ASEM - Asociace emisních techniků a opravářů
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Členství
  • Pomozte darem

Instrukce Ministerstva dopravy 1/2017 (platí až vydáním Věstníku!)

1/18/2017

6 Comments

 
PictureNěkteré STK se postaraly o iritaci zákazníků, které posílaly zpět do stanice měření, protože prý mají protokol, který STK nesmí uznat. To však první tri týdny v lednu 2017 nebyla pravda...
Zaslání této instrukce v předstihu jen STK (SME je nedostaly) ještě před nabytím její právní účinnosti způsobilo, že ji některé STK začaly aplikovat okamžitě. Instrukce z 2. 1. 2017 obsahovala některé informace, na základě kterých se některé STK stavěly k protokolům o měření emisí pořízených jinde než u jejich STK rozdílně a některé STK neuznávaly protokoly některých z SME u opraven. Požadováním více příloh k protokolům od majitelů vozidel v období od 2. ledna dodnes vlastně STK porušily pravidla, protože Instrukce ještě nenabyla účinnosti. Za tyto přehmaty jsou tedy odpovědny samy STK, pokud i první doprovodný dopis zněl jako tento druhý, tedy že "Nabytí účinnosti Instrukce MD 1/2017 začíná dnem vydání Věstníku dopravy". Bohužel první informace o jakési Instrukci MDČR 1/2017 jsme se dozvěděli až ze stížností SME u opraven, že jim některé STK vrací protokoly a odmítají zákazníky přijmout  s jednou přílohou emisního protokolu.

Aby se Instrukce dostala k prostudování také k Vám, provozovatelům emisních stanic, protože vám je Ministerstvo dopravy v předstihu ani v jednom z uvedených termínů nezasílalo, přikládáme originální znění obou, jak ze dne 2. ledna, tak ze 16. ledna 2017 jako soubor k nahlédnutí, abyste mohly nastudovat, jak správně postupovat po nabytí účinnosti této instrukce.

Z důvodů množících se dotazů ze strany STK, rozesílalo Ministerstvo dopravy ČR všem STK s předstihem první instrukci v roce 2017 již 2. ledna 2017. Ta samá instrukce byla zaslaná opět jen provozovatelům STK a opět v předstihu dne 16. ledna 2017 s tím samým označením (1/2017) avšak s již pozměněným zněním.
Docházelo tak k iritaci zákazníků, kteří pendlovali mezi SME a STK a byli spíše obětí zmatků, plynoucích z různých výkladů této instrukce. STK je vracely k SME, že mají neprávně orazítkované protokoly, nebo že chtějí dvojnásobný počet příloh, protože jim to instrukce nařizovala.
instrukce2ledenprotokol_sme.pdf
File Size: 232 kb
File Type: pdf
Download File

instrukce16ledenprotokol_sme.pdf
File Size: 231 kb
File Type: pdf
Download File

6 Comments
Pavel link
1/18/2017 09:48:51

K dané věci je potřeba uvést na pravou míru nepravdivé informace zde uvedené. Přístroje a software k měření emisí podléhají schválení. Schválení (resp. vydání Osvědčení) je proces, který probíhá jako standardní správní řízení. Jedním z podkladů je vystavený Protokol technickou zkušebnou, kdy v tomto bylo u všech výrobců vyjma jednoho uvedeno, že se tiskne pouze jedna příloha. V jednom případě, konkrétně přístroje výrobce AVL, byl požadavek na tisk obou příloh, tzn., ze samotného přístroje a nadstavbového softwaru. S ohledem na tuto skutečnost byli jednotliví provozovatelé STK upozorněni. V období od 4.1.2017 do 16.1.2017 byl přístroj AVL s nadstavbovým softwarem nově schvalován za účelem, aby již nemusely být tištěny dvě přílohy, neboť toto již bylo ze strany výrobce odstraněno. Proto došlo i ke změně Instrukce pro STK č. 1/2017, která bude zveřejněna v lednovém Věstníku dopravy. STK, které odmítly provedení technické prohlídky, nepochybily, neboť výrobce měl nastaveno podle platného schválení dvě přílohy. Změna nastala až novým schválením dne 16.1.2017, kdy MD na toto reagovalo okamžitě a do Věstníku dopravy zaslala upravenou Instrukci č. 1/2017, která bude skutečně účinná až zveřejněním.

Reply
Zdeněk Dědič
1/18/2017 10:39:51

Instrukce 1\2017 pro STK nenabyla účinnosti a STK ji chtěly strikně dodržovat aniž by vyšla ve Věstníku.Takže dle mého pochybyly.
VIZ článek Účinnost,tam je jasně napsáno:
"Tato instrukce je platná dnem vyhlášení ve Věstníku"
A ten ještě k dnešnímu dni není zveřejněn.

Reply
Libor Fleischhans
1/18/2017 10:51:47

Původně jsem nechtěl jít do detailu, ale musím. Informace zde uvedené jsou přeci jen pravdivé, protože některé STK chtěly dle nejasného znění vedle DEKRA s přílohou, ještě další dvě přílohy od AVL, tedy protokol AVL + 2 x přílohu! Jmenovat je nebudu.

Tedy ne výtisk protokolu DEKRA s přílouhou a AVL s přílohou(ami) nebo pokud vůbec příloha u AVL bude (když se jedná o "neřízený systém, tiskne AVL skutečně jen protokol bez příloh - a tykové zákazníky tyhle STK vracely taktéž, protože chtěly dva papíry (dvě přílohy) k protokolu AVL! Takto nešikovně Instrukce totiž zněla.

SME tedy vždy dle pokynů dodavatele přístrojů tiskly jak protokol DEKRA tak protokol AVL a všichni to tak dělají doposud, ale byly vraceny i s tím že už vytiskly co mohly. Tam byly problémy. Ne v tom, že by někdo netiskl AVL protokoly k DEKŘE vůbec. To tak není.

Takže článek neobsahuje nepravdivé informace. Je tohle nebylo úmyslně konkretizováno.

Reply
Wasylyszyn
1/18/2017 11:39:26

Také mě odmítly jeden protokol , že neměl přílohu - vyčtení paměti závad u řízeného systému bez OBD. Jednalo o Škodu Felicia kde se paměť závad nečte. Vše bylo zapsáno v poznámce protokolu.
Paní úřednice - zapisovatelka byla velice chytrá, ale o měření emisí nevěděla zhola nic.

Novák David
1/24/2017 08:08:02

Domnívám se správně, že pokud by byl přístroj nově "přeschválen" muselo by se to nové schválení objevit jako informace v instrukci/věstníku? Nebo jinak - kde seženu nové "přeschválené" osvědčení k přístroji AVL, neboť doposud vlastním jen to s dvojí přílohou. (ze 2.ledna 2017). Dá se to někde stáhnout? (pro případ kontroly z úřadu). Přístroj přeci musím provozovat pouze v souladu s jeho schválením.

Libor Fleischhans link
1/24/2017 08:41:18

Dobrý den, domníváte se správně. MDČR toto aktualizované schválení přístrojů AVL do Věstníku 1/2017 ještě nedalo. Schváleno to však bylo ještě před jeho vydáním. Důvody, proč se to ve Věstníku neobjevilo, neznám, ale počítal jsem s tím.

Schválení platí však dnem jeho vydáním, ne vydáním Věstníku, takže se přístroje mohou používat s novým SW a jedním výtiskem protokolu a s jednou přílohou(ami, pokud jich bude díky složitosi auta, alternativních paliv, kontrol nádrží, EOBD jednotek více).

Zde je možné si aktuálně znějící schválení ze 16. 1. 2017 stáhnout: http://www.avlditest.cz/ke-stazeni.html

Jedná se o verzi 2.4.x (číslo na třetím místě se může měnit - vyjadřuje drobné úpravy SW nemající vliv na průběh emisního testu).
Doufejme, že to vyjde v dalším, únorovém Věstníku dopravy.




Leave a Reply.

    Podpořte naše úsilí. Přispějte libovolnou částku na podporu kvality technických prohlídek nebo se staňte členem a pomozte nám věci měnit.
    Picture
    Vaše podpora pomáhá chránit ovzduší, zdraví i bezpečnost nás všech.
    Picture

Přihlašte se do našeho newsletteru

Asociace emisních techniků a opravářů, z.s. (ASEM)
Spisová značka L 65158 vedená u Městského soudu v Praze
IČ: 049 14 261 
Bankovní spojení: 115-2728630207/0100
Adresa: Boleslavská 902, 29306 Kosmonosy
Máte dotaz?
Odeslat
Copyright ASEM 2016-2025 - Všechna práva vyhrazena.
  • Úvod
  • Blog
  • O ASEMu
  • Členství
  • Pomozte darem