Zaslání této instrukce v předstihu jen STK (SME je nedostaly) ještě před nabytím její právní účinnosti způsobilo, že ji některé STK začaly aplikovat okamžitě. Instrukce z 2. 1. 2017 obsahovala některé informace, na základě kterých se některé STK stavěly k protokolům o měření emisí pořízených jinde než u jejich STK rozdílně a některé STK neuznávaly protokoly některých z SME u opraven. Požadováním více příloh k protokolům od majitelů vozidel v období od 2. ledna dodnes vlastně STK porušily pravidla, protože Instrukce ještě nenabyla účinnosti. Za tyto přehmaty jsou tedy odpovědny samy STK, pokud i první doprovodný dopis zněl jako tento druhý, tedy že "Nabytí účinnosti Instrukce MD 1/2017 začíná dnem vydání Věstníku dopravy". Bohužel první informace o jakési Instrukci MDČR 1/2017 jsme se dozvěděli až ze stížností SME u opraven, že jim některé STK vrací protokoly a odmítají zákazníky přijmout s jednou přílohou emisního protokolu. Aby se Instrukce dostala k prostudování také k Vám, provozovatelům emisních stanic, protože vám je Ministerstvo dopravy v předstihu ani v jednom z uvedených termínů nezasílalo, přikládáme originální znění obou, jak ze dne 2. ledna, tak ze 16. ledna 2017 jako soubor k nahlédnutí, abyste mohly nastudovat, jak správně postupovat po nabytí účinnosti této instrukce. Z důvodů množících se dotazů ze strany STK, rozesílalo Ministerstvo dopravy ČR všem STK s předstihem první instrukci v roce 2017 již 2. ledna 2017. Ta samá instrukce byla zaslaná opět jen provozovatelům STK a opět v předstihu dne 16. ledna 2017 s tím samým označením (1/2017) avšak s již pozměněným zněním. Docházelo tak k iritaci zákazníků, kteří pendlovali mezi SME a STK a byli spíše obětí zmatků, plynoucích z různých výkladů této instrukce. STK je vracely k SME, že mají neprávně orazítkované protokoly, nebo že chtějí dvojnásobný počet příloh, protože jim to instrukce nařizovala.
6 Comments
K dané věci je potřeba uvést na pravou míru nepravdivé informace zde uvedené. Přístroje a software k měření emisí podléhají schválení. Schválení (resp. vydání Osvědčení) je proces, který probíhá jako standardní správní řízení. Jedním z podkladů je vystavený Protokol technickou zkušebnou, kdy v tomto bylo u všech výrobců vyjma jednoho uvedeno, že se tiskne pouze jedna příloha. V jednom případě, konkrétně přístroje výrobce AVL, byl požadavek na tisk obou příloh, tzn., ze samotného přístroje a nadstavbového softwaru. S ohledem na tuto skutečnost byli jednotliví provozovatelé STK upozorněni. V období od 4.1.2017 do 16.1.2017 byl přístroj AVL s nadstavbovým softwarem nově schvalován za účelem, aby již nemusely být tištěny dvě přílohy, neboť toto již bylo ze strany výrobce odstraněno. Proto došlo i ke změně Instrukce pro STK č. 1/2017, která bude zveřejněna v lednovém Věstníku dopravy. STK, které odmítly provedení technické prohlídky, nepochybily, neboť výrobce měl nastaveno podle platného schválení dvě přílohy. Změna nastala až novým schválením dne 16.1.2017, kdy MD na toto reagovalo okamžitě a do Věstníku dopravy zaslala upravenou Instrukci č. 1/2017, která bude skutečně účinná až zveřejněním.
Reply
Zdeněk Dědič
1/18/2017 10:39:51
Instrukce 1\2017 pro STK nenabyla účinnosti a STK ji chtěly strikně dodržovat aniž by vyšla ve Věstníku.Takže dle mého pochybyly.
Reply
Libor Fleischhans
1/18/2017 10:51:47
Původně jsem nechtěl jít do detailu, ale musím. Informace zde uvedené jsou přeci jen pravdivé, protože některé STK chtěly dle nejasného znění vedle DEKRA s přílohou, ještě další dvě přílohy od AVL, tedy protokol AVL + 2 x přílohu! Jmenovat je nebudu.
Reply
Wasylyszyn
1/18/2017 11:39:26
Také mě odmítly jeden protokol , že neměl přílohu - vyčtení paměti závad u řízeného systému bez OBD. Jednalo o Škodu Felicia kde se paměť závad nečte. Vše bylo zapsáno v poznámce protokolu.
Novák David
1/24/2017 08:08:02
Domnívám se správně, že pokud by byl přístroj nově "přeschválen" muselo by se to nové schválení objevit jako informace v instrukci/věstníku? Nebo jinak - kde seženu nové "přeschválené" osvědčení k přístroji AVL, neboť doposud vlastním jen to s dvojí přílohou. (ze 2.ledna 2017). Dá se to někde stáhnout? (pro případ kontroly z úřadu). Přístroj přeci musím provozovat pouze v souladu s jeho schválením. 1/24/2017 08:41:18
Dobrý den, domníváte se správně. MDČR toto aktualizované schválení přístrojů AVL do Věstníku 1/2017 ještě nedalo. Schváleno to však bylo ještě před jeho vydáním. Důvody, proč se to ve Věstníku neobjevilo, neznám, ale počítal jsem s tím. Leave a Reply. |
Podpořte naše úsilí a staňte se členem ASEM. Ukažte svým přístupem, že Vám situace není lhostejná a pomáhejte nám věci měnit. Registrace
Při poskytnutí sponzorského daru či zájmu o spolupráci prosím pište na [email protected]. Děkujeme |