Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace

O nejkorupčnější systém v ČR se zajímá i TI

3/9/2023

0 Comments

 
PictureMinisterstvo dopravy si nechalo externě vypracovat analýzu údajných masových podvodů rozpoznatelných z dat ISTP, ale zveřejnit ji nechce. Ministerstvo dopravy, ale ani státní odborný dozor, analýzy dělat z dat ISTP dodnes sami doposud neumí.
Nefunkční, korupcí a klientelismem prolezlý systém STK/SME plný střetů zájmů, bude v seriálu článků, dnešním počínaje, rozebírat i Transparency International. První článek si můžete přečíst zde.

Jsou ministerští úředníci vůbec nakloněni změnám nefunkčního systému, když ani po dvou letech po zavedení centrálního sběru dat (ISTP), jak sdělil Mgr. Pavel Nosek v poslanecké sněmovně, že data z STK a SME Ministerstvo pouze  archivuje, ale vůbec je neanalyzuje?

Zjistili jsme, že ani na začátku při samém zadání zakázky pro elektronický sběr dat z emisních stanic (tehdy CIS) Ministerští úředníci nepochopitelně nepožadovali žádné funkce ISTP softwaru pro základní analýzu, ze kterých by státní dozor mohl podvody nebo obcházení metodiky snadno a rychle rozpoznat! Proč toho dodnes ministerští úředníci nejsou schopni a proč se o tak rozsáhlých podvodech nedozví už konečně i veřejnost?

Absurdní otázkou pak je, proč ředitel odboru 150 Ing. Bc. Ivan Novák dovoluje mazat paměť závad EOBD bezprostředně před aktem Emisní kontroly? Není mu jasné, že emisní mechanik žádné chyby, uložené předchozím užíváním, prostě nenajde? K čemu ta metodika tedy má vlastně sloužit? Aby nikdo žádné chyby při kontrolách nenašel?

Kdo těch už 20 let doslova kastruje metodiku měření emisí, aby i emisní vraky bez katalyzátorů a filtrů částic ve výfuku na kontrolách procházely? Komu ku prospěchu?Proč máme my všichni dýchat nejjedovatější vzduch v Evropě, když za ty kontroly platíme a jejich účinnost je nulová?
#emisevsčesko

0 Comments

Odvolací soud DEKRA versus Libor Fleischhans

2/24/2023

1 Comment

 
Picture
Pozvánka veřejnosti k odvolacímu soudu DEKRA a.s. proti Liboru Fleischhansovi na den 27. 3. 2023 v 09:30 hod. u Vrchního soudu v Praze, Náměstí Hrdinů 1300, 140 00 Praha 4 – Pankrác, v místnosti č. 6 /I. patro, č. dv. 102.

SOUD BUDE VEŘEJNÝ !!!

Že je boj jednotlivce proti mamutí nadnárodní korporaci předem prohraný?
Dle našeho názoru není, protože i sebevětší stádo může být hůř připravené než jednotlivec. Po velkém stádu taky zbývá hodně hnoje, který nejde tak rychle a beze zbytku uklidit.

Účelově formulované opakovačky žalobkyně u soudu už v tohle pondělí stačit nebudou. Budou tam i chvilky ticha, kdy to všem v soudní síni konečně "docvakne". Snad... Když ne, jdeme dál..

1 Comment

O kampani Uzdravpriserku informoval autoEXPERT

2/7/2023

0 Comments

 
Již jste postřehli spuštění kampaně "Uzdrav příšerku"? Informoval o ní časopis autoEXPERT
autoexpert-2023-1_2-uzdravpriserku-intro.pdf
File Size: 1588 kb
File Type: pdf
Download File

0 Comments

Emisní kontrola nefunkční filtr částic neodhalí!

7/1/2022

0 Comments

 
PictureMěření emisí moderních dieselů přesné jak nikdy předtím. Díky difuznímu nabíjení mikročástic lze počítat téměř neviditelné ale velmi nebezpečné karcinogenní mikročástice...
Měření emisí dieselů v podobě, v jaké probíhá technických kontrol, je technicky nerelevantní. Mikročástice se při STK měří "optickou metodou" (tzv. Opacimetry) a ta je z principu metody vůbec nevidí!

Filtry částic začala být vozidla vybavována již před 20 lety právě proto, protože emitují nebezpečně malé saze. Bohužel metody měření emisí se nezměnily a optické přístroje jsou adekvátní jen na staré diesely bez filtrů částic. Jenže diesely s DPF už převládají a tak se měření na emisních stanicích míjí účinkem. Jak dopadla naše zkouška se podívejte ve videu (kliknutím na obrázek).  

0 Comments

Proč se úředníkům MDČR nechce?

4/23/2022

5 Comments

 
PictureIlegální deaktivaci emisního systému pro redukci oxidů dusíku lze dávno odhalovat snadno schválenými emisními přístroji, jen úředníci MDČR nechtějí o těchto možnostech slyšet a pokračují nadála v kastraci metodiky pro měření emisí. To už po několika úpravách prakticky ztratilo smysl.
Je to záhadou. Nejen v současné době, ale již několik let nazpátek bylo a doposud bez dalších úprav současných přístrojů lze v rámci současného měření emisí na "Technické" zjistit, nejen zda má vozidlo funkční filtr částic (lapač a spalovač mikrosazí), ale i zda není jeho EGR systém ilegálně deaktivován a výfuk nepouští do ovzduší aférou Dieselgate nechvalně známé jedovaté oxidy dusíku (NOx).

Potíž je jen v tom, že snahy ministerských úředníků jsou při tvorbě metodiky měření emisí spíše opačné. Od 1. 1. 2022 platí totiž právě Ministerstvem dopravy navržená a současně již platná metodika měření emisí, je prakticky dokonale vykastrována, aby tyto nešvary odhalovat nemohla.


Read More
5 Comments

Jak se postavit k opravě, když STK vyhovuje?

3/30/2022

0 Comments

 
Picture
Mluvčí Ministerstva dopravy v ještě horším případě (reportáž Richarda Samka o panu Rohanovi) kdysi vysvětlil, že se jedná o korozi vzniklou od posledně provedené STK.
Ještě horší korozi na doslova a do písmene "upadlých" nosných prvcích náprav Kia Sorento zhodnotil v poslanecké sněmovně i Ing. Jiří Počta, zástupce ředitele Odboru provozu silničních vozidel stejně.
Konkrétně tato koroze je dle smluvního partnera jedné známé certifikační společnosti jen "povrchová". Protokol totiž tuto korozi hodnotí takto: 
6.1.1.3.1, Povrchová koroze rámu nebo pomocného rámu vozidla, která nemá vliv na pevnost konstrukce vozidla)
Jak se autoopravář postaví k opravě, když mu někdo přistaví takovýto vrak, aby mu ho opravil? Argumentace zákazníka zní: "Kdyby to bylo tak hrozné, jak Vy říkáte, tak by mi na to před 6 měsíci nevystavila STK vyhovující protokol."

Ptáme se: "Jak to, že i za takovýmito případy stojí vysocí úředníci Ministerstva dopravy a obhajují výsledky STK protokolů, které jsou přinejmenším "sporné?"


Read More
0 Comments

Tisková zpráva ASEM k rozsudku Krajského soudu v Praze ve sporu DEKRA CZ a.s. a Libora Fleischhanse

2/18/2022

2 Comments

 
Picture

Read More
2 Comments

Projekt "Zdravé auto" z dílny ÚSP AV ČR a ASEM podpořen grantem z Norských fondů

10/17/2021

4 Comments

 
Picture
zdroj foto: můjrozhlas.cz

Read More
4 Comments

Koncept ASEM dnes skutečností v Holandsku!

7/4/2021

0 Comments

 
Picture


Read More
0 Comments

ASEM adresoval otevřený dopis poslancům Hospodářského výboru s připomínkami k návrhu novely zákona 56/2001 Sb.

12/15/2020

0 Comments

 
Picture

Read More
0 Comments
<<Previous
    Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. ​Registrace

    Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na info@asem.cz.

    ​Děkujeme
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2020 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Registrace