Bleskový průzkum jasně ukázal, že zařizování STK personálem autoservisů je zdržuje a zbytečně zákazníkovi službu prodražuje. Navíc znamená pendlování mezi STK a autoservisy vysokou dopravní zátěž, která by nemusela vůbec existovat! Průzkum ukazuje i to, co se dá číst "mezi řádky", že regulovaný systém privilegovaných majitelů STK si v "soutěži o zákazníky" za dlouhá léta vytvořil "dobré vztahy" mezi kontrolory a pracovníky servisů, takže se i z některých autoservisů staly VIP zákazníci STK. Průzkum ukázal, že odbouráním regulace by se z kontrol vytratil přívlastek byznys a s ním i uplácení a klientelismus. navíc by vše zlevnilo, zpřístupnilo občanovi službu a autoservisy jsou nyní navíc jedinou možností, jak zvládat asistenční systémy s přicházejícími autonomními vozidly. To současná STK u všech značek a modelů aut prostě tak náročnou technologii na té lince s těmi třicetiletými klacky na geometrii už zvládat prostě přestává. Zájem autoservisů o zrušení početní regulace STK v okrese, spojení kontrol s opravami na jednom místě a možnost zřizování tzv. "Malých TK+ME" Zájemců o malou TK+ME u autoservisů je. Valná většina by zřízerní TLK a emisí realizovala okamžitě. Ostatních 27 % v období mezi dvěma až třemi lety a jen 14% až po 3 letech. Čtvrtina autoservisů nepotřebuje moc investovat, téměř všechno potřebné již mají. 64 % autoservisů jezdí pro své zákazníky 10 x a více do STK za měsíc, 20% jich pak zařizuje STK mezi 5 a 10 vozidly. Jen 2% tuto činnost neprovádějí. 83 % autoservisů očekává vyšší zájem o tuto službu, pokud bude v místě se servisem. 55% autoservisů to má k STK okolo 10 km a dále, 45 % pak blíže než 5 km. Samotné obstarávání vychází skoro 60 % servisních organizaci delší dobu než 2 hodiny! Jen 10 % autoservisů stojí obstarání STK méně času než 1 hodinu. Ostatních 32% autoservisů to zvládá od 1 do 2 hodin. To je čas, kdy mechanici namísto aby opravovali., jsou na cestě, riskují přitom poškození auta zákazníka případnou havárií a zbytečně zatěžují dopravu. Dobré vztahy s STK má 58 % autoservisů, špatné pak 5%. Ostatní mají neutrální vztahy. Obstarávání STK přijde 42 % autoservisů na vyšší částku než 500,- Kč, 50 % se jich vejde do 500,- Kč a zbytek 8 % obstará STK do 300,- Kč navíc. Téměř 90 % autoservisů připravuje na STK jen osobní vozidla, 10 % jak osobní tak i nákladní, jen 1% autoservisů nepřipravuje vozidla na STK. Necelých 60 % autoservisů by mohlo snížit ceny za TK+ME, necelých 40 % pak ceny podobné a jen 2% očekávají, že by cena byla dražší než současná. 68 % autoservisů je pro doživostní zákaz činnosti kontrolora při prokázaných podvodech, 27 % pak se bojí falešného obvinění z podvodů. Jen 5 % by nechtělo tak tvrdé tresty (současná situace - zákaz činnosti při prokázaných podvodech není doživotní).
0 Comments
Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |