem a tam, mezi opravnou a linkou STK. H = Kontrolovat by měl někdo jiný než ten, kdo opravuje. Opravář může opravu odfláknout a kontrolor na to přijde a odhalí to. I = Kdyby se zrušily STK i SME, tak by se nic nestalo. Kdo chce podvádět, podvádět bude, kdo se o své věci chce starat a je zodpovědný, ten bude mít auto v pořádku. Všechny hodnoty jsou hodnoty procentuálního počtu ztotožňujících se respondentů s názorem dle písmen: Členem ASEM se může stát každý. Podpoříte náš boj vstupem do asociace emisních techniků a opravářů ASEM, abyste mohli bojovat za svá práva, spravedlivou a rovnou soutěž, za zlepšení pozice při reklamacích nekvalitních dílů či jiných souvisejících problémů autoopraven? Anketa ukazuje, že řemeslníkům, podnikatelům je bližší západní způsob kontrol vozidel jako jej mají v Anglii, Německu, Rakousku, než nějaký koncepčně zastaralý monopol korporátních společnosti chráněných státem a diskriminujících celé mohutné opravárenské odvětví. Udělejte teď něco pro svou budoucnost, aby vzkvétala. Jinak přijdou horší chvilky...
3 Comments
alois
1/12/2019 17:27:16
Němci a Rakušáci mají platy úplně někde jinde , proč nás všichni s nimi srovnávají ?? Udržet vozidla ve 100% stavu u Čechů, kteří pracují " za pár korun " není možné. Ale bohužel pro někoho těžko pochopitelné.
Reply
Libor Fleischhans
1/12/2019 22:50:27
To je krásné! Tímhle mezi řádky vlastně říkáte, že sice procházíte STK s vyhovujícím autem, ale auto na 100% v pořádku nemáte. Mimo jiné i vyjadřujete, že nemáte peníze nazbyt. Tak proč neprosazujete úplné zrušení současné takto fungující STK? Budeme 100% s vámi!!!
Reply
Milan
1/12/2019 21:50:51
Tak jsem půjčil na 14 dni mému 11 letému synu textové otázky dokáže je odtecitovat teď ještě 3 roky praxe vyucit v oboru a muže začít měřit emise nebo je muže vlastně začít měřit hned na tom nic není , ale aby začal opravovat vyhodnocovat poznávat to se nenauči ani za par let.
Reply
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí. Přispějte libovolnou částku na podporu kvality technických prohlídek nebo se staňte členem a pomozte nám věci měnit.
Vaše podpora pomáhá chránit ovzduší, zdraví i bezpečnost nás všech.
|